MotorInfo

Opel Insignia kraluje žebříčku ojetých vozů střední třídy

18.10.2012 14:09
Opel Insignia kraluje žebříčku ojetých vozů střední třídy

Opel Insignia je podle německé sítě technických kontrol GTÜ nejlepší ojetinou střední třídy hned ve dvou „věkových“ kategoriích. Podle tradiční zprávy o stavu ojetých vozů GTÜ Used Car Report 2013 je Insignia při hodnocení kvality na samé špičce svého segmentu mezi vozy stáří 1 až 3 roků i v kategorii vozů stáří 4 až 5 let.

Výroční zpráva GTÜ Used Car Report 2013 vychází z výsledků více než pěti milionů technických kontrol přibližně 240 různých modelů.

„Je skvělé vidět, že Insignia je lídrem v kvalitě a spolehlivosti ve střední třídě už druhým rokem po sobě – a to nejenom v kategorii nejmladších ojetin střední třídy ve stáří 1 až 3 roků, ale i v kategorii vozů stáří 4 až 5 let. Špičkové zpracování a vysoká kvalita Insignií je při technických kontrolách jasně patrná – a díky tomu Insignia kraluje svému segmentu vozů střední třídy,” říká Rainer de Biasi, generální ředitel organizace GTÜ.

Opel Insignia se nabízí ve třech karosářských verzích, přičemž pro každou z nich je připraveno deset různých motorů propojených s manuálními i automatickými převodovkami. Zájemci mohou získat i modely se sofistikovaným pohonem všech kol, jehož řídicí jednotka rozděluje přenášený výkon nejenom mezi kola přední a zadní nápravy, ale dokonce i mezi levá a pravá kola zvlášť, což samozřejmě výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy. Díky modelu Insignia ecoFLEX, poháněnému zážehovým motorem 1.4 Turbo o výkonu 103 kW/140 k, se Opel chlubí zážehovým modelem střední třídy, který spotřebuje jen 5,7 l benzinu na 100 km jízdy a produkuje 134 g/km CO2. Nabídka vznětových agregátů zahrnuje hospodárný motor 2.0 CDTI ecoFLEX o výkonu 118 kW/160 k, který se spokojí se 4,3 l nafty na 100 km jízdy a jehož emise CO2 činí 114 g/km. Největším „tahounem“ je Insignia BiTurbo, poháněná turbodieselem s dvojitým přeplňováním o výkonu 195 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 400 N.m, přičemž už od otáček 1 200 1/min je k dispozici přes 80 % této špičkové hodnoty. Průměrná spotřeba modelu Insignia BiTurbo činí 4,9 l/km, emise CO2 129 g/km. Insignia oslovuje také vyznavače alternativních paliv – model poháněný motorem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX je jediným reprezentantem střední třídy s přeplňovaným LPG motorem. V porovnání s konvenčním zážehovým motorem má Insignia 1.4 Turbo LPG o 40 % nižší provozní náklady, emise CO2 činí 124 g/km.