Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Clio je nejprodávanějším vozidlem značky Renault a je také referenčním produktem na trhu s téměř 12 miliony prodaných vozidel všech generací od roku 1990. Nyní Renault připarvil zcela nové Clio, které vstupuje i na náš trh a zájemce bude lákat cenou již od 229 900 Kč.
Nový Renault Clio představuje významný krok vpřed, rozšiřuje komfortní a bezpečnostní vybavení včetně nabídky individualizace, která je u Renaultu dostupná na nebývalé úrovni. Svou víceúčelovost zakládá na jízdní stabilitě a komfortu vylepšeného podvozku, jenž je poháněn motory, které bodují i v oblasti spotřeby a emisí CO2 – 93 g CO2/km a 3,6 l/100 km. Nové Clio je prostorné a disponuje rozměrným zavazadlovým prostorem (300 dm3). Dosahuje výborné úrovně v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti a získalo 5 hvězdiček při nárazových testech Euro NCAP již podle nového hodnocení.
Design
Na přední části nového Clia je nepřehlédnutelné vertikálního logo, které je zvýrazněno černým lesklým podkladem. Tento design byl zaveden u konceptu vozidla DeZir,ze kterého Clio vychází. Chromovaná optika a LED světla pro denní svícení zdůrazňují přední část vozu. Nový Renault Clio je nabízen pouze v pětidveřové verzi. Sportovní design zdůrazňují integrované kliky zadních dveří ukryté u bočního okénka. Clio bude již od svého uvedení na trh nabízeno v 8 různých odstínech, přičemž 4 odstíny jsou nové, a je mezi nimi i symbolický červený odstín Rouge Flamme, jenž je inspirován právě barvou konceptu DeZir.
Návrháři nového Clia věnovali mimořádnou pozornost harmonii proporcí – délka 4,062 m, šířka 1,732 m (bez zpětných zrcátek) a výška 1,448 m. Nové Clio je o 45 mm nižší předchozí generace. Rozchody kol byly výrazně rozšířeny (+ 34 až 36 mm). Nižší světlá výška poskytuje zážitek při sezení a podporuje aerodynamiku vozidla.
Interiér
Snaha o spojení krásy a funkčnosti je patrná na četných místech: palubní deska ve tvaru křídla letadla, harmonické zabudování multimediálních systémů do středového panelu, úložné prostory rozmístěné po celé kabině, propracované detaily. Rozmanitost odstínů, chromované prvky a černý lesklý lak Noir Brillant dělají kabinu útulnou.
Individualizace
Clio bylo již od počátku programu navrženo s ohledem na velké možnosti individualizace. Design vnitřku i vnějšku obsahuje plochy pro individualizaci. Kombinací je velké množství. Zákazníci si tak budou moci specificky vytvořit charakter nového Clia na základě tří oblastí: „Trendy“, „Sport“ a „Elegant“.
Nový Renault Clio nabízí zcela novou multimediální nabídku. Systém MEDIA NAV je integrovaný do středového čelního panelu palubní desky a představuje první systém, který vyhovuje většině potřeb. Sériově jím budou vybaveny dvě úrovně výbavy ze tří. Systém MEDIA NAV se intuitivně ovládá sedmipalcovým dotykovým displejem (18 cm) a zahrnuje rádio a technologii Bluetooth umožňující poslech hudby prostřednictvím funkce audio streaming nebo handsfree telefonování. Je také možné připojit přenosné zařízení přes konektory USB a Jack, které jsou umístěny na čelním panelu. MEDIA NAV poskytuje navigaci Nav N Go se zobrazením 2D nebo 3D (v ptačí perspektivě). Zákazníci si mohou mapy NAVTEQ aktualizovat pomocí USB portu a vyhrazeného internetového rozhraní.
Poté, co Renault jako první uvedl na trh ovladač rádia na volantu (1982 – R11 Electronic) a navigační systém (1994 – Safrane), učinil dostupnými pro každého handsfree kartu (2001), displej s vysokým rozlišením a GPS navigaci (Carminat TomTom – 2009 – Clio) a po zavedení navigace s online připojením (Carminat TomTomLIVE) u Clia pokračuje ve svém inovačním přístupu systémem Renault R-Link. Systém Renault R-Link, který je volitelně k dispozici u nového Renaultu Clia. Je spojovacím můstkem mezi automobilovým světem a online životem, a to díky velkému dotykovému displeji s úhlopříčkou 7 palců (18 cm), intuitivnímu hlasovému ovladači a úvodnímu displeji (Home Page) – novinka na trhu, který si zákazník může individualizovat, pro snadné a bezpečné ovládání hlavních funkcí za stálého sledování vozovky; menu s 6 ikonami umožňujícími přístup do různých oblastí: navigace, multimédia, integrované telefonování, vozidlo, služby & aplikace a nastavení systému; navigaci s online připojením TomTom, která prostřednictvím služeb LIVE poskytuje na trhu nejlepší informace o dopravě v reálném čase, čímž optimalizuje délku trvání cesty a spotřebu; připojení k elektronické síti vozidla navíc umožňuje přístup k pokročilé ekojízdě (Driving eco), která analyzuje chování řidiče a poskytuje mu příslušné rady pro snížení spotřeby; Renault R-Link Store, první automobilová postupně se vyvíjející aplikace Application Store, která umožňuje uživateli prostřednictvím jeho počítače velmi snadný přístup k poradenství s možností stáhnutí aplikací z široké a pestré nabídky, a to ze svého vozidla nebo z domova přes MyRenault.
Bezpečné vozidlo
Nový Renault Clio nabízí v oblasti bezpečnosti a jízdních vlastností také asistenta rozjezdu do kopce u téměř všech motorů. Jakmile řidič uvolní brzdový pedál, tento systém, který je spojený s funkcí ESC, udrží vozidlo ve svahu v klidu po dobu 2 sekund. Jakmile řidič přidá plyn, účinnost systému klesá postupně, aby nehrozilo žádné riziko couvnutí vozidla. Všechny verze jsou vybaveny řadou funkcí ESC, ASR, ABS a AFU a také elektrickým variabilním posilovačem řízení. Jeho nízký převodový poměr mu ve městě dodává znatelnou svižnost. Všechny verze také standardně nabízejí omezovač a regulátor rychlosti. Nové Clio je rovněž vybaveno „dálničním režimem“ blikačů. Tento režim, který je velmi praktický pro předjíždění, třikrát aktivuje blikače jediným stisknutím sdruženého ovladače.
Praktický
Nový Renault Clio má bezklíčový vstup. Klíč je nahrazen sdruženou elektronickou kartou podle úrovně výbavy s handsfree funkcí pro odemykání a startování při rozpoznání karty. Všechny verze nového Clia jsou vybaveny výškově a hloubkově nastavitelným volantem. Tuto bohatou výbavu standardně doplňují elektricky ovládaná zpětná zrcátka s odmrazováním a přední spouštěče oken rovněž elektricky ovládané.
Pokud jde o technickou inovaci, tak některé verze dostávají řízené klapky umístěné před chladičem. Tato inovace, kterou nové Clio zavádí v segmentu B, přispívá ke snížení spotřeby. Proudění vzduchu přes chladič vytváří aerodynamický odpor. Úpravou proudění vzduchu podle potřeb chlazení motoru optimalizují řízené vzduchové klapky nepřetržitě aerodynamiku vozidla, čímž se sníží spotřeba. Při normálním řízení nebo na rychlostní silnici (např. na dálnici) se uzavřením klapek přeruší proudění vzduchu přes chladič, čímž se uspoří palivo řádově 0,1 l/100 km při stabilizované rychlosti 130 km/h.
Aby nový Renault Clio spojil nízkou spotřebu s co nejlepšími jízdními vlastnosti, nabízí ve velké míře obnovenou řadu benzinových a dieselových motorů. Oba nové benzinové motory Energy TCe 90 a TCe 120 EDC kombinují nízkou spotřebu a emise CO2 s vynikajícími pocity při akceleraci a rozjezdu. Dieselové motory Energy dCi nové generace, které byly důkladně přepracovány, umožňují novému Renaultu Clio dosáhnout rekordu v nízké spotřebě a přitom zachovat potěšení z jízdy.
Nový benzinový motor Energy TCe 90
Nový Renault Clio je prvním vozidlem značky Renault, které je vybaveno novou tříválcovou pohonnou jednotkou Energy TCe 90 s turbem. Tento motor je prvním tříválcovým motorem vyrobeným Renaultem. Tříválcový motor s turbokompresorem se zdvihovým objemem 898 cm3 a systémem Stop & Start má výkon 90 koní při 5 250 1/min, točivý moment 135 N.m při 2 500 1/min (90 % točivého momentu dostupného již od 1 650 1/min).
Nový dieselový motor Energy dCi 90
Rodina Energy se rozrůstá o novou verzi motoru 1,5 dCi s výkonem 90 koní a se systémem Stop & Start. Čtyřválcový motor se zdvihovým objemem 1,5 litru s točivým momentem 220 N.m dostupným od 1 750 1/min, tj. nárůst o 20 N.m oproti stávajícímu motoru dCi 90; výkon 90 koní při 4 000 1/min; optimalizovaná verze s prodlouženými převodovými poměry a s označením Renault eco2 se spotřebou 3,6 litru/100 km a emisemi CO2 sníženými na 93 g/km.
Nový Renault Clio bude poháněn novým velmi dynamickým motorem TCe 120 se šestistupňovou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch), jedná se o premiéru Renaultu v segmentu B. Čtyřválcový benzinový turbomotor s přímým vstřikováním se zdvihovým objemem 1,2 litru s výkonem 120 koní dosahuje točivého momentu 190 N.m od 2 000 1/min. Tento motor bude k dispozici v prvním pololetí roku 2013.
V prvním pololetí roku 2013 bude v nabídce nový Renault Clio s motorem dCi 90 rovněž s automatickou převodovkou s dvojitou spojkou EDC a prostřednictvím této automatické reaktivní a jednoduché převodovky se stane potěšení z jízdy a jízdní komfort ještě dostupnější široké veřejnosti.
Kromě tohoto technického základu poskytuje nový Renault Clio navíc řadu účinných řešení s cílem pomoci řidiči snížit spotřebu a emise CO2. Režim ECO, který se aktivuje pouhým stiskem jednoho tlačítka, umožňuje snížení spotřeby až o 10 % úpravou výkonnosti vozidla, ukazatel stylu řízení (zelený, žlutý, oranžový) a řazení rychlostních stupňů (GCI – Gear Shift Indicator) na přístrojové desce pomáhají řidiči upravit jeho styl řízení za účelem snížení spotřeby paliva; aplikace Driving eco2, jež je součástí aplikace Renault R-Link, poskytuje ucelené informace, které pomáhají řidiči analyzovat jeho řízení, a tudíž učinit nápravná opatření pro snížení spotřeby a emisí CO2.
Údržba
Nová údržbová politika Renaultu 2012 zavádí roční prohlídku s výměnou oleje ob rok u nových vozidel uváděných na evropský trh od roku 2012 (kromě několika málo zemí). U nového Clia je referenční interval výměny oleje motoru 30 000 km/2 roky. První prohlídka se provádí při 30 000 km/1 rok. Mimo Evropu se četnost údržbových programů liší s ohledem na provozní podmínky a měnící se podmínky v daných zemích. U motorů TCe 90 a TCe 120 je rozvodový řetěz bezúdržbový. U dalších pohonných jednotek nového Clia se výměna řemene provádí po 6 letech a 150 000 km.