MotorInfo

Nový Superb pro českého velvyslance v Číně

27.5.2014 10:10
Nový Superb pro českého velvyslance v Číně

Velvyslanec České republiky v Číně, Libor Sečka, bude jezdit v novém voze Škoda Superb.

Vůz mu v Pekingu slavnostně předal prezident společnosti Škoda China Andreas Hafemann. Superb je oficiálním služebním vozem českého velvyslance v Číně už od roku 2011.

„Se svou stodevatenáctiletou historií je Škoda synonymem ekonomického růstu a síly naší země. Navíc automobilka podstatnou měrou přispívá k přibližování české kultury obyvatelům Číny,“ řekl velvyslanec Libor Sečka u příležitosti oficiálního předání vozu. „V letošním roce oslavíme 65. výročí navázání diplomatických vztahů mezi Československem a Čínskou lidovou republikou. Jakožto velvyslanci České republiky v Číně je mi velkou ctí, že mohu jako oficiální automobil využívat vůz značky Škoda a upevňovat tak spolupráci a obchodní vztahy mezi zeměmi. Chtěl bych využít této příležitosti k tomu, aby vyzdvihl trvalé přátelství mezi Čínou a Českou republikou, a přeji značce Škoda v Číně trvalý růst,“ dodal velvyslanec Sečka.

Prezident společnosti Škoda China Andreas Hafemann dodal: „Jsme hrdí na to, že velvyslanec Sečka, jako nejvyšší reprezentant České republiky v Číně, používá vůz značky Škoda. Podtrhuje tím sílu značky a vynikající kvalitu vozu Superb i celé naší modelové palety.“

Od roku 2001 je Superb vlajkovou lodí české značky. V roce 2013 byl model kompletně přepracován a nyní zaujme novými designovými prvky, svěžím interiérem, novými technickými řešeními a ještě úspornějším provozem.

Čína je největším trhem značky Škoda. V letošním roce se zde modelová paleta rozroste na šest lokálně vyráběných modelů (Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb). Nejnovějším přírůstkem je připravované zahájení výroby nové generace modelu Octavia v Číně. Tento model je celosvětově i v Číně zdaleka nejprodávanějším modelem české značky.

Do roku 2018 chce Škoda své prodeje v Číně minimálně zdvojnásobit - na půl milionu vozů ročně. V roce 2013 zde dodala zákazníkům 227 000 vozů, to odpovídá necelé čtvrtině celkových prodejů značky v minulém roce. V prvních čtyřech měsících letošního roku se prodeje značky v této zemi oproti loňskému roku zvýšily o 7,5 procenta na 78 100 vozů.

V roce 2014 si připomínáme 65. výročí navázání diplomatických vztahů mezi Československem a Čínou. Jakožto oficiální partner oslav tohoto jubilea podpoří Škoda China ve spolupráci s Velvyslanectvím České republiky v Číně a Generálním konzulátem České republiky v Šanghaji řadu aktivit na poli hudby, designu, módy a vzdělávání. Mimo jiné se Škoda China v březnu podílela na workshopu na téma ‚Od tradice k technologii’ a podpořila také výstavu děl českého fotografa Jana Saudka.

Škoda je v Číně přítomna od roku 2007. Od té doby zde prodala více než 1,13 milionu vozů. Při svých aktivitách v Číně značka sází na těsnou spolupráci se společností Shanghai Volkswagen (SVW). Od vstupu značky Škoda na čínský trh vznikl v továrnách SVW více než 1 milion vozů Škoda.