MotorInfo

Octavia RS s pohonem všech

24.9.2015 18:42
Octavia RS s pohonem všech

Krátce po prezentaci nového modelu Octavia RS 230 přichází Škoda s další významnou novinkou - vůz je poprvé nabízen i s pohonem všech kol.

Pohon 4×4 je k dispozici pro model Octavia RS s naftovým motorem 2,0 TDI/135 kW (184 k) ve spojení se šestistupňovou převodovkou DSG. Díky kombinaci pohonu všech kol a sportovního charakteru nabízí Octavia RS v obou karosářských verzích působivou dynamiku. 

„Prvním vozem Škoda Octavia RS s pohonem všech kol rozšiřujeme nabídku v řadě RS o další vysoce atraktivní variantu a podtrhujeme naši kompetenci v oblasti vozů s pohonem všech kol,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Octavia RS je velice úspěšná, prodeje překonávají naše očekávání. Varianta 4×4 úspěch tohoto modelu dále podpoří,“ dodává Eichhorn.

Třetí generace modelu Octavia RS, která byla na trh uvedena v roce 2013, je u zákazníků oblíbená. Dosud bylo vyrobeno více než 58 000 těchto vozů. Octavia RS je k dispozici v karosářských verzích liftback i kombi. Octavia RS první generace se v roce 2000 stala prvním vozem značky Škoda, který na trh vstoupil ve sportovně laděné verzi RS. V období od roku 2000 do konce srpna 2015 dodala automobilka svým zákazníkům zhruba 165 000 vozů Octavia RS první až třetí generace.

V kombinaci s pohonem všech kol je Octavia RS určena pro všední den i pro volný čas a  je skutečně univerzálním vozem pro téměř kteroukoli situaci. S atraktivní kombinací dvouspojkové převodovky (DSG) a pohonu všech kol zrychluje Octavia RS TDI/135 kW za 7,6 s z 0 na 100 km/h a dosahuje maximální rychlosti 228 km/h. Maximálního točivého momentu 380 N.m dosahuje motor v rozmezí otáček od 1 750 do 3 250 1/min. Kombinovaná spotřeba činí 4,9 l/100 km. To odpovídá emisím 129 g CO2/km.

Moderní pohon všech kol dává vozu vynikající jízdní vlastnosti a působivou trakci i za zhoršených adhezních podmínek. Vůz používá moderní techniku pohonu všech kol, rozdělující hnací moment motoru na všechna čtyři kola v závislosti na aktuální situaci. Kola se neprotočí ani při rychlém rozjezdu nebo zrychlení. Vedle působivé dynamiky jízdy to také přináší maximální aktivní bezpečnost. Octavia RS 4×4 kromě toho přesvědčí i všemi přednostmi modelu Octavia RS s pohonem předních kol. Technickými přednostmi jsou sportovní podvozek s víceprvkovou nápravou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+ pro dynamický průjezd zatáčkou, inovativní progresivní řízení a řada asistenčních systémů pro maximální bezpečnost a komfort.

Charakter výkonného vozu podtrhují sportovní designové prvky, výrazná kola z lehkých slitin, sportovní zvuk motoru a sportovně laděný interiér. Všechny modely Octavia RS navíc nabízí i vynikající přednosti modelu ŠKODA Octavia: maximální funkčnost, dostatek místa a nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty.

Označení RS je synonymem sportovních úspěchů značky Škoda i výkonnosti a emocionality značky. Poprvé byla použita zkratka RS pro označení modelu v roce 1974: závodní vozy Škoda 180 RS a Škoda 200 RS jsou považovány za počátek éry ‚RS’. V sedmdesátých a osmdesátých letech byla legendární Škoda 130 RS jedním z neúspěšnějších závodních vozů své doby a kubatury.

Nabídka vozů značky Škoda s pohonem 4×4 nyní zahrnuje devět modelů, resp. modelových variant: Octavia 4×4, Octavia Combi 4×4, Octavia RS 4×4, Octavia Combi RS 4×4, Octavia Scout, Yeti 4×4, Yeti Outdoor 4×4, Superb 4×4 a Superb Combi 4×4.

Octavia RS 4×4 navíc rozšiřuje pestrou paletu variant třetí generace modelu Octavia. Škoda nyní nabízí celkem 15 variant tohoto modelu - od úsporné verze Octavia G-TEC až po model RS 230, nejrychlejší Octavii všech dob.

 

Foto:Škoda Auto