Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nastupující Opel Mokka X se v premiéře představí na autosalonu v Ženevě na samém začátku března a na trhu se objeví v říjnu 2016.
Mokka X má osvěžený vnější design, nový interiér a infotainment nejnovější generace. Kromě nedávno uvedených „šeptajících dieselů“ 1.6 CDTI nové generace se v nabídce modelu Mokka X objeví i nový zážehový čtyřválec 1.4 Direct Injection Turbo, který se bude kombinovat s automatickou převodovkou, systémem Start/Stop a pohonem všech kol. Subkompaktní SUV Mokka přilákalo ke značce Opel mnoho nových zákazníků. Mokka X bude prvním modelem značky, který bude mít v názvu písmeno „X“, což bude označení všech dalších SUV a crossoverů automobilky Opel.
Modifikovaná přední část karoserie je stylisticky sladěná s novým designem značky Opel. Charakteristická je široce rozevřená horizontální maska s chromovaným masivním žebrem, LED denní světla mají tradiční profil bumerangu. Řada designových detailů dává novému modelu Mokka X a robustnější vzhled. Také koncová světla (na přání z LED Diod) mají tradiční profil bumerangu. Boční panely karoserie si zachovaly své elegantně modelované tvary s pro Opel typickou „čepelí“, která se zdvíhá směrem dozadu. Atraktivitu modelu Mokka X umocňují nové laky – oranžový „Amber Orange“ nebo červený „Absolute Red“.
Interiér modelu Mokka X je zcela změněný a jeho dominantním prvkem je přístrojový panel inspirovaný modelem Opel Astra. Nová palubní deska má výrazné horizontální členění a je na pohled nejenom jednodušší a „čistší“, ale působí i precizněji. Středobodem zcela nově řešené středové konzole je dotykový monitor infotainmentu nové generace s úhlopříčkou 7 nebo 8 palců (17,8 nebo 20,3 cm). Na první pohled je patrné menší množství tlačítek, jejichž funkci přebírá dotykový monitor.
Po zavedení turbodieselu 1.6 CDTI nové generace o výkonu 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k) se portfolio pohonných jednotek kompaktního SUV značky Opel nyní rozšíří o další zážehové motory. Pro Mokku X bude k dispozici nový motor 1.4 Direct Injection Turbo naladěný na výkon 112 kW /152 k, který nedávno debutoval v nové Astře. Tento čtyřválec bude k dispozici i v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou, systémem Start/Stop a adaptivním pohonem všech kol. Emise CO2 (podle předběžných údajů) činí 154 g/km a kombinovaná spotřeba 6,6 l/100 km. Systém pohonu všech kol s elektromagnetickou vícelamelovou spojkou je „inteligentní“ a efektivní. Pokud je povrch suchý, jsou poháněna pouze přední kola (s výjimkou rozjezdů, kdy se vůz vždy rozjíždí s aktivním pohonem všech kol), což snižuje spotřebu paliva. Podle aktuálních adhezních podmínek mění systém AWD zcela plynule a automaticky poměr točivého momentu přenášeného na jednotlivé nápravy od 100 procent na přední nápravu (na suché vozovce) až po 50 procent na přední i zadní nápravu (například když cestu pokrývá silná vrstva vody nebo vůz jede po nezpevněném povrchu).
Kromě systému pohonu všech kol AWD pokračovali konstruktéři automobilky Opel ve své strategii zpřístupňování inovativních technologií nejširším vrstvám zákazníků také zavedením adaptivních LED světlometů. Nový systém AFL (Adaptive Forward Lighting) LED automaticky přizpůsobuje dosah světelného paprsku a jeho rozložení momentální situaci, takže řidič má vždy dokonale osvětlenou cestu a neoslňuje ostatní řidiče. AFL LED světlomety pracují v devíti režimech, například v režimu jízd po městě, mimo město, v zatáčce, při odbočování, couvání atp. AFL LED světlomety, které nahrazují dosavadní světlomety BiXenon AFL, mají i příjemnější spektrum světla, ve kterém mají předměty přirozenější barvy. A protože světlomety AFL LED světlomety nemají žádné mechanické pohyblivé komponenty, reagují rychle, přesně a vynikají spolehlivostí.
Kamera Opel Eye nové generace s vyšším rozlišením a vyšším výkonem zpracování obrazu podporuje celou řadu asistenčních systémů. Jednou z podporovaných funkcí je řízení dálkových světel High Beam Assist světlometů LED AFL. Díky vylepšené kameře a podpoře dat z navigace je systém rozpoznávání dopravních značek Traffic Sign Assistant mnohem přesnější a preciznější. Kameru Opel Eye využívá i systém monitorování odstupu Following Distance Indication (FDI) s výstražnou funkcí Forward Collision Alert, která je nyní doplněna i signálním prvkem LED Alert Display. Pokud se odstup od vpředu jedoucího vozidla sníží až příliš rychle, rozsvítí se červené LED diody na horní ploše palubní desky – světlo varovných LED diod se zrcadlí v čelním sklem přímo v zorném poli řidiče. Kromě toho zvukový výstražný signál upozorní řidiče na nutnost rychlého brzdění. Asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning se aktivuje automaticky po překročení rychlosti 60 km/h – řidič je varován kontrolkou v přístrojovém štítu a akustickým signálem pokud má vůz tendenci neúmyslně vybočit ze svého jízdního pruhu.
Pro nový model Mokka X bude po spuštění prodeje k dispozici celá škála služeb Opel OnStar. Na výběr budou také dvě verze infotainmentu IntelliLink nové generace, které umožňují dokonalou integraci smartfonu prostřednictvím funkcí Apple CarPlay a Android Auto. Také pro Mokku X jsou k dispozici ergonomické sedadla s lékařským certifikátem AGR (kampaň za zdravá záda). Tato unikátní sedadla významně zpříjemňují dlouhé cesty. Dalším komfortním prvkem bude funkce Keyless Open and Start. Pokud má řidič v kapse elektronický klíš od vozu, k odemknutí a zamknuté dveří mu stačí jen malé tlačítko na vnější klice dveří nebo ve dveřích zavazadlového prostoru. Motor vozidla se pohodlně spouští i zastavuje tlačítkem.
Díky svěžímu designu, širší nabídce motorů, schopnosti jízdy v terénu, vynikající konektivitě a moderním komfortním prvkům má nový Opel Mokka X všechny předpoklady pokračovat v úspěšné cestě svého předchůdce, který získal dlouhou řadu rozličných ocenění, mezi nimi i dva tituly „Automobil roku s pohonem všech kol“ a dva tituly „Firemní vůz roku“ v Německu.
Foto:Opel