MotorInfo

Nový Nissan NP300 Navara

13.6.2014 11:22
Nový Nissan NP300 Navara

Nový Nissan NP300 Navara představuje 12. generaci tohoto pracovitého pick-upu.

Navíc přichází s novou úrovní pohodlí a vyspělými technologiemi. Model NP300 Navara, který těží z osmdesátiletých globálních znalostí a zkušeností Nissanu v segmentu pick-upů a z legendární spolehlivosti svých předchůdců, splňuje požadavky náročných jedinců i podnikatelů. Nový model přináší pevnější i odolnější rám karosérie a moderní, ale přesto odolný a masivní design. Díky kombinaci vyššího výkonu hnacího ústrojí a redukce hmotnosti karosérie dosahuje NP300 Navara nižších celkových provozních nákladů. Mezi vnější vylepšení patří nižší střecha, větší světlost a také objemnější nákladový prostor.

Nissan NP300 Navara bude k dispozici v široké škále typů karosérie a variant hnacího ústrojí přizpůsobených požadavkům jednotlivých trhů. Bude nabízen buď s úzkou nebo širokou karosérií, s kabinou King Cab nebo Double Cab a s pohonem jedné nápravy nebo všech kol.

Cílem návrhářského týmu společnosti Nissan bylo dodat modelu NP300 Navara sportovnější a emotivnější výraz a přitom zachovat osobitý design typický pro značku Nissan. Při pohledu ze strany zaujme především plynulá silueta vozu, na níž má zásluhu vysoká podokenní linie a černě nalakovaný středový sloupek. To vše propůjčuje modelu Nissan NP300 Navara jedinečný charakter. Dveře díky dynamickému prolínání konvexního a konkávního povrchu vyjadřují energičnost a spolehlivost, což ještě podtrhují i masivní blatníky. Pro značku Nissan typický motiv ve tvaru „V" se rozpíná přes mřížku chladiče ke kapotě a k přednímu nárazníku, což vozu dodává plynulý a dynamický charakter.

K vizuální atraktivitě modelu NP300 Navara přispívá také světelná signatura ve tvaru bumerangu, kterou vytvářejí světla pro denní svícení s diodami LED. Pomyslnou vizuální třešničkou na dortu jsou pak chromové lišty na okenní linii a směrová světla zabudovaná ve zpětných zrcátkách. Vitalitou dýchající a přitom civilizovaný charakter vozu NP300 Navara dotvářejí také jedinečné nové barvy karosérie - žlutá Savannah a bronzová Earth.

Vylepšení se dočkal i prostor v kabině a za volantem. Návrháři zde stvořili prostorově bohatě tvarovanou palubní desku, která se rozpíná od středového panelu až ke dveřím a vytváří dojem prostornosti. Návrháři navíc pojali interiér tak, aby představoval nové měřítko kvality ve svém segmentu. Zásluhu na tom mají precizně provedené přístroje a dobře padnoucí volant. Důležitou roli hraje také povrch centrálního přístrojového panelu a středové konzoly, který připomíná hliník, a v neposlední řadě precizní prošití sedadel.

Celkově je interiér prostorný i komfortní a nabízí pohodlí tvrdě pracujícím podnikatelům i tichou relaxaci v dobře izolovaném prostoru při rodinných výletech. Výběr materiálů a důkladné zpracování, které se odráží například ve dvojitém prošití, plně vyjadřuje vysokou míru kvality a sofistikovanosti interiéru.

„Od roku 1933, kdy jsme postavili první pick-up, získaly pick-upy značky Nissan více než 14 milionů zákazníků po celém světě, kteří se na ně spoléhají při přepravě svých rodin, spolupracovníků i zboží, někdy i v těch nejtěžších podmínkách," vysvětluje Andy Palmer, ředitel společnosti Nissan pro plánování. „Pick-upy společnosti Nissan jsou často středobodem svých komunit a vyžadují proto širší spektrum schopností než takřka všechny ostatní vozy. Zkonstruovat dobrý pick-up není snadné, ale s modelem NP300 Navara jsme ke znalostem v oblasti pick-upů, které se nám podařilo shromáždit za 80 let, přidali více pohodlí a prvky inspirované vozy SUV - to vše s cílem stvořit skvělý vůz."

Přístrojová deska nabízí velké množství snadno čitelných ukazatelů a větší středovou konzolu s řadou intuitivních prvků, které lze stejně jako ovládací prvky na volantu snadno a bezpečně používat i za jízdy. Patří mezi ně přístrojové displeje TFT s vysokým rozlišením, které nabízejí například kompas či podrobnou navigaci, dále ukazatel spotřeby paliva a rádio s přehrávačem audio záznamů. Možnosti přizpůsobení poskytují řidiči pomoc v celé řadě jazyků, což platí také pro výstrahy, připomínky údržby atd.

Navzdory tomu, že nabízí pohodlný život za volantem, byl model NP300 Navara navržen a zkonstruován tak, aby snadno a s jistotou zvládal těžké náklady a usnadnil jejich nakládání i vykládání. Pevný podvozek modelu NP300 Navara byl spolu s odpružením pomocí listových per navržen tak, aby se bez problémů popasoval se zátěží intenzivního každodenního používání. Odráží tak očekávání uživatelů pick-upů po celém světě. Mezi vylepšené charakteristiky modelu NP300 Navara patří menší poloměr otáčení, který zohledňuje význam přikládaný svižnosti a manévrovatelnosti při jízdách ve městě.

Hnací ústrojí modelu NP300 Navara dostalo lepší výkon, sníženou spotřebu paliva a nižší emise. Významnou úlohu má i dynamicky řízený brzdný systém. Dodávané motory byly vyvinuty tak, aby nabízely nejnižší spotřebu paliva a množství emisí ve své třídě, a přitom dosahovaly působivého výkonu i akcelerace. Model přichází na trh s vylepšenými verzemi řadových čtyřválcových vznětových motorů DOHC značky Nissan o objemu 2,5 litrů nebo se řadovým čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 2,5 litru. Nový řadový čtyřválcový vznětový motor DOHC 2,5 litru nabízí maximální výkon 140 a 120 kW při 3 600 1/min, maximální točivý moment 450 N.m a 403 N.m při 2 000 1/min a vyšší zrychlení díky turbodmychadlu s elektrickým ovládacím členem. Spotřeba paliva se oproti předchozímu modelu snížila o 11 %.

Režim pohonu všech čtyř kol lze aktivovat i za jízdy. Dynamický systém řízení vozidla (VDC) pomáhá zlepšit jízdní výkon i bezpečnost v režimu s pohonem všech čtyř kol, a to ve spolupráci se systémem aktivně brzděného diferenciálu (ABLS), asistentem pro rozjezd do kopce (HSA) a asistentem pro sjíždění prudkých svahů (HDC).

Výběr převodovek pro model NP300 Navara zahrnuje sedmistupňovou automatickou a šestistupňovou manuální převodovku. Sedmistupňová automatická převodovka zajišťuje malou spotřebu paliva při nízkých rychlostech a také lepší akceleraci. Díky vyššímu počtu převodových poměrů se rozšířil rozsah rychlostí a zrychlení i řazení jsou nyní plynulejší. Šestistupňová manuální převodovka nabízí nižší spotřebu paliva od nízkých až po vysoké převodové stupně, zatímco její optimalizované dráhy při řazení zajišťují rychlé a snadné řazení rychlostních stupňů.