MotorInfo

Opel Insignia jezdí i na LPG

19.7.2012 09:38
Opel Insignia jezdí i na LPG

Opel Insignia je nyní k dispozici i s motorem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, který spaluje LPG.

Vlajkovou loď značky Opel lze objednat s motorem na LPG ve všech třech karosářských verzích: sedan, liftback a kombi - Sports Tourer. Nová Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX dosahuje výkonu 103 kW/140 k a spotřebuje 7,6 l LPG na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 124 g/km. Oproti verzi se zážehovým motorem 1.4 Turbo, která má kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km, má čtyřdveřový sedan Insignia na LPG o téměř 40 procent nižší náklady na palivo. Pro spalování LPG konstruktéři automobilky Opel adaptovali turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, který mj. dostal zesilněné ventily a ventilová sedla a modifikovanou řídicí jednotku motoru. Motor LPG se kombinuje výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. Palivová nádrž na LPG o objemu 42 litrů je perfektně integrovaná do prostoru pro náhradní kolo, takže základní objem zavazadlového prostoru zůstal nedotčený.  Dojezd na LPG činí přibližně 500 kilometrů, pokud tedy řidič využije i objem benzinové nádrže, která zůstala nezměněná, činí celkový dojezd Insignia LPG až 1700 kilometrů (platí pro verze sedan/liftback).

Uzávěr palivové nádrže na LPG je umístěný pod společným víčkem vedle uzávěru benzinové palivové nádrže. Opel dodává k modelu Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX standardně adaptéry na LPG čerpací pistoli, které umožňují tankovat LPG kdekoli v Evropě. Řidič může podle svého uvážení přepínat mezi pohonem na LPG a na benzin tlačítkem na palubní desce. Provoz na LPG signalizuje kontrolní LED dioda. Velmi prakticky je vyřešený ukazatel stavu paliva ve sdruženém přístroji: zásobu LPG i benzinu zobrazuje ten samý indikátor.

LPG přímo od výrobce

Už nyní si mohli zákazníci vybírat z několika modelů Opel adaptovaných na pohon LPG. Nabídka obsahovala modely Corsa (s třídveřovou i pětidveřovou karoserií), Meriva a Astra (pětidveřová verze i kombi Sports Tourer). Nabídku nyní rozšiřuje Insignia ve všech třech karosářských verzích. Pohon LPG přímo z výroby má řadu výhod oproti dodatečně montovaným systémům. Při vývoji modelů na LPG se věnuje maximální pozornost otázkám bezpečnosti. Například Opel provádí speciální bariérové testy plynových nádrží a ostatních komponentů, které jsou umístěny v chráněných zónách karoserie a dokonale začleněné do bezpečnostní struktury vozu. Opel Insignia má nádrž na plyn LPG zabudovanou do prohlubně pro náhradní kolo, takže zavazadelník není nijak omezený. Ovládací a kontrolní prvky pohonu jsou integrované do přístrojového štítu. Na celý systém Opel poskytuje dvouletou záruku. Stejně, jako všechny ostatní LPG modely značky Opel, také Insignia LPG se montuje v dceřiné společnosti Opel Special Vehicles GmbH (OSV) se sídlem v Rüsselsheimu, která se specializuje na výrobu zvláštních verzí a modifikací automobilů Opel.

LPG: Šetrný k životnému prostředí, ekonomicky výhodný a univerzálně použitelný

Pohon automobilů na LPG je stále populárnější. To není příliš překvapivé, protože cena LPG na čerpacích stanicích je přibližně poloviční oproti cenám benzinu. Provoz na LPG nemá jen ekonomické výhody, ale přispívá i k ochraně životního prostředí – motory na LPG produkují asi o 15 procent méně oxidu uhličitého než stejně výkonné zážehové agregáty. V Německu je LPG k dispozici přibližně na 6 500 čerpacích stanicích, což představuje pokrytí 45 procent všech stanic. V celé Evropě lze LPG tankovat u více než 35 000 stanic.

V české republice bude možné vozy Insignia v LPG verzi objednávat od srpna letošního roku. Za tuto verzi se připlácí 50 000 Kč / 2 000 EUR nad cenu modelu s motorem 1.4 Turbo/140 HP, tedy Insignia SDN 1.4 Turbo LPG začíná na 631 900 Kč.