MotorInfo

Opel má růstový plán do roku 2022

5.6.2014 09:13
Opel má růstový plán do roku 2022

Opel představil aktualizovanou rozvojovou strategii DRIVE!2022. Společnost si stanovila několik strategických cílů.

Do roku 2022 chce Opel spolu se svou sesterskou značkou Vauxhall docílit v Evropě osmiprocentního tržního podílu a důraz je kladen na stálý růst a profitabilitu. Plán počítá s mírou provozního zisku EBIT (Earnings Before Interest and Taxes – zisk před zdaněním a úroky) na úrovni 5 procent. Zároveň Opel avizuje další zvýšení kvality svých produktů a spokojenosti zákazníků i zaměstnanců.

V uplynulých měsících vedení automobilky Opel intenzivně pracovalo na aktualizaci programu DRIVE!2022,“ říkáDr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva společnosti Adam Opel AG. „Výsledkem našeho snažení je zveřejněný seznam strategických cílů. Už jsme podnikli přípravné kroky k postupnému začlenění rozvojového plánu do praxe, máme při tom plnou podporu našeho mateřského koncernu General Motors.“

Opel se soustředí na tři strategické priority - modely, značku a zvýšení penetrace trhu. Modelová a motorová ofenzíva pokračuje rychlým tempem. V období let 2014 až 2018 bude uvedeno celkem 27 zcela nových modelů a 17 nových motorů.

Druhou strategickou prioritou je posílení image Opelu jako emocionální a dostupné německé značky. Tyto atributy reprezentují základní hodnoty, kterými jsou technické inovace, německé konstrukční umění a dobrý poměr ceny a užitné hodnoty. K technickým inovacím patří například systém OnStar, představující novou úroveň konektivity vozu – systém OnStar přinese do roku 2015 Wi-Fi hotspot přímo do automobilů.

Třetí prioritou je zvýšení tržního podílu. Do roku 2022 chce Opel zvýšit svůj tržní podíl na německém trhu ze 7,2 na 10 procent, v celé Evropě (včetně Ruska a Turecka) plánuje Opel zvýšení svého tržního podílu z aktuálních 5,8 na 8 procent. Do roku 2022 se Opel spolu se sesterskou značkou Vauxhall chce stát „dvojkou“ evropského trhu osobních automobilů.

Opel vyhlásil desetiletý rozvojový plán DRIVE!2022 v létě roku 2012. V roce 2013 už společnost udělala zásadní pokrok v provozní oblasti, když snížila svoje ztráty v Evropě o více než polovinu. Opel očekává, že rok 2014 bude náročným rokem, ale pokračuje ve zlepšování svých provozních výsledků, i když hospodářské výsledky negativně ovlivňují např. náklady na zavření továrny v Bochumi nebo měnové výkyvy. Opel plánuje návrat k zisku v polovině dekády – nástrojem je neustálé snižování produktových a strukturálních nákladů, zvýšená efektivita výrobních závodů, vyšší tržby a zlepšení profitability značky.