MotorInfo

Nový model Harley-Davidson Breakout

11.10.2012 16:43
 Nový model Harley-Davidson Breakout

CVOBreakout  2013 je v limitované sérii vyráběný model Softailod Harley-Davidson a představuje kombinaci nespoutané síly motoru Twin Cam 110Ba množství speciálních detailů, které s klasicky vyráběnými motocykly nemají srovnání.

Motocykly Harley-Davidson CVO jsou speciálně upravené stroje za použití těch nejlepších komponentů a laku, spolu s nesčetnými doplňky od Harley-DavidsonGenuine Motor Accessories. CVO program je často využíván k tomu, aby společnost představila nové custom komponenty či techniky ještě před tím, než jsou dostupné k volnému prodeji.

Dle stylingového manažera Harley-Davidson Kirka Rasmussena, má Breakout představovat rebelský postoj. „Začali jsme naprostým očesáním motocyklu až na kost,” řekl Rasmussen. „Stylista Mark Daniels načrtnul drsně vypadající hot rod a my jsme byli nadšení. Pro vytvoření kompaktního, maskulinního profilu jsme osekali blatníky až na povinné minimum tak, aby byla více odhalena pneumatika na obou stranách motocyklu. Stejný princip byl aplikován i na konzoli. Díky tomu jsme získali více prostoru pro lak, který je u motocyklů CVO zásadním prvkem.”

Příběh modelu CVO Breakout začal motorem Twin Cam 110B o objemu 1 802 cm³, který produkuje ještě více točivého momentu a dává mu tak nejlepší poměr mezi výkonem a hmotností ze všech současných strojů CVO. CVO Breakout dotáhl výrobu a nanášení laku na novou úroveň. Dvě barevné varianty jsou charakteristické ručně lakovanými ocelovými částmi na palivové nádrži a blatnících. Třetí se vyznačuje nanášením barvy ručně přes krajkovou textilii. Množství ruční práce potřebného k vytvoření těchto lakovaných části dělá každý set naprosto unikátním. Nová leštěná turbínová kola jsou jen dalším stylovým prvkem, kterým se CVO Breakout vyznačuje.

 „Vzhled turbínových kol jsme pořádně zdramatizovali tím, že jsme loukotě vytáhli přes ráfek, díky čemuž kolo vypadá mnohem větší,” řekl Rasmussen. „Přední kolo má 21 paprsků. Myslím, že loukotě na předním kole vypadají až trochu strašidelně. Dramatický vzhled jedeadvacetipalcového předního kola s 130 mm širokou pneumatikou a osmnáctipalcové zadní kolo s 240 mm širokou pneumatikou jsou silným základem tohoto stroje.”

Další zajímavé detaily zahrnují širokou přední část s krytem pro přední světlomet a chromovanou olejovou nádrž. Podvozek sdílí čisté linie hardtail vintage rámu, avšak disponuje zadním odpružení, díky skrytým tlumičům, montovaným horizontálně, aniž by byly na rámu vidět. Elektronický tempomat, Anti-Lock Breaking System (ABS), bezklíčové zapalování a bezpečnostní systém Harley-Davidson jsou standardní výbavou modelu CVO Breakout.

Klíčové prvky CVO Breakout

  • Motor Screamin’ Eagle Twin Cam 110B o objemu 1 802 cm³, vyvážený a pevně montovaný na rámu, má točivý moment 162 N.m/3 500 1/min.  Motor je vybaven elektronickým vstřikováním paliva (Electronic Sequential Port Fuel Injection), elektrickým ovládáním plynu (Electronic Throttle Control) a 6-stupňovou převodovkou.
  • Assist & Slip Clutch Pack zajišťujě při podřazení celkově lepší pocit z řazení. Nová vnitřní konstrukce zdvojnásobuje životnost spojky. Ovládání hydraulické spojky bylo vylepšeno tak, aby bylo řazení co nejjednodušší. Maximální požadovaná síla nutná při řazení se snížila o 10 procent a síla nutná k držení spojky je redukována o 17 procent. Vypínací páka spojky je díky novému tvaru lépe dosažitelná a ovládání je snadnější.
  • CVO Breakout bude k dispozici ve třech barevných kombinacích, přičemž hnací jednotka je vždy pochromovaná a popráškovaná v barvě Granit.

Black Diamond a Molten Silver s grafikou Crushed Slate. Tato kombinace obsahuje leštěné ocelové části na palivové nádrži a blatnících, které vyžadují broušení opakované 10x a třífázové konečné leštění. Výsledkem tohoto procesu je úžasný lak s autentickým otiskem ruční práce, díky čemuž je každý díl unikátním. Barevné části jsou poté naneseny a potřeny čirým lakem, aby vynikly leštěné ocelové části. K této barevné kombinaci ladí černé kožené sedlo.

Hard Candy Gold Dust a Liquid Sun s grafikou Pagan Gold. Tato barevná kombinace je také charakteristická leštěnými ocelovými plochami na palivové nádrži a blatnících, ovšem dále je na tyto části nanesen průhledný nátěr, díky němuž se lesknou v tónu Liquid Sun. Gold Dust je vytvořen nanesením velkých metalických vloček na černý podklad, který je finálně potřen lakem průhledným. K této barevné kombinaci ladí černé kožené sedlo.

Crimson Red Sunglo a Scarlet Lace s grafikou Hammered Sterling. Aby se vytvořil grafický efekt na spodních částech palivové nádrže a blatníků, Black Candy je nastříkán přes krajkovou textilii, která je položena přes základní stříbrnou barvu, poté je natřen vrstvou Scarlet Candy. Jelikož je krajka aplikovaná ručně, nenajdete dva lakované díly, které by měly stejný vzor. K této barevné kombinaci ladí hnědé kožené sedlo.

  • Turbínová kola ladící s brzdovými kotouči a řetězové kolo jsou vyleštěné a pochromované.
  • Přední a zadní blatník je zkrácený až na nutné minimum. Uložení předního blatníku a držák jsou pro  CVO Breakout specifickým prvkem. Zadní blatník je vytvarován a umístěn tak, aby byl 240 mm silné pneumatice co nejblíže.
  • Hliníkové držáky zadního blatníku jsou vysoce leštěné a kované z jednoho kusu. Držáky a zkrácený zadní blatník jsou mnohem lehčí než držáky a kryty použité na ostatních modelech Harley-Davidson Softail.
  • Přední část má o 1,75 palců širší vidlici než předchozí Softail modely, aby bylo umožněno uložení 130 mm široké přední pneumatiky. Celá přední část motocyklu je pochromovaná, včetně krytu světlometu.
  • Nízkoprofilová konzole je uložena na palivové nádrži o objemu 18,9 litrů v podobě pruhu lesklého chromu.
  • Olejová nádrž Single-Rib z hliníkové slitiny je leštěná a v pochromovaném provedení.
  • Kožené sedlo a sedlo spolujezdce je v černé či hnědé kůži s vyraženým krokodýlím vzorem. Sedlo je tvarované tak, aby byla zajištěna podpora spodní části zad pro jezdce. Sedlo spolujezdce se dá odejmout, aniž by bylo nutné použít nářadí. Díky odejmutí sedla spolujezdce plně odkryjete zadní blatník a vystavíte tak lak na odiv.
  • Chromovaná řídítka nabízí jezdci neutrální pozici. Kabeláž je vedena vnitřně, díky tomu mají řídítka čistý vzhled. Tachometr a LED ukazatele jsou namontovány na pochromovaném držáku řídítek v pozici pod ním.
  • Zákaznický balíček obsahuje venkovní a vnitřní ochrannou plachtu s logem CVO, nářadí, hadřík z mikrovlákna a zarážku pod stojan.

Počet kusů bude limitován na cca 1 900.