MotorInfo

Octavia Scout s novou technikou

21.12.2016 10:57
Octavia Scout s novou technikou

Přepracovaná ŠKODA OCTAVIA SCOUT dostala řadu technických a výbavových novinek a na výběr jsou celkem tři motory ve výkonnostním spektru od 110 kW (150 k) do 135 kW (184 k); 2,0 TDI (110 kW) nyní také v kombinaci s pohonem všech kol a převodovkou DSG.

Modernizace rodiny vozů ŠKODA OCTAVIA pokračuje. Po liftbacku, kombi a nejrychlejší variantě tohoto modelu, vozu ŠKODA OCTAVIA RS, přichází s řadou technických a výbavových novinek i OCTAVIA SCOUT. Ta je nyní v nabídce se třemi motory a nejmodernější technikou pohonu všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Se svou světlou výškou, která je v porovnání s modelem ŠKODA OCTAVIA COMBI o 30 mm zvýšená, zvládá tento kompaktní pětidveřový vůz i nezpevněný terén. Kromě toho přesvědčí dobrou stoupavostí, schopností táhnout těžký přívěs a řadou řešení Simply Clever.

Přepracovaný model ŠKODA OCTAVIA SCOUT má stejnou příď jako ŠKODA OCTAVIA nejnovější generace a podtrhuje tím příslušnost k rodině. Má nově profilovanou kapotu, novou příď se širší maskou chladiče doplněnou po stranách o světlomety s krystalickým vzhledem, s novou technologií full-LED se systémem adaptivního osvětlení (AFS). Modifikované jsou přední mlhové světlomety i zadní skupinové svítilny rovněž využívající technologie LED. Svébytný charakter podtrhují stříbrně lakované prvky v předním i zadním nárazníku. Součástí sériové výbavy je také paket pro špatné cesty s plastovým zakrytováním částí podlahy včetně, brzdového a palivového vedení pod vozem.

OCTAVIA SCOUT nabízí velkorysý prostor, přehlednou karoserii, výraznou všestrannost, vysokou funkčnost a dobré jízdní vlastnosti. Ještě větší potěšení z jízdy i mimo zpevněné silnice zajistí vedle vyšší světlé výšky i sériový pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Při jízdě v terénu se projeví výhody větších nájezdových úhlů – 16,6 stupňů vzadu a 14,5 stupňů vpředu.

Součástí sériové výbavy tohoto modelu je elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS). EDS zaručuje stabilní rozjezd na nezpevněném povrchu a je aktivní na přední i zadní nápravě. Pro bezpečné a snadné sjíždění svahů na nezpevněném povrchu je k dispozici funkce Offroad, která bez zásahu řidiče udržuje konstantní rychlost. Řidiči v tomto specifické režimu usnadňuje jízdu moderní management motoru, který s asistencí samočinných zásahů brzdového systému zaručuje bezpečné sjíždění svahů.

Mezi Simply Clever-řešení patří mimo jiné vyhřívaný volant a sedadla s potahovou látkou Thermo Flux, která mimo jiné podstatně zvyšuje prodyšnost a zaručuje komfort jízdy za různých klimatických podmínek. Zavazadlový prostor má objem 610 až 1 740 litrů a díky své šířce 1 010 mm je vhodný i pro bezproblémovou přepravu rozměrných předmětů. Praktičnost zvyšuje také řada odkládacích prostor v interiéru. Maximální přípustná hmotnost přívěsu činí v závislosti na motorizaci až dvě tuny.

OCTAVIA SCOUT vychází z modelu ŠKODA OCTAVIA COMBI. Novinkou v nabídce je motor 2,0 TDI (110kW) v kombinaci s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.

Při uvedení na trh jsou k dispozici tři různéi čtyřválcové motory:

1,8 TSI: 132 kW (180 k), maximální rychlost 216 km/h, 0 – 100 km/h za 7,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km, CO2 158 g/km

2,0 TDI: 110 kW (150 k), maximální rychlost 207 km/h, 0 – 100 km/h za 9,1 s, kombinovaná spotřeba 5,0 l/100 km, CO2 130 g/km

2,0 TDI: 135 kW (184 k), maximální rychlost 219 km/h, 0 – 100 km/h za 7,8 s, kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km, CO2 133 g/km.

Na palubě aktuálního provedení vozu se nachází všechny moderní systémy infotainmentu nové generace. Kapacitní dotykové displeje jsou provedeny ve skleněném designu (kromě sériového systému Swing). Navigační systém Columbus, jakožto vrcholná verze, disponuje monitorem s úhlopříčkou 9,2 palce, WLAN-hotspotem a LTE-modulem. Volitelně je k dispozici automatické nouzové volání eCall. Mobilní online-služby ŠKODA Connect jsou ideálním doplňkem moderního infotainmentu. 

Bohatá nabídka asistenčních systémů nastavuje nová měřítka. Mezi novinky patří asistent pro jízdu s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozidly v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (při couvání z parkoviště sleduje provoz za vozem a vozidla přijíždějící ze stran). Crew Protect Assist (při hrozící nehodě zavře okna, střešní okno a přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech) je propojen s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochranou chodců. Zdokonaleny byly také funkce parkovacího asistentu.

 

Foto:ŠKODA AUTO