MotorInfo

Nový městský crossover Peugeot 2008

8.1.2013 17:18
Nový městský crossover Peugeot 2008

Nový „crossover by Peugeot“ je prvním vozem značky, do jehož vývoje se společně zapojilo několik kontinentů, pro jejichž trhy je také určen. Model 2008 bude uveden na trh na jaře 2013.

Se zvyšující se urbanizací vzniká zcela nová generace zákazníků. Prahnou po pohybu a dynamice. Jsou pružní, různorodí, žijí na všech kontinentech a hledají výrobky, které odpovídají jejich image. Peugeot na základě tohoto zjištění vytvořil zadávací podmínky s ambiciózními cíli. Od počátku projektu vycházel z vize konceptu „crossover by Peugeot“, kombinující jedinečnou zkušenost z řízení, výrazný styl a uživatelské přednosti. Cílem bylo vyvinout na třech kontinentech vůz určený pro celosvětovou klientelu.

2008 je prvním vozem značky Peugeot, na jejímž vývoji se od počátku podílely současně designérské týmy z různých částí světa: v Paříži, v Šanghaji a v Sao Paulu. Vůz totiž hodlá zaujmout zákazníky nejen v Evropě, ale i v Číně a v Jižní Americe.

Nový crossover patří do segmentu B a je 416 cm dlouhý. Snoubí v sobě řízení sedanu a robustnost SUV s prostorností kabiny. Výsledkem je automobil vhodný jak do města i na silnici a díky svým funkcím nabízí větší mobilitu.

Model 2008 se bude vyrábět co nejblíže k trhům, pro které je určen: ve Francii (Mulhouse), v Číně (Wuhan) a v Brazílii (Porto Real). V továrně v alsaském městě Mulhouse se budou vyrábět vozy určené pro celou Evropu, ale také pro export do Turecka,  Austrálie, Jihoafrické republiky, Japonska a Ruska. Továrna, která je s 8 300 zaměstnanci největším zaměstnavatelem v Alsasku, již vyváží průměrně dvě třetiny vozů, které se zde vyrobí. Na podporu zahájení výroby modelu Peugeot 2008 sem bylo investováno 150 milionů €, především do výroby karoserií. Vůz 2008 se bude vyrábět rovněž ve Wuhanu, odkud bude zásobován čínský trh, a v Porto Real (Brazílie), kde se budou vyrábět automobily pro jihoamerický trh.

Moderní crossover 2008 přenáší standardy objemných vozů do segmentu malých automobilů. Se zvýšeným odpružením spočívá na pneumatikách „Mud&Snow“ namontovaných na sedmnáctipalcových kolech s diamantovým výbrusem a matnou úpravou. Zvláštní tvar obloukových podběhů kol ukotvuje vůz 2008 k vozovce a současně mu dodává lehkost. Černé nárazníky a prahová lišta vůz dokonale chrání, doplňují je nerezové přední a zadní ochranné prvky a boční lišty. Čelní strana přebírá stylistické principy značky. Jednotlivé prvky jsou co nejtěsněji spjaté s vozem, nedochází k žádné nadbytečné spotřebě materiálu. Design plovoucí masky chladiče je „vytesaný“ z kovu, je elegantní a současně budí dojem síly. Okraj zcela nových světlometů přiléhá co nejtěsněji k optice světel. Jejich ostrý vzhled dodává karoserii výraz zornice šelmy. Propracované světlomety vytvářejí s čelní stranou jednolitý celek a propůjčují vozu velmi expresivní, technologický a individuální charakter. Pohled ještě podtrhují denní světla s LED diodami. Nový městský crossover nabízí rovněž velmi elegantní sofistikovaný tvar blatníků a boků, které ukazují na jeho přirozené sportovní vlastnosti. Velké prosklené plochy včetně panoramatické střechy jsou příslibem prostorného interiéru otevřeného okolnímu prostředí. I ze zadní části vyzařuje robustnost a dynamika. Nad zavazadlový prostor s nízkým nákladovým prahem přesahuje dynamicky tvarovaná střecha, která se inspirovala u modelu RCZ. Široká výklopná záď je orámovaná světly, která jsou dokonale zasazena do karoserie. Tři světelné drápy využívající LED diody jako by pluly uvnitř reflektoru a vzájemně se dotýkaly. Při pohledu z profilu je zdůrazněn dynamický a elegantní tvar střechy. Křivka střechy přesahuje zadní sedadla a dává vyniknout originálnímu zakončení horní hrany dveří. Ty vypadají jako zasazené do karoserie a zdůrazňují prodloužení křivky až k zadnímu spojleru, navazujícího na linii střechy. Střešní nosiče mají dokonale propracovaný design a podtrhují dojem, že vůz 2008 je stvořen k rychlé jízdě a aktivnímu trávení volného času.

Motory poslední generace dokonale využívají lehkosti a profilovaného tvaru vozu a nabízejí kromějiného i příznivou spotřebu. Díky technologii dieselových motorů e-HDi a tříválcových benzinových motorů začínají emise CO2 na úrovni 99 g/km.

2008 je novým milníkem ve strategii skupiny PSA Peugeot Citroën a současně potvrzuje hluboké kořeny její výroby ve Francii. Za poslední roky se výrazně zvýšil podíl vozů montovaných mimo Evropu, a to z 24 % v roce 2009 na 33 % v roce 2011. K dalšímu nárůstu došlo i v roce 2012 a skupina směřuje k dosažení cíle 50 % v roce 2015.