MotorInfo

Nový Renault Grand SCÉNIC

31.5.2016 09:55
Nový Renault Grand SCÉNIC

Renault odhalil nový Grand SCÉNIC, který doplňuje nabídku modelové řady SCÉNIC dva měsíce po představení zcela nového kompaktního modelu MPV SCÉNIC.

Nový Grand SCÉNIC, nabízený v provedení s 5 a 7 místy, je rovněž designovou revolucí se svými chromovanými nebo kovově šedými doplňky, tvarovanými plochami s propracovanými boky a charakteristickou výraznou zadní linií, které mu propůjčují dynamickou a elegantní siluet a také koly o velikosti 20 palců, dvoubarevnou karosérií a harmonickým interiérem. Dávno známé trumfy modelu Scénic, modularita a vnitní prostor, jsou promyšlené tak, aby ještě lépe odpovídaly rodinným potřebám. Systém One Touch umožňuje automaticky skládat zadní sedadla, aby se dosáhlo rovné podlahy a usnadnilo nakládání. Nový Grand SCÉNIC je o 24 cm delší než Nový SCÉNIC, zavazadlový prostor má hodnotu 718 dm3 VDA ve verzi 5 míst neboli 222 dm3 VDA navíc.

Nový Grand SCÉNIC nabízí rovněž kompletní sortiment pokročilých asistenčních systémů ADAS – například Aktivní nouzové brzdění s detekcí chodců v základní výbavě, jedinečné v tomto segmentu – atechnologie z vyššího segmentu: systém MULTI-SENSE, multimediální systém R-LINK 2 s velkou dotykovou obrazovkou s úhlopříčou 8,7 palce, barevný Head-up displej. Tato čtvrtá generace navíc nabízí naftový motor kombinovaný s elektrickým, Hybrid Assist. 

Prodloužená verze modelu Nový SCÉNIC nabízí i další prvky: prodloužený rozvor a zmenšený zadní převis oproti předchozí generaci, neobvykle tvarované boky karosérie s výraznou charakteristickou linií v zadní části, svisle uspořádané zadní svítilny s efektem 3D, které svítí za dne i v noci, jedinečné, lišící se od vodorovně uspořádaných světel modelu SCÉNIC, pevnou prosklenou panoramatickou střechu, nabízenou na přání, která přináší do interiéru spoustu světla díky své konstrukci bez střední příčky, hliníkové střešní tyče v matném provedení, jako standard od druhé úrovně výbavy, přinášející ke své praktičnosti navíc rafinovanost a osobitost, difuzor šedě kovové barvy, nacházející se pod zadním nárazníkem.

 

Rozměry

Nový Grand SCÉNIC

(mm)

Porovnání s Grand Scénic 3

(mm)

Výška

1 660

+ 15

Světlá výška

160

+ 30

Délka

4 634

+ 75

Šířka

1 865

+ 20

Rozvor

2 804

+ 35

Rozchod vpředu

1 594

+ 59

Rozchod vzadu

1 583

+ 44

Zadní převis

899

- 6

Přední převis

931

+ 46

 

 

 

Objem zavazadlového prostoru

(dm3 VDA), Grand SCÉNIC 5 míst

 

718

+ 40

Unikátní nabídka ráfků o průměru 20 palců ve standardu pro Nový SCÉNIC a Nový Grand SCÉNIC je velkým zlomem. Tato kola svou šířkou (195 mm) představují skutečnou designovou a technologickou inovaci. S výškou bočnic 107 mm, ekvivalentu pneumatik o průměru 17 palců pro Scénic 3, si kola modelů Nový SCÉNIC a Nový Grand SCÉNIC uchovávají jízdní komfort mezi nejlepšími na trhu. Volba tohoto výrazného designu se prolínala celým projektem od počátku. Velká kola nabízejí ideální proporce vozu. Je možno je přizpůsobit na míru uživateli díky kompletní nabídce ráfků a vložených prvků, nazývaných „add-on“. Vložené prvky a ráfky byly vytvořeny tak, aby přispěly svou lehkostí a aerodynamikou ke snížení spotřeby paliva. Velká kola nabízejí i nejlepší úroveň odolnosti při jízdě díky svému unikátnímu rozměru (195/55 R20) a díky speciálně vyvinutým pneumatikám s nižším valivým odporem.

Řidič si může nastavit svůj osobní prostor díky posuvné středové konzoli Easy Life. Když je středová konzole posunutá dopředu, tvoří celek s palubní deskou, protože se zasouvá pod velkou svislou obrazovku. Vytváří tak pro řidiče vnitřní prostor blížící se tomu, který známe z hatchbacků, přitom však zachovává zvýšenou polohu řidiče v MPV. Když je středová konzole posunutá dozadu, vnitřní prostor modelu Nový Grand SCÉNIC se mění na sdílený mezi řidičem a spolujezdci. 

Nový Grand SCÉNIC, nabízený s 5 a 7 místy, si uchovává základní rysy obyvatelnosti, neoddělitelné od historie modelové řady Scénic. Nabízí pohodlný interiér s promyšlenou modularitou, s výbavou odpovídající způsobu života dnešních rodin. Přední sedadla mají konstrukci podobnou jako Nový Espace, s elektrickým nastavováním v osmi směrech, včetně seřizování bederní opěrky, s funkcí masáže a vyhříváním pro nejvyšší úrovně výbavy. Sedadlo spolujezdce vpředu může být, jako u modelu Scénic 3, přeměněno na stolek, čímž se nákladový prostor prodlouží až na 2,85 m. Pro všechny verze jsou sedadla 2. řady na sobě nezávisle posuvná (1/3, 2/3). Ve verzi 7 míst jsou sedadla 3. řady sklopná, jejich konstrukce je podobná jako pro Nový Espace. Funkce Modularité One Touch (okamžitá) umožňuje pouhým jedním stiskem na obrazovce R-LINK 2 nebo ovladače v zavazadlovém prostoru automaticky sklápět zadní sedadla, aby bylo dosaženo rovné podlahy. Jediným pohybem můžeme získat optimalizovaný objem nákladového prostoru.

Posuvná středová konzole Easy Life, byla vyvinuta tak, aby vyhověla novým potřebám cestujících na předních i zadních místech. Poskytuje 13 litrů odkládacích prostor. Vpředu konzole nabízí osvětlený odkládací prostor uzavřený posuvnými dvířky s vestavěnou opěrkou ruky, pod kterou se nacházejí, podle úrovně výbavy dvě zásuvky USB, slot na SD kartu, zásuvka Jack a zásuvka 12 V pro cestující na předních místech. V zadní části je vybavená dvěma zásuvkami USB, zásuvkou Jack a zásuvkou 12 V, a rovněž odkládacími místy určenými pro cestující na zadních místech.

Zvolit si Nový Grand SCÉNIC, o 24 cm delší než Nový SCÉNIC, znamená pořídit si rovněž většízavazadlový a nákladový prostor: 718 dm3 VDA ve verzi 5 míst, se zadními sedadly posunutými co nejvíce dozadu. Tento objem se může zvětšit až na 866 dmVDA, posumeme-li zadní sedadla co nejvíce dopředu. Nový Grand SCÉNIC nabízí rovněž posuvný kryt zavazadel.

Nový Grand SCÉNIC je v prodloužené verzivybaven také přídavnýmobjemem odkládacích prostor o velikosti 63 litrů.

Zásuvka „Easy Life“, převzatá z modelu Nový Espace, se nachází naproti sedadlu předního spolujezdce, nabízí odkládací prostor o objemu 11,5 litrů, neboli o 3 litry více než klasická odkládací schránka. Je osvětlená a klimatizovaná, odemyká se elektricky pomocí dotykového čidla. Zásuvka se automaticky uzamkne při zaparkování vozidla. Navíc k zásuvce a k posuvné konzoli „Easy Life“ si Nový SCÉNIC uchovává mnohé promyšlené odkládací prostory o přídavném objemu 38,5 litrů, zejména má čtyři úložné prostory pod podlahou, rodinami velmi oblíbené.

V zadní části nabízí Nový Grand SCÉNIC stolky „Easy Life“, které rodinu doprovázejí při jejích cestách. Po otevření stolků nalezneme prostředky pro připevnění elektronických tabletů různých velikostí. Po uzavření poskytují stolky malý odkládací prostor, do kterého se dá uložit telefon, hrací konzole nebo tužka. Dvě zásuvky USB v zadní části středové posuvné konzole umožňují dlouhodobé používání elektronických přístrojů. Nový Grand SCÉNIC doplňuje výzbroj výbavy určené pro rodinu slunečními clonami pro cestující na zadních místech, ve standardu nebo na přání, podle verze. 

Nový Grand SCÉNIC je standardně vybaven, stejně jako Nový SCÉNIC, systémem Aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců (AEBS – Active Emergency Braking System). Tato funkce je k dispozici v rozsahu rychlostí od 7 do 60 km/h. Doplňuje systém tradičního Aktivního nouzového brzdění (AEBS City et Inter-Urban, funkční od 7 do 160 km/h). Stejně jako Nový SCÉNIC, i Nový Grand SCÉNIC rovněž nabízí:

Asistence pro jízdu v pruhu (LKA – Lane Keeping Assist): funguje od 70 do 160 km/h, tento systém koriguje směr při najetí na podélnou čáru a pomáhá udržet vozidlo v jízdním pruhu. Navíc, ve spojení s výstrahou při přejetí podélné čáry  (LDW – Lane Departure Warning), upozorňuje systém řidiče vibracemi do volantu.

Výstraha při detekci únavy (Fatigue detection warning): při rychlosti od 60 km/h je trajektorie jízdy vozidla neustále analyzována a řidič je upozorněn zobrazením hlášení a zvukovým signálem, vyskytne-li se anomálie. 

Nový Grand SCÉNIC dědí rovněž soubor asistencí pro řízení, které se na trhu nejvíce vyskytují, a kterými je vybaven Nový ESPACE, TALISMAN a Nový MÉGANE. Souprava těchto asistenčních systémů (ADAS), které jsou k dispozici a lze je zapínat na obrazovce R-LINK 2, umožňuje:

zabezpečit: Adaptivní tempomat (ACC), Aktivní nouzové brzdění (AEBS),

upozornit: Výstraha na přejetí čáry (LDW), Výstraha na bezpečnou vzdálenost (SDW), Výstraha na překročení rychlosti se čtením dopravních značek (OSP), Výstraha pro mrtvý úhel (BSW),

usnadnit: kamera pro couvání, automatické přepínání dálkových / tlumených světel (AHL), Parkovací asistent vpředu, vzadu, boční a systém Easy Park Assist (parkování bez zásahu řidiče).

Tyto technologie asistence pro řízení jsou stavební kostky, které postupně umožní předat řízení, to znamená vytvořit autonomní vozidlo.

Hybrid Assist pro Nový Grand SCÉNIC

Nový Grand SCÉNIC nabízí pět naftových motorů, z nich jeden kombinovaný s elektromotorem se nazývá Hybrid Assist, a dva benzinové motory. Technologie Hybrid Assist je vybavena elektrogenerátorem a akumulátorem 48 V, které rekuperují energii při deceleraci, a elektromotorem, pomáhající spalovacímu motoru při akceleraci. Výsledek: rázný příspěvek ke snižování spotřeby paliva. 

NAFTOVÉ MOTORY

BENZINOVÉ MOTORY

Energy dCi 110, manuální šestistupňová převodovka

Energy TCe 115, manuální šestistupňová převodovka

dCi 110 Hybrid Assist, manuální šestistupňová převodovka

Energy TCe 130, manuální šestistupňová převodovka

Energy dCi 110 EDC, automatická dvouspojková převodovka EDC se 7 rychlostmi

 

Energy dCi 130, manuální šestistupňová převodovka

 

Energy dCi 160 EDC, automatická dvouspojková převodovka EDC se 6 rychlostmi

 

 

Nový Grand SCÉNIC těží z modulární architektury CMF C/D (Common Module Family) a má k dispozici rovněž množství výhod z vyššího segmentu (Nový ESPACE a TALISMAN), a z modelů Nový MÉGANE a Nový SCÉNIC. 

Grand SCÉNIC nabízí ve vyšších výbavách systém R-LINK 2 se svisle uloženou obrazovkou s úhlopříčkou 8,7 palce (22 cm). R-LINK 2 je vybaven hlasovým ovládáním navigace, telefonu, aplikací a rádia pro snadnější a bezpečnější přístup k různým funkcím.

R-LINK 2 nabízí:

intuitivnost, s přirozenými gesty, jaká se používají na tabletu nebo na smartphonu: přemísťování ikon kliknutím-přesunutím, čtení rolováním stránek, zvětšování, …

přizpůsobení, díky třem úvodním stránkám s možností vlastního nastavení a widgety (funkčními okny) a až šesti profily, kde je možno snadno najít své oblíbené nastavení pro jízdu a pobyt na palubě,

řídicí centrum, které umožňuje zapínat nebo vypínat většinu funkcí včetně ADAS a ovládat klimatizaci,

konektivitu, s nabídkou pro bezplatné využívání navigace TomTom Traffic po dobu jednoho roku, přístupu do obchodu R-LINK Store, nabízejícímu katalog aplikací (průvodce Michelin, Coyote a další – podle země), a aktualizace mapových podkladů Evropy (podle země).

MULTI-SENSE je technologie umožňující přizpůsobit zážitek z jízdy úpravami odezvy plynového pedálu a motoru, řazení u automatické převodovky EDC, tuhosti řízení, osvětlení prostoru pro cestující a rovněž aktivací masážní funkce sedadla řidiče.

Ovladač MULTI-SENSE, nacházející se na plovoucí konzoli, umožňuje přímý přístup k pěti režimům jízdy, zobrazovaných na obrazovce R-LINK 2: Neutral, Sport, Komfort, Perso, Eko. Je k nim přiřazeno pět světelných schémat: sépie, červené, modré, fialové a zelené. Ambientní osvětlení se nachází na konzoli a na čalounění předních a zadních dveří u vyšších výbav. Je spojeno s barvou zobrazování na TFT displeji přístrojové desky a na obrazovce R-LINK 2.

Barevný Head-up displej, který je možné vysunout, zlepšuje bezpečnost a pohodlí řidiče snadnou čitelností a jednoduchostí používání systémů asistence pro řízení (ADAS). Bez toho, aby musel řidič spustit oči z vozovky, zobrazuje displej užitečné informace pro klidnou jízdu: okamžitou rychlost, navigační pokyny, asistence pro řízení.

Nový Grand SCÉNIC nabízí systém BOSE Surround, inovaci objevující se v našich vozidlech vyššího segmentu, reprezentovaném modely Nový Espace a Talisman. Inženýři společnosti BOSE a Renault úzce spolupracovali na vytvoření specificky přizpůsobeného zvuku pro Nový Grand SCÉNIC díky optimální vestavbě třinácti reproduktorů s vysokým výkonem: středový reproduktor vpředu pro vyvážený zvuk, deset výkonných reproduktorů rozmístěných v interiéru pro čistý a přesný zvuk a subwoofer se dvěma vestavěnými reproduktory v zavazadlovém prostoru pro věrnou reprodukci nízkých frekvencí. Tento systém jako celek poskytuje každému cestujícímu autentický zvukový prožitek.

Nový SCENIC a Nový GRAND SCENIC se dostanou do prodeje před koncem roku 2016.

 

Foto:Renault