MotorInfo

Opel C&S a XTG motorsport připravují Opel ADAM Cup

12.2.2015 16:50
Opel C&S a XTG motorsport připravují Opel ADAM Cup

Už letos by tuzemskou rallyovou scénu měl obohatit značkový pohár Opel ADAM Cup!

Opel koncem roku 2012 oznámil návrat do motoristického sportu, a tak se v Německu a ve Francii v sezoně 2013 „rozjely“ značkové rallyové poháry s vozy ADAM Cup a ADAM R2. Nyní se díky partnerství tuzemského zastoupení značky Opel a zkušené stáje XTG motorsport v projektu Opel motorsport reálně rýsuje uvedení tuzemského poháru jednodenních rallysprintů Opel ADAM Cup.

„Opel má sport v genech: DTM, rally, okruhy, formule – tam všude vozy Opel zanechaly nesmazatelnou stopu. Velmi se nám tedy líbí myšlenka návratu značky Opel do automobilových soutěží i v ČR a SR a plně podporujeme stáj XTG motorsport při přípravě poháru ADAM Rally Cup,“ prohlásil Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel během předváděcích jízd pro zájemce o účast v poháru Opel ADAM Cup na Autodromu Sosnová.

„Našim cílem je zpřístupnění automobilových soutěží mladým závodníkům, pro které tento typ závodění v našem šampionátu chybí. ADAM Cup se skvěle rozjel v Německu i ve Francii a myslím si, že naše rallyová líheň si dostupné závodění s kvalitní technikou zaslouží,“ říká Zdeněk Pekárek, jednatel stáje XTG motorsport.

Nejbližší velkou akcí, kde se Opel C&S a XTG motorsport jako partneři v projektu Opel Motorsport představí, bude dubnová Valašská Rally (10. 4. 2015).

OPEL ADAM CUP – TECHNICKÁ DATA

Motor:              1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:              103 kW / 140 k (cca) při 6 500 1/min

Toč. moment:  160 N.m (cca) při 4 700 1/min

Převodovka:    Sekvenční pětistupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:       Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:             Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:                Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy:              „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, čtyřpístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu

Brzdové kotouče:        310 mm ventilované (asfalt, vpředu), 278 mm ventilované (šotolina, vpředu), 264 mm (asfalt a šotolina, vzadu)

Karoserie:        Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochranné štíty pod motorem a palivovou nádrží

Interiér:            Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér:           Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika:     Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry:         Délka: 3 698 mm, šířka: 1 720 mm, výška (stavitelná): 1 442 mm (asfalt),  rozvor: 2 310 mm, hmotnost: 1 030 kg

Spotřeba:         režim RZ  35 l/100 km, režim přejezd 20 l/100 km

Cena nového vozu:                             43 000 EUR

Cena 1 až 2 roky starého vozu:           cca 20 000 EUR

 

Foto:Opel