MotorInfo

Nový SEAT Leon

16.7.2012 11:28
Nový SEAT Leon

Nový SEAT Leon má emocionální osobnost, z níž vyzařuje dynamika.

Leon  je od základu  novou  konstrukcí,  v níž  nalézají  široké  uplatnění  nejnovější  highendová technická  řešení  v oblasti  asistenčních  systémů,  informačních  a  zábavních  systémů, podvozku  a  poháněcího  ústrojí.  Motory  kombinují dynamiku  s vynikající hospodárností. SEAT nabídne pro nový Leon  jako první v segmentu nižší střední  třídy  inovaci v podobě předních  světlometů  s diodami  LED  pro  všechny  osvětlovací  funkce.  Tato  technika kombinuje design s výjimečným osvětlením vozovky.

„Nový Leon koncentruje všechny silné stránky značky SEAT ještě víc než dosud. Je to  vůz  se  sportovním  charakterem  a  širokou  škálou  předností.  Do  segmentu kompaktních vozů přináší kvalitu a technologie z vyšších tříd. Leon je rozhodujícím krokem  v realizaci  růstové  strategie  značky  SEAT. S pětidveřovou  karoserií  bude uveden  na  trh  koncem  letošního  roku  a  následně  bude  doplněn  o  další  varianty, které vytvoří celou rodinu,“ říká James Muir, prezident společnosti SEAT S.A..

Nový Leon se snaží přesvědčit také  svými užitnými  vlastnostmi. Kompaktnější exteriér kombinuje s prostornějším interiérem. Prémiové materiály a úroveň řemeslného zpracování řadí Leon přímo na vrchol svého segmentu.

Všechny poháněcí jednotky patří mezi nejlepší ve své třídě z hlediska spotřeby paliva a emisí. Příkladem je Leon  1.6  TDI  se  systémem  start/stop.  Jeho  průměrná spotřeba  paliva  je  jen  3,8  litru  na  100  kilometrů  a  předběžná  hodnota  emisí CO2 99 g/km.

Nový Leon je postavený na společné platformě MQB koncernu Volkswagen, jejíž předností je systematicky lehká konstrukce, nabízí pozoruhodné provozní  vlastnosti  s nízkými  emisemi CO2 a  spotřebou paliva.

Nový Leon je s délkou 4,26 metru přibližně o pět centimetrů kratší než jeho předchůdce, avšak rozvor se prodloužil o téměř šest centimetrů. Toto uspořádání umožňuje krátké  převisy  a  zesiluje  vizuální  působení  kol.  Praktickou  předností  je  větší  vnitřní prostor,  a  to  zejména  pro  cestující  na  zadních  sedadlech,  a  objemnější  zavazadlový prostor. Hranaté  linie  světlometů  jsou  typickým  prvkem  nového  designérského  stylu  značky SEAT,  přičemž  dokonale  zapadají  do tvarů  Leonu.  Poprvé  jsou  ve  třídě kompaktních  vozů  k dispozici  přední  světlomety  LED. Nové  světlomety  propůjčují  přídi Leonu nezaměnitelný  vzhled. Dalším  charakteristickým  rozpoznávacím  znakem nového Leonu jsou světlomety LED pro denní svícení. Charakteristická, nepřerušovaná  „Línea  Dinámica“  sahá  až  dozadu  nad  podběhy  kol. Střešní sloupky C ve tvaru lichoběžníku jsou dalším typickým rysem Leonu, což platí i pro krátká třetí boční okna směřující vzhůru. Zadní partie nového modelu SEAT Leon byla intenzivně vymodelována. Velké logo slouží k odjišťování  zadního  výklopného  víka.  Mírně  klínovité  zadní  svítilny  zdůrazňují  šířku vozu a dodávají se také s diodami LED.

Vnější design nového Leonu pokračuje v interiéru, který má čistý, prosvětlený a nekomplikovaný vzhled. Přístrojová deska je nekonvenční a elegantní, v dvoubarevném provedení, díky němuž budí dojem, že se vznáší v prostoru. Detaily podtrhují úroveň  řemeslného  zpracování  Leonu  –  například  velké  výdechy  ventilační soustavy,  ovládací  prvky  klimatizace  a  trojrozměrně  tvarované  ozdobné  obložení. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů, tedy o 40 litrů více než u předchozí generace.

Nový  SEAT  Leon  je  postaven  na  nové  platformě,  která  umožnila  vývojovým  inženýrům posunout  přední  nápravu  o  40  milimetrů  více  dopředu.  Výsledkem  je  delší  rozvor  a vyvážené  rozložení  hmotnosti mezi  nápravy,  což  jsou  faktory,  které  výrazně  prospívají komfortu a sportovní ovladatelnosti. Díky  pokrokovým  konstrukčním  metodám  a  použití  lehkých  materiálů  při  výrobě karoserie byla provozní hmotnost snížena o 90 kilogramů v porovnání s předchozí verzí.

SEAT posílá novou generaci modelové řady Leon do boje o zákazníky s řadou výkonných a hospodárných motorů  TDI a  TSI  se  zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0  litru. Všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Jejich konstrukce se navíc vyznačuje nízkým vnitřním třením a schopností rychlého dosažení provozní teploty. V porovnání  s jejich  příslušnými  předchůdci  byla  spotřeba  paliva  snížena  až  o  22 procent. Motor 1.6 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 77 kW (105 k) a točivého momentu 250 N.m. Ve  verzi  Ecomotive  se  systémem  start/stop  a  rekuperací  kinetické  energie  spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 3,8 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve  výši  99  gramů  na  km.  Rozsáhle  přepracovaný  motor  2.0  TDI  spotřebuje  ve  verzi Ecomotive v průměru jen 4,0 litru nafty na 100 km, přestože s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 N.m poskytuje Leonu značnou dynamiku.

SEAT  bude  nabídku  motorů  po  prosincovém  uvedení  na  český  trh  rychle  rozšiřovat. Začátkem roku 2013 se začnou prodávat modely Leon s motory 1.2 TSI ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) a 1.4 TSI s 90 kW (122 k). Řadu zážehových motorů završí  jednotka 1.8 TSI o výkonu 132 kW  (180 k), která kombinuje vstřikování benzinu přímo do  válců  s nepřímým  vstřikováním do  sacího  potrubí.  Paleta  vznětových motorů bude  doplněna  jednotkou  1.6  TDI  o  výkonu  66  kW  (90  k)  a  novým  vrcholným turbodieselem 2.0 TDI se 135 kW (184 k), který poskytuje maximální točivý moment 380 N.m.

V závislosti  na  motoru  budou  na  výběr  pětistupňové  a  šestistupňové  mechanické převodovky nebo osvědčené šestistupňové a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.

Podvozek nového modelu SEAT Leon přesvědčí svým sportovním a agilním charakterem. Přední  náprava  uložená  v pomocném  rámu  je  typu  McPherson,  zatímco  zadní  kola nového  modelu  SEAT  Leon  poháněného  motory  o  výkonu  až  110  kW  (150  k)  jsou zavěšena  na  podélných  ramenech  spojených  torzně  poddajnou  příčkou.  Výkonnější varianty používají víceprvkovou konstrukci, která odděleně  zachycuje podélné a příčné síly. Nový  systém  SEAT  Drive  Profile  pro  Leon  FR  umožňuje  řidiči  měnit  charakteristiku posilovače  řízení,  ovládání  škrticí  klapky  a  zvuk  motoru  (pouze  verze  FR)  ve  třech režimech  eco,  comfort a  sport.  K dispozici  je  také  individuální  nastavení,  které  si  řidič může nakonfigurovat podle svých preferencí. Dle nastavení  jízdního  režimu se v novém Leonu  mění  také  barva  dekoračního  LED  osvětlení  interiéru.  To  je  v režimech  eco  a comfort bílé, v režimu sport pak červené.

SEAT  nabízí  pro  nový  Leon  kompletní  škálu  nejmodernějších  řešení  z oblasti informačních a zábavních systémů. Základ je tvořen ovládacím systémem Easy Connect, který  ovládá  zábavní  a  komunikační  funkce  SEAT  Sound  Systému  společně s rozmanitými  funkcemi  vozidla  prostřednictvím  dotykového  displeje  na  přístrojové desce Základní  úrovní  ve  výbavové  linii  Reference  je  Media  System  Touch  obsahující  rádio s přehrávačem  CD,  čtečkou  paměťových  karet,  čtyřmi  reproduktory  a  5“  displejem. Výbavové  linie Style a FR jsou vybaveny systémem Media System Colour s barevnější a kvalitnější  grafikou.  Dalším  vylepšením  je  šest  reproduktorů,  resp.  osm  reproduktorů v modelu FR. K systému lze připojit vnější zařízení prostřednictvím Bluetooth, USB nebo vstupu AUX-In. Jeho 5“ barevný dotykový displej ovládá také funkce vozidla. Systém  Media  System  Plus  má  dotykový  displej  s úhlopříčkou  5,8“  a  3D  grafikou  ve vysokém  rozlišení,  konektor  pro  připojení  iPodu  a  na  přání  se  dodává  tuner  DAB  a hlasové  ovládání.  Systém  je  vybaven  osmi  reproduktory.  Vrcholné  řešení  zahrnuje navigační  systém,  jehož  informace  zobrazuje  také barevný displej mezi  rychloměrem a otáčkoměrem  a  který může  být  ovládán  hlasem.  SEAT  Sound  System  nabízí  čistou  a výraznou reprodukci zvuku díky deseti reproduktorům a subwooferu.

Nový  Leon  stanovuje  nová  měřítka  také  v oblasti  nabízených  asistenčních  systémů. Sledování  únavy  řidiče  rozpozná  situace,  kdy  řidič  ztrácí  koncentraci,  a  navrhne  mu udělat si přestávku k odpočinku. Pokrokový kamerový systém uložený v oblasti vnitřního zpětného zrcátka slouží asistentu dálkových světlometů, který automaticky přepíná mezi dálkovými  a  potkávacími  světlomety,  a  také  asistentu  pro  jízdu  v jízdním  pruhu,  který provádí  mírné  zásahy  do  řízení  s elektromechanickým  posilovačem,  aby  vůz  nepřejel podélné značení vymezující jeho jízdní pruh.

Nové logo SEAT

Dalším zcela novým prvkem na Leonu je logo na jeho masce chladiče, zádi a volantu. Leon bude prvním vozem, který ponese modernizované logo SEAT. Nové  logo  značky  SEAT  reprezentuje  svým  čistějším  a  ryzejším  designem  preciznost  a eleganci  designérského  stylu  španělské  automobilky  a  zároveň  odráží  také  vedoucí postavení  společnosti SEAT  v oblasti  techniky  a  kvality. Uvádění  nového  loga SEAT  na všech vizuálních materiálech a zastoupeních společnosti SEAT bude zahájeno v září na Pařížském autosalonu.