Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Podle zprávy TechNavio o průzkumu trhu s vozidly na stlačený zemní plyn (CNG) by se do roku 2015 mohl počet těchto vozidel celosvětově navýšit až na 19,8 milionů.
V zemích EU je dnes necelý milion CNG vozidel, což je 0,5 procenta z celkového počtu vozidel v provozu. Do roku 2020 by to ale měl být desetinásobek. Počty CNG vozidel se budou prudce navyšovat i díky samotným výrobcům CNG vozidel. V poslední době bylo totiž představeno více než 8 nových typů CNG vozidel.
Podle Ministerstva životního prostředí klesly emise skleníkových plynů v ČR od roku 1990 téměř o třetinu. Průmysl a energetika již dnes ovzduší téměř neznečišťují, kde ale emise narostly, a to dvojnásobně, je doprava, především osobní a nákladní automobilová doprava. Jednou z možností, jak emise z dopravy snižovat, je využívání vozidel na zemní plyn. Počet těchto vozidel a tedy i prodej CNG u nás narůstá každým rokem. „V loňském roce se navýšil prodej CNG v ČR o 26 procent a letos očekáváme ještě vyšší číslo,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. Současných 5 500 CNG vozidel ale zatím není ani 1 procento všech vozidel v ČR. Podle vyjádření Benziny by v roce 2020 měl celkový podíl plynných paliv v dopravě v ČR tvořit již 7 procent a v roce 2030 již 13 procent.
Za prvních 5 měsíců tohoto roku se prodalo 143 nových vozidel na CNG, z toho 101 bylo značky Volkswagen. Roste ale i počet dovezených ojetých vozidel s CNG pohonem. V oblasti přestaveb přibylo například 150 přestavěných Fabia Combi na CNG pro Státní úřad inspekce práce Tak jak bude přibývat CNG vozidel, přibudou i CNG plnicí stanice. Například Benzina plánuje strategicky rozšířit své stanice o CNG. Dnes můžete natankovat CNG na stanicích Benziny v Brně a v Humpolci. Do 2 až 3 let by mělo přibýt dalších 20 lokalit, především na frekventovaných silničních tazích ale i ve velkých městech. V budoucnu by Benzina ráda navýšila počet CNG stanic na svých čerpacích stanicích až na 40.
V poslední době bylo představeno více než 8 nových typů CNG vozidel. Na indický trh byl uveden mini CNG vůz TataNano, který je k dostání již za cca 51 000 Kč. Má sice výkon jen 38 koní a dosahuje rychlosti pouze 88,5 km/h, do města je ale ideální. Na švédském trhu bude v říjnu v prodeji Volvo na CNG - V 60 Bi-Fuel, s výkonem 213 koní a celkovým dojezdem 1 120 km. Bylo představeno jako velká novinka v polovině června na mezinárodní výstavě NGV 2013 v Gothenburgu. Další novinkou je nový Mercedes Benz třídy B, který splňuje již dnes normu EURO 6, má spotřebu 4,4 kg CNG/100 km a celkový dojezd 660 km. V příštím roce bude v prodeji Audi A3 Sportback g-tron se čtyřválcovým motorem o objemu 1,4 a výkonu 110 koní, kombinovanou spotřebou 3,6 kg/100 km a celkovým dojezdem 780 km. Koupit bude možné také Volkswagen Golf VII na CNG, který má kombinovanou spotřebu 3,6 kg/100 km a ujede až 1 300 km. Na českém trhu se nově objevil Seat s modelovou řadou Mii na CNG, kdy Mii Ecofuel má spotřebu 2,9 kg CNG/100 km, dojezd 600 km a s cenou 257 900 Kč se řadí mezi levnější CNG vozidla. Dalším levnějším CNG vozidlem je VW Eco-up! CNG, který koupíte již za 270 tisíc, má spotřebu jen 2,9 kg/100 km a ujede 550 km.
„Na jaře příští rok by měla Škoda Auto představit dlouho očekávanou Octavii na CNG, která bude mít celkový dojezd 1 300 km a spotřebu pouze 3,6 kg/100 km,“ říká Zdeněk Prokopec, z Asociace NGV.
Další událostí v oblasti CNG bylo vyhlášení vítězů 7 kategorií soutěže Motor roku 2013. „V kategorii Zelený motor 2013 zvítězil Fiat 0,9 Twinair CNG, který je používán např. ve Fiat Panda,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „Mezi dalšími oceněnými pak byl motor VW 1,4 TSI, který spaluje i CNG a používá se např. pro VW Passat,“ dodává Prokopec.