MotorInfo

Opel CZ s růstem prodejů

9.10.2013 10:56
Opel CZ s růstem prodejů

I když domácí trh osobních automobilů a lehkých užitkových vozů během prvních devíti měsíců roku 2013 poklesl v porovnání se stejným obdobím roku 2012 o téměř 8 %, značka Opel posílila.

„Od ledna do konce září se nám podařilo meziročně zvýšit prodeje o výrazných 11,4 %,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel. „Nejlépe se prodávají modely Astra a Corsa díky zkracujícím se dodacím lhůtám na evropský bestseller Mokka se nám daří stále výrazněji se prosazovat i v nadějném segmentu SUV kompaktů.“

Díky těmto prodejním výsledkům se tak Opel trvale pohybuje mezi nejlepšími deseti značkami na českém trhu – aktuálně mu patří devátá příčka mezi importéry. „Je důležité zdůraznit, že se bavíme o reálných prodejích tuzemským zákazníkům – tedy bez započtení reexportů,“ zdůrazňuje ředitel Šilha. „Chceme-li hodnotit výsledky na tuzemském trhu, nelze přece akceptovat praxi některých „úspěšných“ značek, které sice hlásí přírůstky, ale podle oficiálních statistik reexportují dvacet, třicet nebo dokonce více než padesát procent z vykazovaných prodejů.“

Zkreslování situace na českém automobilovém trhu masivními reexporty je dlouhodobě kritizovanou praxí. Nejde o vysloveně nelegální aktivity, ovšem vypovídací hodnota takto deformovaných statistik je mizivá. Mnohem lépe situaci na tuzemském trhu popisují statistiky očištěné o reexporty - deregistrace do 31 dnů sleduje Svaz dovozců automobilů a není problém statistiky českého trhu od reexportů očistit. Ani očištění o deregistrace do 31 dnů zřejmě nepodchycuje problematiku reexportů v plné šíři, ale rozhodně se jedná o výrazně věrohodnější údaje.