Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
ŠKODA v rámci rozsáhlé modernizace vybavila model OCTAVIA novými technologiemi. Mobilní online služby tak těsně propojují vůz se svým majitelem, nová řada asistenčních systémů dělá jízdu komfortnější a bezpečnější.
ŠKODA vůz vybavila novými možnostmi konektivity: mobilními online-službami ŠKODA Connect, které jsou nabízeny ve dvou sdružených kategoriích. Služby Infotainment Online, dostupné pro navigační systémy Amundsen a Columbus, slouží k získávání informací a navigaci, služby Care Connect nabízejí asistenci a vzdálený přístup do vozu, bez ohledu na typ systému infotainmentu.
Mimořádně užitečnou součástí služeb Infotainment Online je služba Dopravní informace online. Služba zobrazuje reálný provoz na zvolené trase a v případě dopravních komplikací navrhuje objízdné trasy. K dispozici jsou také ceny pohonných hmot u čerpacích stanic, informace o obsazenosti parkovišť, online zpravodajství a informace o počasí. Přes ŠKODA Connect Portal je možno přímo přenášet trasy, cíle a body zájmu (Points of Interest, POI) z počítače do navigačního systému. Speciálně pro systém Columbus jsou k dispozici další služby, mimo jiné Google Earth a Google Street View. Služba Aktualizace map online pravidelně poskytuje nejnovější mapové podklady.
Ze služeb Care Connect patří mezi nejdůležitější nouzové volání (Emergency Call, eCall). Po nehodě, při které se aktivují zádržné systémy, alarmuje systém samočinně dispečink nouzového volání. Doplňkem je možnost propojení vozu s call centrem stiskem tlačítka, např. při lehké nehodě, resp. možnost přivolání pomoci v případě poruchy. Součástí proaktivních služeb je i plánování servisních prohlídek: Zákazník je prodejcem kontaktován před termínem servisní prohlídky, aby si mohli pohodlně a včas dohodnout termín přistavení vozu do servisu.
Nová aplikace ŠKODA Connect App ve smartphonu navíc podporuje také další služby Care Connect; mimořádně zajímavou novinkou jsou nové služby Vzdáleného přístupu. Služba Stav vozu například informuje o stavu osvětlení nebo o tom, zda je vůz zamčený nebo odemčený. Funkce Poslední parkovací pozice ukáže, kde se právě vůz nachází. Hledání vozu také ulehčí funkce Houkání & Blikání tím, že aktivuje houkačku a varovné blikače. Pomocí funkcí Oznámení o oblasti a Oznámení o překročení rychlosti je majitel informován o tom, že se vůz pohybuje mimo vyznačenou oblast nebo rychlostí, kterou nepovolil.
Některé asistenční systémy modernizované verze modelu ŠKODA OCTAVIA pocházejí z vyšších segmentů a doplňují nabídku. Prediktivní ochrana chodců je zaměřena na městský provoz. V rozsahu od 10 do 60 km/h systém aktivuje nouzové brzdění, pokud hrozí, že chodec vozu nebezpečně zkříží cestu. Tento systém je součástí volitelné výbavy Front Assist s funkcí nouzové brzdy City. Sledování mrtvého úhlu Blind Spot Detect řidiči pomáhá při přejíždění mezi jízdními pruhy pomocí dvou dozadu namířených radarových senzorů. Pokud hrozí kolize, rozsvítí se v krytu vnějšího zpětného zrcátka varovná světelná dioda. Rear Traffic Alert se postará o bezpečné vycouvání z parkovacího místa kolmo k vozovce nebo z vjezdů tím, že rozpozná blížící se vozy.
Další novinkou ve výbavě modelu ŠKODA OCTAVIA je volitelný asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist. Řidič otočným spínačem pro ovládání vnějších zpětných zrcátek zadá úhel, v němž chce se soupravou couvat. Pak už jen stačí opatrně přidávat plyn, systém automaticky natočí volant do vhodné polohy. Při couvání bez přívěsu zase pomůže Manoeuvre Assist: ten při couvání samočinně zabrzdí vůz, jakmile za ním rozpozná překážku.
Foto:ŠKODA AUTO