MotorInfo

Opel Insignia připraven ke startu

16.2.2017 16:57
Opel Insignia připraven ke startu

Insignia nové generace, nejdůležitější novinka značky Opel pro rok 2017, je připravena vyrazit na trh.

Elegantní liftback upoutává nejenom sportovní siluetou a příkladnou aerodynamikou (koeficient CD v případě pětidveřového liftbacku činí 0,26), ale i spoustou inovací. Nová Insignia vyniká také lepší agilitou a větším vnitřním prostorem. Už ve standardní výbavě má například protikolizní systém Forward Collision Alert s funkcí rozpoznávání chodců Pedestrian Recognition a monitorováním odstupu Following Distance Indication s funkcí automatického brzdění Automatic Emergency Braking, asistenčním systémem pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning a Lane Keep Assist s automatickými korekcemi do řízení. Na bezpečnost chodců mysleli konstruktéři nové Insignie i tím, že vůz dostal aktivní kapotou motoru. Kromě toho jsou už základní verze vybaveny infotainmentem s dotykovým monitorem a bezklíčovým systémem otvírání a startování Keyless Open & Start.

Insignia druhé generace využívá zcela novou architekturu. Novinka je v porovnání s předchozím modelem lehčí až o 175 kg (pětidveřový liftback) resp. až o 200 lehčí (kombi Sports Tourer). Výrazná redukce hmotnosti a nové, extrémně přesné řízení zlepšují jízdní dynamiku. Kromě toho v nové vlajkové lodi Opelu debutuje celá škála vysoce účinných motorů a nových převodovek, optimalizovaných z hlediska minimalizace třecích ztrát, což přispívá ke snížení spotřeby paliva. Spotřeba paliva podle marketingových specialistů automobilky nejrozšířenějších motorů (zážehový 1.5 Turbo a vznětový 1.6 CDTI) je podle nové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) nižší o 3 až 10 procent oproti ekvivalentním modelům/motorům předchozí generace.

Už v prosinci 2015 Opel oznámil, že u nově přicházejících modelů bude uvádět spotřebu paliva také podle nové metodiky WLTP. Měřicí jízdní cyklus WLTP, který bude závazný od podzimu 2017, je ve srovnání s aktuální metodikou NEDC bližší podmínkám reálného provozu. Od nástupu modelové řady Astra nové generace v červnu 2016 Opel uvádí hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 také podle metodiky WLTP – jako doplněk k údajům podle stále platné normy NEDC. Zákazníci značky Opel tak mohou realisticky odhadnout skutečnou spotřebu jejich automobilů. 

Portfolio motorů pro nový Opel Insignia Grand Sport otvírá zcela nový zážehový čtyřválec 1.5 Turbo. Tento mimořádně účinný motor je k dispozici ve dvou výkonových modifikacích:  Základní má výkon 104 kW (140 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,3 l/100 km, mimo město 4,7 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km; emise CO2 129 g/km), točivý moment až 250 N.m, který je k dispozici v širokém pásmu otáček 2 000 1/min až 4 100 1/min.

Silnější verze o výkonu 122 kW (165 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,0 l/100 km, mimo město 4,9 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km; emise CO2 130 g/km) má všechny předpoklady pro to, aby se stala vůbec nejprodávanějším zážehovým motorem v modelové řadě Insignia. V porovnání s motorem 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k), používaným v současné generaci, má nový motor v průměru o 3 procenta nižší spotřebu (podle metodiky WLTP). Nový hi-tech čtyřválec o objemu 1,5 litru se vyznačuje spontánní reakcí na pohyby pedálu plynu a mohutným točivým momentem v širokém pásmu otáček – což jsou dvě typické vlastnosti těchto motorů.

Další významnou novinkou nové generace je špičkový zážehový motor: Čtyřválec 2.0 Turbo dosahuje nejvyššího výkonu 191 kW (260 k)a v rozpětí otáček od 3 000 do 4 000 1/min poskytuje maximální točivý moment 400 N.m (spotřeba paliva podle NEDC Grand Sport: Město 11,5 l/100 km, mimo města 7,0 l/100 km, kombinace 8,6 l/100 km; Emise CO2 činí 197 g/km CO2). Tento nejvýkonnější čtyřválec se bude montovat v kombinaci se zcela novou 8-stupňovou automatickou převodovkou, která řadí obzvlášť citlivě, a inteligentním systémem pohonu všech kol s funkcí torque vectoring. Tento high-tech systém pohonu všech kol využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky, montované namísto klasického diferenciálu zadní nápravy.

Nabídku pohonného ústrojí doplňuje nová šestistupňová manuální převodovka pro populární čtyřválcový turbodiesel 1.6 CDTIovýkonu 81 kW (110 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 4,6 l/100 km, mimo město 3,6 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km; emise CO2 105 g/km) a 100 kW (136 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 5,1 l/100 km, mimo město 3,9 l/100 km, kombinace 4,3 l/100 km; emise CO2 114 g/km). Kombinace nové manuální převodovky, optimalizované z hlediska tření, a vylepšeného motoru 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) přináší průměrnou úsporu paliva až 10 procent (podle metodiky WLTP) v porovnání se současným modelem. Nejvýkonnějším vznětovým agregátem v době zahájení prodejů bude zdokonalený čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI ovýkonu 125 kW (170 k) (spotřeba paliva podle metodiky NEDC - Grand Sport: Město 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinace 5,2 l/100 km; emise CO2 136 g/km).

Kompletní český ceník modelové řady Insignia nové generace bude k dispozici při zahájení prodeje koncem února. 

 

Foto:Opel