Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nová Škoda Octavia je vítězem dvou cen za design v rámci ‚AutoDesign Awards 2013’. Nejmladší model od škodovky získal ocenění ‚Nejlepší design roku’ a vyhrál také v celkovém hodnocení v kategorii ‚střední třída’. Porota vybírala z celkem 62 vozů.
Ceny ‚AutoDesign Awards’ uděluje český časopis AutoDesign&Styling (ADS). Dvacetičlennou porotu tvoří designéři, novináři a další odborníci z oblasti designu. Ceny ‚AutoDesign Awards’ byly letos udělovány už pošesté.
Odborníky přesvědčil nadčasově elegantní design nové generace vozu Škoda Octavia. Porotce si nová Octavia získala zejména svými svěžími, čistými liniemi, vyváženými proporcemi a efektní symbiózou formální elegance a sportovní dynamiky. Nadchla také vysoká funkčnost a technologické inovace zcela nově vyvinutého modelu. Podle slov porotců může nová Octavia směle soupeřit i s vozy o třídu výše.
„Vítězství v anketě ‚AutoDesign Awards’ je skvělým vyznamenáním pro nový model Octavia a oceněním práce celého našeho týmu ve vývoji, designu a výrobě,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj. „Nová Octavia je ve všech ohledech třída sama pro sebe. Se svým výrazným designem je Octavia ve svém segmentu výjimečným vozem - je suverénní, dynamická a nadčasově elegantní. Dokonalé proporce, maximální preciznost, jasné linie a ostré hrany – tento vůz působivě ztělesňuje nový design značky,“ dodává Welsch.
Šéfdesignér značky Škoda Jozef Kabaň a jeho tým navrhli novou generaci modelu Octavia od základu zcela nově. Hlavními znaky vozu jsou jasné linie a absence dekorativních prvků. „Octavii jsme dodali nový rozměr, přičemž jsme se soustředili na to podstatné,“ říká Jozef Kabaň. „Nová Octavia má nezaměnitelnou tvář a bude i po několika letech působit skvělým dojmem, protože její design je nadčasový,“ vypočítává Kabaň. Design spoluutváří suverénní, výrazná příď, dynamická silueta, připomínající vozy s karoserií kupé a promyšleně tvarovaná záď. Vedle atraktivního designu nová Octavia zaujme také dostatkem místa, funkčností, moderními bezpečnostními a komfortními systémy, nízkou spotřebou, řadou Simply Clever detailů a také poměrem ceny a užitné hodnoty. Nová Octavia v porovnání se svou předchůdkyní výrazně vyrostla jak do délky (plus 90 milimetrů), tak do šířky (plus 45 milimetrů). Model je prostorový zázrak a disponuje největším zavazadlovým prostorem, nejdelším interiérem a největším prostorem pro kolena cestujících na zadních sedadlech v rámci třídy.
Začátkem měsíce února byla nová Octavia úspěšně zavedena na český trh. Na autosalonu v Ženevě bude poprvé k vidění také Octavia Combi. S verzemi Octavia a Octavia Combi pokračuje automobilka ve své největší modelové ofenzívě v historii společnosti. Do roku 2015 bude každých šest měsíců představovat nový nebo modernizovaný model. Cílem je tak zvýšit počet celosvětově prodaných vozů na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Nová Octavia je důležitým pilířem této růstové strategie.