MotorInfo

Nový vůz DS 5 se představuje

17.2.2015 12:22
Nový vůz DS 5 se představuje

DS 5 je prvním vozem samostatné značky DS a její vlajkovou lodí. Inovovaný model dostal novou přední masku a další nové prvky, které z něj dělají pravou „déesku“.

Mezi novinky, které se u nové DS 5 objevují vedle prvků, jako je nezařaditelný tvar, design exteriéru a nevšední interiér (elegance do posledního detailu a místo řidiče ve stylu kokpitu letadla), patří svislá a propracovaná maska chladiče s logem DS uprostřed, světlomety Xenon Full LED, dotykový displej poslední generace, výkonné motory… Vůz DS 5 ovlivnil zákazníky od Evropy po Čínu. Nová DS 5 klade laťku ještě výš. Nabízí novou přední masku, stále avantgardní styl, eleganci a péči o detail, dynamické a pohodové chování ve stylu DS a úroveň technologií pro vylepšení designu a funkcí.

Model, který se poprvé představí na ženevském autosalonu 2015, se do prodeje dostane v Evropě v červnu 2015.

 

Nová přední maska

Přední maska je neopominutelným prvkem každého prémiového vozu. Cílem autorů masky chladiče DS Wings šestiúhelníkového tvaru bylo zaujmout na první pohled jedinečným propracovaným grafickým designem. Chromem orámovaná maska je prodloužena dvěma světelnými lištami uvnitř světlometů. Nová DS 5 nabízí stejně jako vozy DS 3 a DS 3 Cabrio nový světelný podpis značky s novými světlomety využívajícími technologii LED, xenonovou technologii a nové směrovky s posuvem světla. Tyto světlomety pečlivě zasazené do přední masky výrazně přispívají k její identitě a současně nabízejí kvalitu osvětlení a jsou zosobněním elegance a péče o detail značky DS. Tyto světlomety, které se poprvé objevily v červenci loňského roku u vozu DS3, se budou používat u všech vozů DS.

Design

S touto novou maskou chladiče, světlomety a bočními vstupy vzduchu ladí i avantgardní styl vozu. Tvar nové DS 5 je snadno rozeznatelný jak zepředu, tak z boku či zezadu. Z boku upoutá prvek, který dotváří styl exteriéru - chromovaná protáhlá lišta sahající od špiček světlometů po přední boční okna. Při pohledu zezadu posiluje tvar nové DS 5 široký rozchod mezi koly a dále dva vývody výfuku zabudované do zadního nárazníku. Ke zdůraznění zádi přispívá i světelný podpis tvořený šesti světelnými lištami.

Místo řidiče ve stylu kokpitu letadla

Kabina nové DS 5 připomíná svět letectví. Nejtypičtějším prvkem je strop kokpitu. Rozdělený do tří světelných šachet, které ve voze ve dne i v noci vytvářejí osobitou atmosféru. Místo řidiče bylo zkoncipováno tak, aby ho skutečně obklopovalo, hlavní ovladače jsou soustředěny na dvou středových konzolách, jedné nízké a jedné ve stropě. Ovladače se inspirovaly od letadel, mají tvar tlačítek, koleček a specifických přepínačů.

 

Poprvé se u nové DS 5 objevuje barevný dotykový displej. Nový systém nabízí snadný přístup ke všem funkcím vozu (od navigace po hudbu) a zjednodušuje ergonomii kabiny (například na středové konzole je o 12 tlačítek méně).¨Tento displej poslední generace nabízí i funkci New Mirror Screen, tedy možnost duplikace displeje chytrého telefonu pro snadné a bezpečné používání jeho aplikací.

Pro zajištění bezpečnosti a klidu využívá Nová DS 5 i nabídku DS Connect Box s paketem SOS & Assistance, což je systém umožňující automatické nouzové a asistenční volání s lokalizací vozu. Systém v případě potřeby vysílá na místo příslušné složky záchranného systému. Do dnešního dne jezdí po Evropě již více než 230 000 vozů DS vybavených touto funkcí.

K dispozici jsou i nové balíčky:

paket Monitoring: virtuální servisní knížka (automatické sledování počtu ujetých kilometrů a upozornění na nutnost provedení servisní kontroly nebo údržby), rady pro ekologické řízení (přizpůsobené stylu daného řidiče) a zpráva o používání vozu (shrnutí předchozího používání vozu);

paket Mapping: lokalizace vozu, zobrazení projetých tras a informace o používání vozu v případě jeho zapůjčení;

paket Tracking: nalezení polohy vozu v případě jeho odcizení.

A objevuje se zde i mobilní aplikace MyDS kompatibilní se systémem iOS/Androïd. Cílem této aplikace je pomoci řidiči při cestách (před, během a po řízení) a nabídnout mu intuitivní a inovativní služby. Zákazník tak má po ruce všechny informace týkající se jeho vozu a nabídky určené pro zákazníky DS.

Nová DS 5 současně nezapomíná na špičkové příslušenství, jehož většina prvků je k dispozici již od základní úrovně výbavy. V nabídce je tak systém sledování mrtvého úhlu, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, natáčecí světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, které optimalizují osvětlení, asistent pro  rozjezd ve svahu, Inteligent Traction Control a protiprokluzový systém, zadní parkovací kamera a head-up displej. Vůz tak nabízí nejméně 10 prvků bezpečnostní výbavy.

Nezaostává ani komfort: sedadla s masážní funkcí s možností uložení nastavení do paměti, hands free nastupování a startování, a to včetně odemykání zadních dveří, vnější zpětná zrcátka s odmrazováním, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, doprovodné osvětlení interiéru, dvouzónová automatická klimatizace, HiFi systém DENON a další.

 

Výkonné motory

Nová DS 5 je vybavena nejnovějšími motory skupiny PSA. Všechny motory, ať už dieselové, či benzinové, jsou výkonné (120–210 k) a šetrné k životnímu prostředí (3,8 l/100 km a 4,3 l/100 km v případě dieselových motorů). Nesmíme také zapomenout na motor Hybride 4×4: jeho emise činí 90 g CO2/km a spotřeba ve smíšeném režimu 3,5 l/100 km.

Zákazník bude mít ihned po zahájení prodeje na výběr pět silných motorů splňujících emisní normu Euo 6, s točivým momentem od 240 po 400 N.m. Nabídku na konci roku 2015 obohatí motor o výkonu 210 k : THP 210 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou.

Vůz DS 5 s motorem THP 165 S&S a s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6 poslední generace vykazuje spotřebu ve smíšeném režimu 5,9 l/100 km a emise 135 g CO2/km, což představuje úsporu o 30 g/km, tj. 18 % (ve smíšeném režimu a oproti motoru THP 155 Euro 5). Tento motor s maximálním vstřikovacím tlakem 200 bar a technologií Stop&Start (se zesíleným spouštěčem) dosahuje maximálního výkonu 121 kW (165 k CEE) při 6 000 1/min. Maximální dosažený točivý moment je 240 N.m od 1 400 1/min a zůstává neměnný do 4 000 1/min, díky čemuž je řízení při nízkých a středních otáčkách velmi příjemné.

Pokud jde o dieselové motory, nová DS 5 je vybavena novou generací dieselových motorů s označením BlueHDi. Ty dosahují vynikajících výkonů a současně nízké spotřeby a nízkých emisí CO2. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky práci realizované na samotném motoru (zlepšení účinnosti, povrch typu Diamond Like Carbon, omezení mechanických ztrát,…) a díky inovativnímu a účinnému výfukovému potrubí. Inovativní stránka tohoto výfukového potrubí tkví v přesném uspořádání technologií: modul SCR (Selective Catalytic Reduction) umístěný před filtr pevných částic s aditivem je jediný systém, který dokáže až o 90 % omezit emise NOx a současně snížit až o 4 % emise CO2.

Motor BlueHDi 120 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou je motor s nízkou spotřebou, nízkými emisemi CO2 a vysokým točivým momentem. Čísla mluví za vše: 3,8 l/100 km, 100 g CO2/km, točivý moment 300 N.m. Ve 2. pololetí roku 2015 se u tohoto motoru objeví automatická šestistupňová převodovka. 

Dalším motorem je BlueHDi 150. Tento dvoulitrový dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km a jeho emise činí 103 g CO2/km, což představuje úsporu 22 g oproti motoru HDi 160. Oproti předchozí generaci (HDi 160 Euro 5) se krom toho zvýšil i maximální točivý moment, který dosahuje 370 N.m při 2 000 1/min.

Motor BlueHDi 180 poskytuje výkon 133 kW a maximální točivý moment 400 N.m při 2 000 1/min. Díky začlenění nového turbodmychadla s proměnlivou geometrií a zvýšení přeplňovacího a spalovacího tlaku se podařilo zvýšit výkon motoru DS 5 BlueHDi 180 o 20 k oproti předchozí generaci (HDi 160). Tento nový motor je navíc vybaven vyrovnávacími hřídeli, které zajišťují úroveň akustického komfortu a vibrací, jež je u této kategorie očekávaná. DS 5 BlueHDi 180 S&S EAT6 má úroveň emisí CO2 na 110 g CO2/km a spotřebu 4,3 l/100 km.

Nová DS 5, u které byla jako u prvního vozu použita hybridní dieselová technologie, bude i nadále nabízet tento pohon spojující výkony dieselového motoru HDi s účinností elektrického pohonu. Hybrid 4×4 nabízí energické pocity při řízení (200 k, pohon všech 4 kol, jízda ve městě s elektromotorem, funkce boost při zrychlení), nízké emise CO2 (90 g/km) a spotřebu 3,5 l/100 km, která se v městském provozu snižuje na méně než 3 l/100 km. Hybrid 4×4 umožňuje několik režimů řízení. Řidič může pomocí ovladače umístěného na středové konzole zvolit mezi čtyřmi režimy: Auto, ZEV (nulové emise), pohon všech 4 kol (přední kola poháněná dieselovým motorem) a zadní kola elektromotorem) a Sport (maximální využití elektromotoru doplňujícího dieselový motor).

Péče o detail se u vozů DS projevuje i použitím pravých materiálů, jako je hliník na klikách dveří, kov na hlavici řadicí páky nebo kůže. Tyto pravé materiály jsou použité exkluzivním a jedinečným způsobem, příkladem je výjimečné provedení kožených potahů ve verzi „Bracelet de montre“. Nová nabízí tři typy kůže, především jde o kůži Nappa a kůži semi-anilin, která patří k nejkrásnějším na světě a v automobilech se používá jen zřídkakdy. Pětina prodaných vozů DS 5 má čalounění z kůže semi-anilín ve verzi „Bracelet de montre“. Nové prvky interiéru umožňují personalizaci, jako například modročerná sedadla v kůži Nappa ve verzi „Bracelet de montre“, či nový kovový ozdobný prvek s monogramem DS na dveřích a středové konzole. Při uvedení na trh se objevuje i nový odstín karoserie: modrá Encre, jemná barva, která opět o něco více zdůrazňuje identitu vozu a jeho eleganci.

Vývojem prošel od svého uvedení na trh také nápravový systém, který teď zajišťuje lepší komfort. Tlumiče byly opatřeny technologií PLV (Preloaded linear valve) umožňující lepší plynulost a lineárnost přenosu sil. Současně došlo k navýšení rozsahu jejich pohybu. Nová DS 5 tak dokáže lépe utlumit nedokonalosti vozovky, snižovat a potlačovat otřesy.

 

Foto:DS