Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový Peugeot 308 díky modulární platformě EMP2 nabízí kompaktní rozměry a nižší hmotnost (-140 kg) a nabízí i velmi příznivé emise CO2 (u jedné z verzí méně než 85 g/km).
Nový Peugeot 308 je součástí strategie segmentu C, který představuje 1/3 prodejů v Evropě. Jde o dynamický trh se silnou konkurencí, v němž je hatchback nejčastěji zastoupeným typem vozu (43 %), daleko před SUV/CUV (26 %) a MPV (16 %). Zákazníky jsou především bezdětné páry, které lpí na vozu typu hatchback a zajímají je technologie a šetrný přístup k životnímu prostředí. Majitelé těchto vozů rádi cestují, užívají si života a vyhledávají kvalitu.
Efektivita nového Peugeotu 308 vychází z odlehčení, kterého bylo u vozu dosaženo. Nabízí kompaktní rozměry a nižší hmotnost. Vnitřní prostor a velký zavazadlový prostor splňují očekávání cílových zákazníků. Vůz má na délku 425 cm, výška je 146 cm a šířka činí 180 cm. Díky nové platformě EMP2 došlo ke zkrácení předního i zadního převisu. Tyto rozměry vozu dodávají dynamický postoj a zajišťují prostorný interiér. Zavazadlový prostor má objem 470 litrů, z toho 35 litrů je pod podlahou. Nakládání do obdélníkového zavazadelníku usnadňuje nízký práh a široký vstup.
Designéři pro dosažení využili novou platformu EMP2, která umožnila snížit hmotnost vozu o 70 kg. Tato úspora se rozděluje následujícím způsobem - 27 kg díky použití moderních ocelí, kompozitních materiálů a hliníku; 10 kg díky moderním postupům montáže; 33 kg díky optimalizované koncepci. Zbývajících 70 kg se ušetřilo úsporami u dalších částí vozu. Hmotnost každého dílu byla optimalizována, současně se ale zachovala úroveň jejich kvality. Přední blatníky a kapota jsou z hliníku. Značné úspory hmotnosti bylo dosaženo díky použití vysokopevnostní oceli THLE, inovativních materiálů nebo redefinováním dílů. Víko zavazadlového prostoru je poprvé vyrobeno z kompozitního materiálu, tzv. termoplastu. Tento materiál je lehký a současně pevný a hmotnost víka zavazadlového prostoru se díky tomu snížila o 3 kg.
Konstruktérům se podařilo vůz optimalizovat z hlediska aerodynamiky. S koeficienty Cx 0,28 a Scx 0,63 m² se řadí mezi nejlepší hatchbacky segmentu. K tomuto výsledku napomáhají řízené vstupy vzduchu a kryty pod karoserií platformy EMP2 vytvářející zcela rovnou podlahu. Autoři projektu již od počátku věnovali zvláštní pozornost otázce proudění vzduchu. Aerodynamika je společně s hmotností klíčovým faktorem snižování ekologické stopy.
Účinné motory
Peugeot 308 je vybaven benzinovými a dieselovými motory poslední generace. Jde o benzinový tříválec, motor THP (Mezinárodní motor roku 2013) a dieselový motor e-HDi. U benzinových verzí činí výkon 82 – 156 k , emise CO2 začínají na úrovni 114 g/km. Výkony dieselových verzí se pohybují od 92 do 115 k, emise CO2 od 93 g/km. Tyto účinné motory mohou být spojeny s pneumatikami s ultra nízkým valivým odporem, které byly vyvinuty v exkluzivním partnerství se značkou Michelin. Tyto pneumatiky nové generace umožňují dosahovat průměrné úspory 3 g CO2/km, s vylepšenou brzdnou dráhou na vlhké silnici a se stejnou trvanlivostí jako standardní pneumatiky. Těmito pneumatikami bude vybavena více než třetina vozů. Na jaře 2014 se v nabídce objeví zcela nový benzinový tříválcový motor s turbodmychadlem (1.2 e-THP), verze BlueHDi se spotřebou a emisemi, které jsou 3,1 l/100 km a 82 g CO2/km, se šestistupňovými automatickými převodovkami nové generace.
BlueHDi je označení motorů značky, které splňují normu Euro 6 Diesel. Technologie BlueHDi spojuje funkci SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných částic s aditivem, umožňuje snížit emise NOx (oxidy dusíku) až o 90 %, optimalizovat emise CO2 a spotřebu a zlikvidovat 99,9 % pevných částic.
Uvnitř vozu najdeme zcela novou koncepci interiéru – tzv. i-Cockpit. Tvoří ho čtyři součásti - kompaktní volant, vyvýšený sdružený přístroj umožňující odečítat informace bez nutnosti spustit silnici z očí, středová konzola a velký dotykový displej s úhlopříčkou 9,7’’ pro intuitivní řízení.
Nový Peugeot 308 bude pro pohodlnější a bezpečnější řízení vybaven podpůrnými prvky řízení. Příplatkový paket Driver Assistance Pack(od jara 2014) zahrnuje tři zařízení využívající radar umístěný v přední části vozu. Aktivní tempomat - jde o omezovač rychlosti/tempomat s rozšířenými funkcemi. Distant Alert - vizuální a zvuková výstraha, která řidiče upozorní na nutnost brzdit, aby nedošlo ke kolizi. Automatické nouzové brzdění - v případě bezprostředně hrozící kolize se spustí automatické brzdění, které zabrání nárazu nebo zmenší jeho důsledky. Vůz je dále vybaven sériově nebo za příplatek dodávanou řadou prvků příslušenství: systém sledování mrtvého úhlu, elektrická parkovací brzda, kamera pro snadné couvání využívající velký barevný displej, bezklíčový přístup do vozu a nastartování, systém City Park (od jara 2014), atd.
Nový Peugeot 308 se bude vyrábět v továrně v Sochaux. Všechny motory budou dodávat francouzské továrny v Trémery a v Douvrinu.
Zaváděcí ceny
Motor |
ACCESS |
ACTIVE |
ALLURE |
1.2 Vti 82 k MAN 5 |
320 000 Kč |
362 500 Kč |
|
1.6 THP 125 k MAN6 |
|
405 500 Kč |
444 500 Kč |
1.6 THP 156 k MAN 6 |
|
438 500 Kč |
477 500 Kč |
1.6 HDI FAP 92 k MAN 5 |
392 000 Kč |
405 500 Kč |
|
1.6 e-HDI FAP 115 k STT MAN 6 |
|
438 500 Kč |
477 500 Kč |
Ceny platí od 24. 10. 2013