MotorInfo

Nový Renault Trafic

12.4.2014 18:35
Nový Renault Trafic

Renault, evropský leader v oblasti užitkových vozidel od roku 1998, přichází pro letošní léto s faceliftem svého modelu Trafic.

Jeho interiér byl koncipován jako skutečná „mobilní kancelář“ a zahrnuje celou řadu příslušenství jako držáky mobilních telefonů a tabletů, prostor pro laptop, nebo přenosný tablet A4 pro zjednodušení života profesionála na palubě. Se spotřebou od 5,7 l / 100 km spojuje nová třída motorů hospodárnost a výkonnost (točivý moment až 340 N.m a výkon 140 k). Průměrně bude v porovnání s modelem Trafic II spotřeba snížena o 1 l/100 km, což představuje úsporu cca 1 000 € během tří let. Nezapomnělo se ani na ložný prostor. Vozidlo nabízí s 4,15 m u L2 nejlepší délku ložného prostoru na trhu a zachovává si rozměry i „kubické“ tvary, které si zákazníci cenili u modelu Trafic II. Nový Trafic je kompletován v Sandouville, čímž je zajištěno pokračování závodu. Renault se při výrobě své řady užitkových vozidel může opřít o tři průmyslové komplexy sídlící ve Francii.

 

NOVÝ DESIGN

Čelní část je expresivní a dynamická s prodlouženými a výraznými světly, které sousedí s širokým sáním vzduchu. Uprostřed je zvětšené logo umístěné na výšku - charakteristický znak značky Renault kontrastuje s černým pásem nad maskou chladiče. Pás v barvě karoserie mezi oběma mřížkami zprostředkovává patřičnou lehkost. Čelní okno, které je více skloněné než u modelu Trafic II, svírá s kapotou jemný úhel jako u osobních vozidel. Profil působí díky protaženým liniím dynamicky. Robustnost a praktičnost, které zákazníci očekávají, byla zachována prostřednictvím výrazného ochranného předního nárazníku a širokých bočních ochranných lišt. Podle „čtvercového“ designu zadní části lze dobře odhadnout velký ložný objem. Nový Trafic bude od svého uvedení na trh nabízen v deseti různých barevných odstínech, z toho dva jsou nové: „zelená Bambou“ a „hnědá Cuivre“.  „Zelená Bambou“ byla vyvinuta pro vyjádření hospodárnosti řady motorů, jejíž nejhospodárnější verze má spotřebu 5,7 l / 100 km.

Vnitřní prostor prochází obrovskou změnou. Zahrnuje 14 úložných prostor s celkovým užitným objemem 90 litrů pro uložení předmětů každodenní potřeby. Přístrojová deska v moderním a technickém provedení se inspirovala světem osobních vozidel. Mezi typické stylové prvky značky Renault patří středová konzola ve formě totemu, která obsahuje multimediální systém a ovladače klimatizace. Vyšší třída se projevuje v ozdobných chromovaných prvcích okolo středového totemu, hlavice řadicí páky a předních reproduktorů, jakož i v krytech některých úložných prostor v palubní desce a čalounění „Java“.

Nový Renault Trafic nabízí komfort a místo řidiče, které se blíží jednoprostorovému vozidlu. Nová sedadla zajišťují dobrou boční oporu díky hustším pěnám a anatomičtějšímu tvaru. Konstrukce předního lavicového sedadla má zesílené bočnice na obou sedácích i opěradlech. Komfort ještě navyšuje loketní opěrka integrovaná v panelu dveří. V porovnání s modelem Trafic II je sedák sedadla řidiče snížen o 36 mm a opěradlo je více nakloněné, čímž se blíží poloze řidiče v jednoprostorovým vozidlech. K nastavení optimálního komfortu řidiče slouží četná nastavení sedadla (výška, vzdálenost a bedra), jakož i výškové a podélné nastavení volantu. Polohu pro řízení je možné plynule výškově nastavit v rozsahu 60 mm. Sedadlo se nastavuje podélně v rozsahu 200 mm, což je o 18 mm více než u modelu Trafic II. Sedadlo řidiče, volant a pedály jsou sladěny a minimalizují úsilí řidiče upravit svoji polohu řízení během dlouhých cest.

Interiér koncipovaný jako „mobilní kancelář

Držák mobilního telefonu je ideálně umístěn v dosahu řidiče na palubní desce vpravo od volantu (pro levostranné řízení). Tento systém je kompatibilní s celou řadou mobilních telefonů až do velikosti 4,7’’. Držák lze otočit do vertikální nebo horizontální polohy.

Držák tabletu se nachází nad rádiem. Je vhodný pro tablety od 4,8 do 10,6’’ (např. iPad měří 9,7’’, iPad Mini 7,9’’, Samsung Galaxy Tab 2 10,1’’ atd.).

Sklopením opěradla předního prostředního sedadla dopředu a zvednutím krytu v zadní části sedadla vznikne prostor pro umístění laptopu. Počítač lze natočit kolmo k řidiči nebo ke spolujezdci. Tento prostor je určen pro většinu laptopů do 17 palců.

U sklopeného sedadla lze vertikálně na zadní část opěrky hlavy umístit stolek, který může být natočen směrem k řidiči nebo spolujezdci. Stolek se lehce vysune a uloží do krytu prostoru pro počítač. Svorka v horní části stolku umožňuje upevnit list papíru o rozměru A4.

Úložné prostory

S objemem větším než 90 litrů nabízí nový Renault Trafic největší objem úložných prostor na trhu. 14 úložných prostor různých tvarů a objemů od 0,2 do 54 litrů bylo koncipováno pro odložení předmětů každodenní potřeby jako láhve s vodou, plechovky, kelímky, telefon, tablet, zápisníky, pera, protihluková sluchátka, holinky atd. Schránky jsou zcela integrovány ve vnitřním prostoru a ergonomicky umístěny.

Největší úložný prostor má 54 litrů, objeví se po zvednutí sedáku předního lavicového sedadla spolujezdce. Nedělený prostor je vhodný pro volné uložení velkého množství předmětů nebo objemných předmětů. Tento prostor se již osvědčil u modelu Renault Master a umožňuje uschovat cenné nářadí a výbavu a ochránit je před pohledy zvenčí.

Komfort spojený s konektivitou a multimédii

Základní výbava zahrnuje rádio 1 DIN s telefonováním hands-free Bluetooth, jakož i vstup USB a jack v čelní části. Další vstup USB se nachází v blízkosti držáku mobilních telefonů. Všechny tyto vstupy umožňují přehrávání hudby z přenosných audiozařízení prostřednictvím audiostreamingu. Digitální pozemní rádio je dostupné od této úrovně rádia. Toto rádio je kompatibilní s držáky mobilních telefonů a tabletů. Nabídka prémiového rádia je spojena s integrovaným multimediálním systémem Renault R-Link Evolution (dostupný od konce roku 2014). Kromě základních vstupů umožňuje také použití SD karty pro správu map, načtení tras audio a zobrazení fotografií na 7“ obrazovce.

Systém MEDIA NAV je integrovaný v čelní části palubní desky a uspokojuje základní potřeby v oblasti multimediálního systému. Systém MEDIA NAV je vybaven dotykovou 7“ (18cm) obrazovkou, rádiem a technologií Bluetooth pro poslech hudby formou audiostreamingu a telefonování hands-free. Zároveň umožňuje připojení přenosných zařízení pomocí vstupů USB a jack umístěných v čelní části. MEDIA NAV nabízí navigaci Nav & GO se zobrazením ve formátu 2D a 2,5D (ptačí perspektiva). Díky vstupu USB a webovému rozhraní mohou zákazníci pomocí počítače aktualizovat své mapové údaje NAVTEQ.

Nový Trafic rovněž nabízí prvotřídní multimediální řešení R-Link Evolution. Tato poslední verze integrovaného multimediálního systému R-Link je vybavena dotykovou obrazovkou (s možností přiblížení a procházení) a digitálním rádiem (dle trhu). R-Link Evolution nabízí následující funkce:

  • hlasové ovládání (telefon, navigace a aplikace),
  • funkci Text To Speech (TTS), která umožňuje čtení e-mailů nahlas (pokud je ve vozidle dostupná aplikace eMail) a tok RSS,
  • navigaci TomTom, se službami LIVE, které poskytují nejlepší dopravní informace v reálném čase na trhu
  • a nabídku aplikací Renault R-Link Store jako např. upozornění na nebezpečné oblasti Coyote (Francie).

Aplikace R & GO a přenosná zařízení slouží jako navigační systém

R & GO je aplikace pro tablety a chytré telefony se systémem Android nebo iOS specificky vyvinutá pro zákazníky Renault. Po stažení umožňuje automatické připojení chytrých telefonů a tabletů k rádiu ve vozidle. Telefony či tablety poté zobrazují menu se čtyřmi ikonami, jejichž rozměry umožňují okamžitou vizuální identifikaci s intuitivní ergonomií a funkcemi určenými pro používání v automobilu:

  1. Navigace 3D (Copilot Premium, osvědčená aplikace s navigací GPS), se systémem dopravních hlášení „Active Trafic“.
  2. Telefon (hovory, historie, kontakty, Bluetooth…).
  3. Multimédia (ovládání rádia, zdrojů MP3 a internetových rádií, identifikace skladeb a interpretů).
  4. Palubní počítač vozidla (Renault Driving eco², obohacení informací přístrojové desky, e-guide).

Držáky pro telefony a tablety nabízené pro nový Trafic umožňují bezpečnou integraci chytrých telefonů a tabletů, které se tak stávají autonomními navigačními systémy.

PRAKTIČTĚJŠÍ LOŽNÝ PROSTOR

Nový Trafic je schopen se zavřenými dveřmi přepravit materiál o délce až 3,75 m u L1 a 4,15 m u L2, a to díky dvěma poklopům. První poklop se nachází v dolní části přepážky a prodlužuje ložný prostor o 41 cm a druhý pod sedadlem spolujezdce, který ho prodlouží o dalších 80 cm. V otevřeném stavu má poklop v přepážce 510 mm na šířku a 228 na výšku.  Otevřený drží díky dvěma magnetům a pro ještě snazší používání je možno jej kompletně demontovat. Důmyslná kinematika sedáku sedadla spolujezdce umožňuje uvolnit prostor pod lavicovým sedadlem.

Systém blokace levých zadních dveří umožňuje přepravu ještě delších předmětů. Řidič tak může jet s otevřenými pravými dveřmi (dle předpisů jednotlivých zemí), přičemž levé dveře zůstávají kvůli viditelnosti registrační značky zavřené.

Užitný objem až 8,6 m3 (L2H2)

Se dvěma délkami, výškami a verzemi dodávka, hlubší kabina, rovná podlaha nebo přeprava osob - nabízí nový Renault Trafic až 270 verzí. Ložný objem verzí dodávka činí 5,2 až 8,6 m3. V porovnání s modelem Trafic II je nový Trafic celkově o 210 mm delší a jeho užitný objem je u H1 větší o 200 litrů a u H2 o 300 litrů. Objem je maximalizován díky kubickému prostoru s malými překážkami na bocích skříně. Od verze L1 je možné naložit tři europalety (nebo 11 desek BA13). Rozměry zadního otvoru a tvar ložného prostoru byly zákazníky u modelu Trafic II velmi ceněny, proto byly převzaty i u nového Traficu. Tyto podobnosti zákazníkům umožňují zachovat vnitřní výbavu, kterou si pořídili pro svoje předchozí vozidlo Trafic.

Hlubší kabina SNOEKS montovaná v závodě v Sandouville

Verze hlubší kabina je vyráběna firmou Snoeks. Je dostupná jako L1 a L2 a montuje se přímo v závodu v Sandouville, což je plus, pokud jde o termín, logistiku a kvalitu.

Hlubší kabina obsahuje:

  • jedny nebo dvoje posuvné boční dveře,
  • křídlové dveře vzadu nebo víko,
  • boční okna pro cestující vzadu,
  • podlahu se snadnou údržbou,
  • stropní čalounění.

ROZMĚRY

L1

L2

Užitná délka (m)

2,0

2,35

Užitný objem (m3)

2,8

3,6

Výbavy modelu Trafic

Pro získání ještě většího ložného objemu nabízí nový Trafic (jako volbu) vnitřní zahrádku s užitečným zatížením 13 kg. Zahrádka má délku 2 m a výšku 25 cm a umožňuje uložení cca 10 měděných trubek nebo schůdků. Stropní příčník byl s ohledem na zatížení zesílen.

Pro ukotvení předmětů v ložném prostoru může být nový Trafic vybaven až 18 upevňovacími oky u L2, přičemž 8 je upevněno na podlaze (u L1 až 16 upevňovacích ok, z toho 6 na podlaze).

U nového Traficu je nyní k dispozici karta hands-free. Má dvojí funkci „hands-free“: umožňuje na jednu stranu nastartovat a vypnout vozidlo pouhým stisknutím tlačítka „start“ vozidla a na druhou stranu zamknout a odemknout dveře bez použití klíčku stisknutím ovladače kliky dveří řidiče, spolujezdce nebo zadních dveří. Stisknutím ovladače „ložný prostor" na kartě je možné otevřít pouze dveře ložného prostoru a nechat přední část zavřenou. Tato funkce je velmi praktická při častém nakládání a vykládání.

Pro snadný přístup na palubu se zabezpečením ložného prostoru je u všech klíčků v nabídce (včetně karty hands-free) k dispozici funkce „single door opening". Tato funkce umožňuje prvním stisknutím ovladače otevřít dveře na straně řidiče a druhým stisknutím zbytek dveří.

Z 60 příslušenství dostupných v katalogu je jich třicet určeno pro ložný prostor. Pro verze užitkového vozidla zde například najdeme dřevěné ochrany, dřevěné regály, plastovou podlahu, vnitřní zahrádku (viz výše), osvětlovací rampu LED atd.

Četné možnosti přestavby

Cca 30 % užitkových vozidel Trafic jsou vozidla s přestavbou. Přestavby realizované společností Renault Tech nebo karosáři autorizovanými společností Renault (360 ve světě) jsou zárukou kvality. Nový Trafic nabízí pro usnadnění a obohacení nabídky přestaveb přípravy montované z výroby. Například:

  • dvojí řemenice zalomeného hřídele umožňuje chladírenskou nástavbu se zachováním klimatizace v kabině.
  • doplňková skříň adaptéru umožňuje transformátoru připojit se ke CAN vozidla a definovat užitečné informace pro zajištění fungování a bezpečnost přestavby (informace o rychlosti, poloze parkovací brzdy, otáčkách motoru ...)

NOVÉ MOTORY

Konstruktéři motorů Renault vybavili nový Trafic motorem nové řady s využitím technologií vzešlých zčásti ze zkušenosti a úspěchů značky Renault ve Formuli 1. Tyto motory jsou kombinací hospodárnosti a pružnosti. Ve verzi Twin Turbo klesá spotřeba pod 6 l/100 km.

Čtyři motory a dvě varianty pro nabídku uzpůsobenou všem typům použití

Dva motory s jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií umožňují v porovnání s motory u Traficu II průměrné snížení spotřeby o 1 l/100 km.

dCi 90 (260 N.m) s funkcí Stop & Start nebo bez ní. Tento motor je účinný, cenově přístupný a dobře uzpůsobený používání ve městě.

dCi 115 (300 N.m) s funkcí Stop & Start nebo bez ní. Díky většímu výkonu a točivému momentu je univerzálnější. Je vhodný pro kombinované využití ve městě i mimo něj. Snadno přepraví velký náklad. Nabízí ideální rovnováhu mezi dynamikou a hospodárností se spotřebou 6,5 l/100 km.

Motory s technologií Twin Turbo (dva turbokompresory)mají vyšší výkon a zrychlení a jsou hospodárnější, neboť jejich spotřeba klesá pod 6 l/100 km.

Energy dCi 120 Twin Turbo (320 N.m) (s funkcí Stop & Start). S tímto novým motorem vykazuje nový Trafic spotřebu na úrovni 5,9 l/100 km u dodávky a 5,7 l/100 km u verzí osobních vozidel. Spojuje velkou hospodárnost s komfortním a pružným řízením.

Energy dCi 140 Twin Turbo (340 N.m) (s funkcí Stop & Start). Nabízí vyšší výkon, přímé zrychlení při nízkých otáčkách díky brzy dostupnému točivému momentu (270 N.m k dispozici již při 1 250 1/min) se spotřebou 6,1 l/100 km. Je to ideální motor pro těžké zatížení, dlouhé trasy, tažení a jízdu v horách. Rovněž existuje verze bez funkce Stop & Start.

Tyto motory odpovídají kritériím normy Euro 5 a již nyní mají předpoklady dodržet emisní normu Euro 6b.

Řidič může svoji spotřebu paliva snížit ještě o dalších až 10 % s využitím palubních nástrojů eco-řízení: tlačítko režim ECO, ukazatele stylu jízdy a řazení převodových stupňů.

Technologie „Twin Turbo“

Technologie „Twin Turbo“ umožňuje u vznětového motoru sladit točivý moment při nízkých otáčkách (80 % max. točivého momentu k dispozici od 1 250 1/min) a navýšení výkonu (boost).

Systém se skládá ze dvou turbodmychadel montovaných v řadě:

  • První turbodmychadlo s velmi nízkou setrvačností dodává vysoký točivý moment již od nízkých otáček za účelem lepší odezvy při rozjezdu a zrychlení. 80 % točivého momentu je dostupných již od 1 250 1/min, což zaručuje pružné a živé řízení, zrychlení při nízkých otáčkách a rychlý rozjezd.
  • Druhé turbodmychadlo se připojí při vyšších otáčkách a umožňuje navýšení výkonu (87,5 k/litr zdvihového objemu) pro konstantní zrychlení bez ztráty dynamiky.

Motor funguje stále v rozsahu optimálního výkonu, čímž se snižuje spotřeba a emise CO2. Může být vybaven systémy Stop & Start a ESM (Energy Smart Management), který rekuperuje energii vzniklou při brzdění a deceleraci.

Renault zahájil novou etapu v downsizingu zavedením technologie Twin Turbo u svých vznětových motorů Energy. Tato technologie nabízí stejnou výkonnost jako dvoulitrový motor, ale snižuje spotřebu až o 15 % (v porovnání s motorem dCi 115 modelu Trafic II). Nový motor modelu Renault Trafic byl vyvinut na základě motoru Energy dCi 130 a přebírá některé technologie vzniklé ze zkušeností ve Formuli 1 jako systém transverzální cirkulace vody, segmenty s geometrií U-Flex nebo prvky s povrchovou úpravou DLC (Diamond Like Carbon).

Se spotřebou 5,9 l/100 km u užitkového vozidla a 5,7 l/100 km u osobního vozidla patří nový Trafic mezi nejhospodárnější vozidla ve své kategorii. To znamená v porovnání s předchůdcem v průměru o 1 l/100 km méně. Toto snížení odpovídá úspoře cca 1 000 € během tří let. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky lepší aerodynamice vozidla, snížení jeho hmotnosti, ale zejména díky nejlepším technologiím jako:

  • downsizingový motor,
  • technologie Twin Turbo,
  • systém Stop & Start,
  • ESM: Electric Smart Management, který rekuperuje energii při deceleraci,
  • pneumatiky s nízkým valivým odporem,
  • snížení odporu přední brzd (zejména při jízdě),
  • elektrický posilovač řízení.

Přínosem pro nižší provozní náklady jsou u nového Traficu i zajímavé intervaly údržby. Intervaly výměny se provádí každé dva roky/40 000 km (co nastane dříve). Rozvodový řetěz je bezúdržbový.

Asistenty řízení

V nabídce se objevují čtyři nové výbavy, které mají asistovat při řízení.

Zpětná kamera

Zpětná kamera je dostupná jako originální výbava a je umístěna u zadního brzdového světla v horní části dveří nebo víka ložného prostoru. Její pozice ve výšce umožňuje dobrý výhled na zadní část (výhled přímo za nárazník, na rohy a horní část vozidla) pro přesné manévrování. Obraz je zobrazen ve vnitřním zpětném zrcátku nebo u verzí se systémem R-Link na obrazovce navigace. Systematicky v kombinaci se zadními snímači umožňuje během obtížných manévrů detekovat překážky za vozidlem, což je užitečné zejména u verzí s plnou přepážkou.

Zrcátko „wide view“

Toto přídavné široké zrcátko je integrováno do zadní části sluneční clony spolujezdce a více než zdvojnásobuje úhel výhledu na pravou zadní část (pro levostranné řízení). Zároveň umožňuje řidiči snadněji detekovat přítomnost vozidla v oblasti mrtvého úhlu.

Dvojité asferické zpětné vnější zrcátko zlepšuje výhled pro usnadnění manévrů.

Asistent rozjezdu do kopce

Tento systém se spustí automaticky při rozjezdu do svahu o sklonu větším než 10 %. Při rozjezdu do kopce brání couvnutí vozidla po dobu dvou sekund, což je čas pro řidiče, aby v klidu uvolnil brzdový pedál a sešlápl pedál akcelerace. Po těchto dvou sekundách, pokud řidič nepřidá plyn, systém uvolní brzdy a nechá vozidlo lehce couvnout.

Extended grip

Tato funkce se týká předních kol a zlepšuje trakci vozidla v náročných podmínkách (těžký terén: bláto, sníh, písek,...). Aktivuje se tlačítkem, které optimalizuje ESC za účelem snazšího rozjezdu a jízdy při nízkých rychlostech v těchto specifických podmínkách.