Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Už letos by tuzemskou rallyovou scénu měl obohatit značkový pohár Opel ADAM Cup!
Opel koncem roku 2012 oznámil návrat do motoristického sportu, a tak se v Německu a ve Francii v sezoně 2013 „rozjely“ značkové rallyové poháry s vozy ADAM Cup a ADAM R2. Nyní se díky partnerství tuzemského zastoupení značky Opel a zkušené stáje XTG motorsport v projektu Opel motorsport reálně rýsuje uvedení tuzemského poháru jednodenních rallysprintů Opel ADAM Cup.
„Opel má sport v genech: DTM, rally, okruhy, formule – tam všude vozy Opel zanechaly nesmazatelnou stopu. Velmi se nám tedy líbí myšlenka návratu značky Opel do automobilových soutěží i v ČR a SR a plně podporujeme stáj XTG motorsport při přípravě poháru ADAM Rally Cup,“ prohlásil Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel během předváděcích jízd pro zájemce o účast v poháru Opel ADAM Cup na Autodromu Sosnová.
„Našim cílem je zpřístupnění automobilových soutěží mladým závodníkům, pro které tento typ závodění v našem šampionátu chybí. ADAM Cup se skvěle rozjel v Německu i ve Francii a myslím si, že naše rallyová líheň si dostupné závodění s kvalitní technikou zaslouží,“ říká Zdeněk Pekárek, jednatel stáje XTG motorsport.
Nejbližší velkou akcí, kde se Opel C&S a XTG motorsport jako partneři v projektu Opel Motorsport představí, bude dubnová Valašská Rally (10. 4. 2015).
OPEL ADAM CUP – TECHNICKÁ DATA
Motor: 1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport
Výkon: 103 kW / 140 k (cca) při 6 500 1/min
Toč. moment: 160 N.m (cca) při 4 700 1/min
Převodovka: Sekvenční pětistupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál
Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu
Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem
Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)
Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, čtyřpístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu
Brzdové kotouče: 310 mm ventilované (asfalt, vpředu), 278 mm ventilované (šotolina, vpředu), 264 mm (asfalt a šotolina, vzadu)
Karoserie: Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochranné štíty pod motorem a palivovou nádrží
Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.
Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka
Elektronika: Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map
Rozměry: Délka: 3 698 mm, šířka: 1 720 mm, výška (stavitelná): 1 442 mm (asfalt), rozvor: 2 310 mm, hmotnost: 1 030 kg
Spotřeba: režim RZ 35 l/100 km, režim přejezd 20 l/100 km
Cena nového vozu: 43 000 EUR
Cena 1 až 2 roky starého vozu: cca 20 000 EUR
Foto:Opel