MotorInfo

Nový Renault Mégane vstupuje na náš trh

23.2.2016 15:11
Nový Renault Mégane vstupuje na náš trh

Nový Mégane, který byl představený v září 2015 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, vstupuje na český trh.

Nový Mégane nabízí dynamický design a soubor technologií vycházejících z vyšších segmentů. Multimedální a navigační systém R-Link 2 s vertikálním 8,7" displejem, který připomíná tablet, slouží jako řídicí centrum tohoto automobilu. Zážitky z jízdy je možné ještě zintenzivnit díky personalizaci prostřednictvím systému Multi-Sense. Bezpečná jízda je zajištěna nejmodernějšími a snadno použitelnými asistenčními systémy řízení, a zejména barevným Head-Up displejem. Systém 4Control s ideálním nastavením od Renault Sport se poprvé v historii objevuje v segmentu nového Mégane a je dostupný pro verzi GT. Dynamika, podvozek a odpružení jsou vlastnosti, které novému Mégane poskytují  jedinečné postavení. Vyvážené jízdní vlastnosti ještě doplňuje široké spektrum nabídky motorů v rozpětí od 90 do 205 k. Navíc věnovali konstruktéři doslova dokonalou pozornost vertikální účinnosti odpružení a akustickému komfortu.

Proporce nového Mégane nabízejí dynamičtější a zároveň agresivnější vzhled; vůz je oproti předchůdci delší o 57 mm (4 359 mm), nižší o 24 mm (1 447 mm), širší je i přední a zadní rozchod kol, vpředu o 47 mm (1 591 mm) / vzadu o 39 mm (1 586 mm). Rozvor je delší o 28 mm (2 669 mm), zadní převis je kratší o 21 mm (771 mm).

Široké a mohutné boční linie nového Mégane jsou typickým znakem designové identity značky Renault. Dolní část karoserie tvoří čisté linie, které se směrem k přední části přibližují a zvýrazňují dynamický vzhled vozu. Mezera mezi pneumatikami a blatníkem se zmenšila, čímž zvyšuje dojem kvality nového Mégane. Upravená geometrie přední nápravy a větší úhel tlumičů, zmenšil tuto mezeru o 25 až 30 mm.

Nový Mégane se může pochlubit specifickým světelným podpisem, a to ve dne i v noci, vpředu i vzadu. Světelný podpis vpředu ve tvaru písmene C tvoří LED diody s 3D efektem. U vyšších verzí má nový Mégane k dispozici „FULL-LED“ technologii světlometů s automatickým přepínáním dálkových světel (technologie LED Pure Vision). Zadní LED světlomety tvoří, především díky technologii Edge Light, jedinečný horizontální 3D efekt.

„Zadní světelný podpis je inspirován technikou Light Painting, která je typická pro umění, konkrétně se jedná o fotografickou techniku. Horizontální linie, které sahají od krajních částí karoserie až po centrální logo Renault, zdůrazňují dojem šířky a díky technologii Edge Light vytvářejí 3D efekt. „Edge“, který jsme vyvinuli, představuje křišťálově čistý komplexní optický systém vyzařující světlo s velkou přesností, hloubkou a ostrostí.“

Tento charakteristický tvar světelného podpisu se odráží i v interiéru vozu díky technologii Multi-Sense, která poskytuje 5 variant osvětlení s 5 jízdními režimy.

Interiér nabízí pocit „kokpitu“, který obklopí řidiče různorodými prvky, ať už se jedná o barevný Head-Up displej, 7“ barevný TFT displej plnící úlohu přístrojové desky nebo například multimediální a navigační systém R-Link 2 s 8,7“ displejem. Jízdní komfort dodatečně ještě umocňuje provedení interiéru a kvalita na dotyk měkkých materiálů, které jsou na dosah ruky řidiče a spolujezdce, ať už je to povrch palubní desky, horní části panelů dveří, ozdobných prvků ve dveřích a loketní opěrka nebo elegantní chromové detaily a volant potažený kůží Nappa.

 

Velká pozornost byla věnována také samotným sedadlům. Ta jsou výrazně tvarovaná a zajišťují tak držení těla za každých okolností. Sedadla jsou tvořena pěnou s dvojnásobnou hustotou. Kostra sedadla je stejná jako u vozu Espace nebo Talisman. Použité materiály inspirované světem kožené galanterie a nábytku jsou příjemná a moderní. Viditelné designové prošívání na sedadlech a dveřních panelech je elegantnější než u vozu Mégane 3. Zákazníci mají na výběr z několik typů čalounění, a to včetně koženého. K dispozici je i Alcantara, který v sobě spojuje hluboký lesk, 3D efekt a mimořádné měkké zpracování. Sedadla jsou vyhřívaná, sedadlo řidiče může být vybaveno masážní funkcí a elektricky ovládanou bederní opěrkou.

Nový Mégane je zkonstruován na modulární platformě CMF C/D (Common Module Family), a využívá tak mnohých výhod vyššího segmentu převzatých od vozů Espace a Talisman: barevný Head-Up displej, 7“ barevný TFT displej plnící úlohu přístrojové desky, dva formáty multimediálního a navigačního systému R-Link 2 (7“ horizontální nebo 8,7“ vertikální), systém Multi-Sense a systém 4Control.  

R-Link 2 představuje řídicí centrum, které řídí různé funkce a nastavení vozu: multimédia, navigaci, telefon, rádio, Multi-Sense, asistenční systémy řízení (ADAS), 4Control…

Vyšší výbavový stupeň nového Mégane nabízí multimediální a navigační systém R-Link 2 s 8,7" displejem (22 cm) orientovaným na výšku, stejně jako u vozů Espace a Talisman. Jedná se o kapacitní displej, což je pro tento segment jedinečné, a nabízí tak neocenitelný dotykový komfort známý například u smartphonů nebo tabletů. R-Link 2 je pro jednoduchý a bezpečný přístup k jednotlivým funkcím vybaven hlasovým ovládáním pro navigaci, telefon, aplikace a rádio.

R-Link 2 nabízí:

-       intuitivnost použitím přirozených dotykových gest jako u tabletu nebo smartphonu: přemísťování ikon kliknutím a přetáhnutím, čtení posouváním stránek, zoom…

-       individualizaci díky třem uvítacím stránkám s možností individuálního nastavení pomocí widgetů (funkčních oken) a s možností volby až šesti profilů pro snadné individuální nastavení jízdy a života na palubě,

-       řídicí centrum, které aktivuje nebo deaktivuje většinu funkcí včetně asistenčních systémů řízení,

-       konektivitu se službou TomTom Traffic na jeden rok zdarma, s přístupem k R-Link Store a s aktualizovanou mapou Evropy.

Akustika audiosystému byla výrazně zlepšena díky větším reproduktorům (průměr 160 mm místo 130 mm) lépe rozmístěným ve spodních částech dveří. Ostatně většina vozů je vybavena osmi reproduktory. Toto zlepšení je pociťováno od verzí vybavených systémem Arkamys. U verzí se systémem Bose inženýři společnosti Bose a Renault úzce spolupracovali, aby vytvořili zvuk na míru specificky nakonfigurovaný pro nový Mégane, a to díky optimálnímu zabudování centrálního reproduktoru vpředu, osmi dalším vysoce výkonným reproduktorům rozmístěným v kabině a subwooferu integrovanému do zavazadlového prostoru. Tato sestava nabízí přesný, čistý a vyvážený zvuk. Každá nota, každý detail, každý jemný odstín v hudbě jsou věrně reprodukovány.

Individualizace řízení díky technologii Multi-Sense

Systém Multi-Sense, který je již k dispozici u vozů Espace a Talisman, představuje technologii umožňující individualizovat zážitek z jízdy nastavením odezvy plynového pedálu a motoru, rychlosti řazení automatické převodovky EDC, tuhosti řízení, osvětlení kabiny a masážní funkce sedadla řidiče, je-li tato výbava k dispozici. Tlačítko Multi-Sense na středové konzoli umožňuje přímý přístup k těmto funkcím na displeji multimediálního a navigačního systému R-Link 2 a nabízí 5 režimů řízení: Neutral, Sport, Comfort, Inditivuální (Perso), Eco. U verze GT je tlačítko Eco nahrazeno tlačítkem R.S. Drive pro okamžitou volbu režimu Sport.

Lze zvolit pět typů osvětlení interiéru: bílé, červené, modré, fialové a zelené. Nastavené osvětlení se u vyšších verzí projeví na středové konzole a také na panelech předních a zadních dveří. Je sladěno s barvou TFT displeje na přístrojové desce a displeje multimediální a navigačního systému R-Link 2.

S technologií Multi-Sense má také řidič možnost individuálního nastavení zvuku motoru. Na výběr jsou 3 režimy: Neutral, Comfort a Sport.

Vysouvatelný barevný Head-Up displej, který je dostupný především ve vozech z vyšších segmentů, zvyšuje bezpečnost a komfort řidiče, a to díky snadné čitelnosti a jednoduchému používání pokročilých asistenčních systémů řízení (ADAS). Za stálého sledování vozovky má řidič k dispozici praktické informace pro pohodlnou a především bezpečnou jízdu: okamžitou rychlost, navigační pokyny, asistenční systémy řízení.

Nový Mégane je vybaven nejmodernějšími technologiemi asistenčních systémů řízení, které jsou k dispozici u vozů Espace a Talisman. Tyto systémy jsou přístupné prostřednictvím multimediálního a navigačního systému R-Link 2 a nabízí následující funkce:

  • Bezpečnost: adaptivní tempomat (ACC), systém nouzového brzdění (AEBS),
  • Varování: systém varování před opuštěním jízdního pruhu (LDW), systém varování při nedodržení bezpečné vzdálenosti (DW), systém rozpoznávání dopravních značek s varováním při překročení povolené rychlosti (OSP s TSR) a systém sledování mrtvého úhlu (BSW),
  • Usnadnění řízení: zadní parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel (AHL), přední, zadní a boční parkovací senzory a systém automatického parkování (Easy Part Assist).

 Adaptivní tempomat (ACC). Automaticky reguluje rychlost, aby byla dodržena předem nastavená bezpečná vzdálenost od vpředu jedoucího vozu. Přední radar vyhodnocuje vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a vypočítává rychlost. Dále komunikuje s motorem a brzdovým systémem pro přizpůsobení rychlosti a dodržování bezpečné vzdálenosti. Systém funguje v rozsahu 50 až 140 km/h.

Systém nouzového brzdění (AEBS). Tento systém, který je aktivní v rozsahu 30 až 140 km/h, upozorní řidiče, pokud nastane riziko kolize s vozidlem jedoucím před ním. Pokud řidič nereaguje vůbec, nebo nedostatečně, automobil začne automaticky brzdit, aby tak zabránil kolizi nebo alespoň zmírnil její následky.

Varování před opuštěním jízdního pruhu (LDW). Tato funkce se aktivuje při rychlosti 70 km/h a upozorní řidiče, pokud nechtěně překročí plnou nebo přerušovanou čáru. Toto upozornění zvyšuje bezpečnost na palubě a hlídá řidiče v případě jízdy, která by mohla skončit vyjetím ze silnice. Citlivost systému a hlasitost upozornění je možné nastavit v multimediálním a navigačním systému R-Link 2.

Varování při nedodržení bezpečné vzdálenosti (DW). Pomáhá řidiči dodržovat bezpečnou vzdálenost. Výstražný piktogram odpovídající časovému intervalu odstupu nového Mégane od vozu jedoucího před ním se zobrazuje intuitivně v podobě pruhů na přístrojové desce nebo na Head-Up displeji. Systém funguje v rozsahu 30 až 200 km/h.

Systém rozpoznávání dopravních značek s varováním při překročení povolené rychlosti (OSP s TSR). Tento systém díky čtení dopravních značek pomocí kamery upozorňuje řidiče na předepsanou rychlost v projížděné zóně a nabídne ji uložit jako hodnotu pro omezovač rychlosti.

Systém sledování mrtvého úhlu (BSW). Tento systém umožňuje bezpečné předjíždění. Pokud se v mrtvém úhlu nachází vozidlo, systém upozorní řidiče vizuálním signálem v příslušném vnějším zpětném zrcátku. Systém funguje v rozsahu 30 až 140 km/h.

Zadní parkovací kamera. Při zařazení zpětného stupně přenáší kamera obraz prostoru za vozidlem na displej multimediálního a navigačního systému R-Link 2. S cílem usnadnit parkovací manévr je obraz doplněn pohyblivými a statickými vodicími liniemi.

Automatické přepínání dálkových světel (AHL). Automatická dálková světla detekují pomocí snímače v kameře světlomety vozů, se kterými se míjíte, a zadní světla vozů, které vás předjíždějí, a přepnou se na tlumená světla. Tato funkce může zohledňovat i veřejné osvětlení.

Přední, zadní a boční parkovací senzory. Pomáhá řidiči při parkovacích manévrech. Ultrazvukové snímače sledují celý prostor okolo vozidla (360°) a upozorní ho na riziko kolize s překážkou, čímž chrání vozidlo.

Automatické parkování (Easy Park Assist). Systém pomocí senzorů vyměří volný prostor a pomůže tak řidiči najít vhodné parkovací místo. Následně po dobu parkovacího manévru přebírá ovládání volantu. Systém Easy Park Assist umožňuje 3 způsoby parkování: podélné, šikmé a kolmé. Multimediální a navigační systém R-Link 2 zobrazuje veškeré informace týkající se parkovacího manévru (grafické zobrazení manévru, zadní parkovací kameru a prostor okolo vozu). Ve všech případech řidič při parkovacím manévru stále ovládá brzdu, plyn a řazení. Systém funguje až do 30 km/h.

Široká nabídka motorů

Energy TCe 100 s šestistupňovou manuální převodovkou:100 k a 175 N.m točivý moment dostupný od 1 500 1/min; 120 g CO2/km; 5,4 l/100km 

Energy TCe 130 s šestistupňovou manuální převodovkou:130 k a 205 N.m točivý moment dostupný od 2 000 1/min.

Tento benzinový turbomotor 1,2 litru nabízí výkon atmosférického motoru o objemu 2 litrů. Díky technologii s přímým vstřikováním a integrovaným turbodmychadlem je pružný a poskytuje okamžitou odezvu. Přímé vstřikování zlepšuje spalování paliva, čímž se sníží spotřeba (5,3 l/100 km) a množství emisí CO(119 g CO2/km).

Energy TCe 130 s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC: 130 k a 205 N.m točivý moment dostupný od 2 000 1/min. Tato verze dosahuje stejných hodnot spotřeby a emisí CO2 jako s manuální převodovkou (homologace probíhá) a zároveň poskytuje komfort a okamžitou odezvu dvouspojkové převodovky EDC.

Atmosférický benzinový motor SCe 115 s pětistupňovou manuální převodovkou bude nabízen v prvním pololetí roku 2016: točivý moment 156 N.m dostupný od 4 000 1/min.

Pouze u Nového Méganu GT: Energy TCe 205 s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC: 205 k a 280 N.m točivý moment dostupný od 2 000 1/min. Tento benzinový turbomotor 1,6 litru nabízí ostré rozjezdy a byl pro nový Mégane GT doladěn sportovní divizí Renault Sport. Jízdní vlastnosti a výkonnost a zůstávají slučitelné se sníženými emisemi CO2 (134 g/km) a sníženou spotřebou (6 l/100 km).

Energy dCi 90 s šestistupňovou manuální převodovkou: 90 k a 220 N.m točivý moment dostupný od 1 750 1/min. 93 g CO2/km; 3,6 l/100 km.

Energy dCi 110 s šestistupňovou manuální převodovkou:110 k a 260 N.m točivý moment dostupný od 1 750 1/min. emise CO286 g CO2/km, spotřeba 3,3 l/100 km. S označenímECO2poskytuje lepší jízdní vlastnosti. Je to výsledek velmi pečlivé práce na sacím systému, spalovacím procesu v kombinaci s použitím technologií přímo přenesených z F1, např. ocelový píst.

Energy dCi 110 s automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC: 110 k a 250 N.m točivý moment dostupný od 1 750 1/min. 95 g CO2/km; 3,7 l/100 km2

Energy dCi 130 s šestistupňovou manuální převodovkou:130 k a 320 N.m točivý moment dostupný od 1 750 1/minV tomto motoru se soustřeďují moderní technologie. Použitím principu downsizingu se tento šestnáctiventilový dieselový motor může pochlubit výkonem 130 k při zdvihovém objemu 1 598 cm3. Vychází ze zvláště účinné koncepce založené na architektuře inspirované odbornými zkušenostmi Renault ve světě F1. Tato dieselová pohonná jednotka vykazuje spotřebu 4 l/100 km s množstvím produkovaných emisí CO2 103 g/km. Velký točivý moment umožňuje vynikající a účinné pružné zrychlení potřebné pro zajištění skutečných jízdních vlastností.

Pouze u nového Mégane GT: Energy dCi 165s automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC:165 k a 380 N.m dostupný točivý moment.

V červnu 2016 tato dieselová pohonná jednotka doplní nabídku motorů u nového Mégane GT (probíhá homologace hodnot spotřeby a emisí CO2). Tento motor je vybaven technologií Twin-Turbo značky Renault. První turbo s velmi nízkou setrvačností umožňuje ostrý rozjezd a okamžitou odezvu již při nízkých otáčkách. Druhé turbo zajišťuje vysoký nárůst točivého momentu a výkonu a dynamické pružné zrychlení v širokém rozsahu.

Diesel-elektrický motor na začátku roku 2017

Diesel-elektrický motor známý jako „Hybrid Assist“ se začne prodávat začátkem roku 2017. Jeho základem se stane motor Energy dCi 110 a díky podpoře akcelerace v určitých situacích, především při nízkých otáčkách, bude nabízet nízkou spotřebu a dostatečný jízdní komfort. Renault se v novém Mégane zaměřil prioritně na nízké emise CO2 na úrovni 76 g/km (homologace stále probíhá) a spotřebou menší než 3 l/100 km (2,9 l/100 km) podle cyklu NEDC. Docílí se to díky rekuperaci energie při zpomalní a brzdění. Hybrid Assist pracuje se 48 V akumulátorem, přičemž elektromotor pomáhá motoru s vnitřním spalováním, který je trvale v provozu.

 Výroba v továrně v Palencii

Skupina Renault vyčlenila pro období 2014–2016 částku 600 milionů eur za účelem modernizace čtyř španělských závodů: dva závody ve Valladolidu (Twizy, Captur, motory), závod v Seville (převodovky) a závod v Palencii, který vyrábí vozy Kadjar a nový Mégane. V závodě v Palencii se od jejího otevření v roce 1978 vyrobilo přes 6 milionů vozů. Jeho minulost je úzce spjata s minulostí Mégane, kterého se od prvního uvedení modelu na trh v roce 1995 vyrobilo přes čtyři miliony kusů.

Prodej byl zahájen

Renault zahájil prodej nového Mégane prostřednictvím uváděcí limitované série Premiere Edition. Ta je určena pro zákazníky, kteří si přejí mít vůz co nejdříve. K dispozici je omezený počet 120 vozů, dostupných ve dvou motorizacích a ve čtyřech metalických barvách. Ceny jsou stanoveny pro Renault Mégane Premiere s motorem Edition Energy TCe 100 na 399 900 Kč a pro Renault Mégane Premiere Edition s motorem Energy dCi 110 na 444 900 Kč.

Ceny nového modelu Mégane pak začínají na 339 900 Kč u vozu s benzinovým motorem SCe 115.

 

Renault Mégane cenik.pdf

Premiere Edition.pdf

 

Foto:Renault