MotorInfo

Nový Yaris pětihvězdičkový

26.10.2011 11:43
Nový Yaris pětihvězdičkový

Nový Yaris získal v testech Euro NCAP maximální pětihvězdičkové ohodnocení a potvrdil tak vysoký standard bezpečnosti, který je pro tento model charakteristický.

Yaris již od své první generace dosahoval v bezpečnostních testech Euro NCAP vynikajících výsledků – původní Yaris byl v roce 2000 vyhlášen vůbec nejbezpečnějším vozem v kategorii minivozů; Yaris druhé generace pak získal v testech v roce 2005 pětihvězdičkové ohodnocení. Nejnovější model dosáhl v testech Euro NCAP pro rok 2011 nejlepšího možného výsledku. Skóre dosažené v roce 2011 navíc splňuje limity Euro NCAP pro pětihvězdičkové ohodnocení platné od roku 2012, kdy vstoupí v platnost přísnější kritéria na ochranu chodců.

Kabina vozu byla navržena tak, aby účinně odváděla energii v případě čelního, bočního i zadního nárazu, s cílem maximálně omezit deformaci prostoru pro cestující. V případě čelní srážky se zmírní deformace kabiny pohlcením a rozptýlením nárazové energie, odváděné od předního nárazníku přes přední podélné nosníky, přední A-sloupky, prahy dveří a konstrukci spodní části karoserie.

U nového Yarisu byla použita speciální opatření ke zvýšení odolnosti v případě boční kolize – například zabudováním přepážek do dveřních prahů k účinnému přenosu nárazové energie a ochraně bočních prahů před zborcením. V konstrukci dveří jsou kromě toho použity nosníky pohlcující nárazovou energii, zamezující přenosu sil do interiéru.

Nový model je vybaven sedmi airbagy SRS: čelními airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, kolenním airbagem pro řidiče, bočními airbagy vpředu a hlavovými airbagy po celé délce interiéru. Nově vyvinuté boční airbagy vpředu mají nyní dvě komory pro lepší ochranu v případě kolize díky vakům o rozdílném objemu (8 litrů v oblasti hrudníku / břicha, resp. 4,5 l v oblasti pánve).

 

 

Nový Yaris přináší řadu vylepšení pro maximální ochranu v případě střetu s chodcem. Do nárazníku jsou zabudovány absorpční materiály, které pomáhají omezit nárazovou energii směřující na nohy chodce. Konstrukce kapoty dobře pohlcuje nárazovou energii a v místě zadní hrany obsahuje i deformovatelný kryt před čelním sklem pro lepší ochranu chodců v oblasti trupu těla a hlavy. U předních blatníků je rovněž použita konstrukce montážních konzol dobře pohlcující nárazovou energii.

Standardem je ucelená řada systémů aktivní bezpečnosti, jako je systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), systém CSC (Corner Stability Control) pro udržování vozidla ve stálém směru, brzdový asistent (BA), systém řízení trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC).