Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Kompletně nově vyvinutá nejprodávanější modelová řada značky Mercedes-Benz - třída C právě přichází.
Třída C je nejprodávanější modelovou řadou značky Mercedes-Benz. Od uvedení na trh v roce 2007 bylo prodáno více než 2,4 milionu vozů minulé generace. Nová generace třídy C přináší do svého segmentu nově stanovenou hospodárnost díky koncepci lehké konstrukce, která snížila hmotnost až o 100 kilogramů, aerodynamice a novým hospodárným motorům. Bezpečnost na nejvyšší úrovni nabízí velký počet nových asistenčních systémů. Nový podvozek, na přání se vzduchovým odpružením, zajišťuje komfort odpružení a „lehkonohé“ jízdní vlastnosti s pohotovými reakcemi. Vizuálně přináší nová třída C designérský styl, postavený na jasném a zároveň emocionálním designu, v kombinaci s prvotřídním interiérem. Mimořádný komfort a kultivované sportovní vlastnosti sedanu podporuje mnoho dalších inovací a prvků výbavy.
Nové sedany třídy C lze již objednávat. Zpočátku jsou nabízeny modely C 180 za cenu od 828 850 Kč, C 200 od 901 450 Kč a C220 BlueTEC od 942 590 Kč (uvedené ceny jsou včetně DPH).
Třída C povyrostla v reakci na zvětšující se průměrnou výšku lidí. V porovnání s předchůdcem je karoserie o 95 milimetrů delší (4 686 milimetrů) a o 40 milimetrů širší (1 810 milimetrů), a to při rozvoru, který je o 80 milimetrů delší (2 840 milimetrů). Prospěch z příslušného zvětšení vnitřního prostoru mají především cestující na zadních sedadlech, kteří nyní cestují ještě pohodlněji. Úroveň předchůdce překonává nová třída C rovněž objemem zavazadlového prostoru 480 litrů (podle ISO 3832).
Nová třída C se svým vzhledem odpoutává od svého předchůdce. Její markantní, dynamický design vzbuzuje emoce. Inspirací pro linie a plochy nového sedanu byla moderní estetika. Designéři vytvořili pro třídu C redukované, puristické tvary, které zdůrazňují její techniku. Jasně utvářené plochy záměrně vyvolávají pocit pozitivně přehnaného napětí, a díky tomu působí moderně a zároveň emocionálně. Precizně vedené linie a plasticky vymodelované plochy vytvářejí progresivní efekty při hře světla a stínu. Dlouhá kapota motoru, daleko dozadu posunutá kabina a krátké převisy karoserie vytvářejí u třídy C, při pohledu z profilu, klasické a vyvážené proporce sedanů Mercedes-Benz. Velká kola navíc zdůrazňují záď a zprostředkovávají sportovní styl.
Na výběr jsou dvě různé tváře: sportovní s centrální hvězdou nebo – výhradně pro linii EXCLUSIVE – klasická maska chladiče sedanů s hvězdou Mercedesu na kapotě motoru, která může kompletně uzavřít své lamely pro optimalizaci součinitele aerodynamického odporu vzduchu.
Nová třída C je standardně vybavena halogenovými světlomety se žárovkami H7. Kromě standardních světlometů jsou k dispozici dvě energeticky hospodárné varianty světlometů s diodami LED: statická a dynamická verze s adaptivními funkcemi „LED Intelligent Light System“. Díky jejich charakteristickému nočnímu designu je nová třída C nezaměnitelná i za tmy. Koncová a brzdová světla v zadních světlometech používají techniku LED v kombinaci se všemi verzemi předních světlometů.
Prvotřídní interiér
Designéři Mercedesu vytvořili v interiéru prostředí, s nímž se lze dokonce i v automobilech vyšších tříd setkat jen zřídka. Platí to jak pro pečlivý výběr prvotřídních materiálů se sympatickým povrchem, tak i pro precizní zpracování ušlechtilých detailů. Výjimkou není ani nový designérský styl, který spojuje smyslnost a jasnost s dynamickou sportovností, čímž přispívá k dojmu výjimečně vysoké kvality interiéru. Mercedes-Benz dokazuje v uspořádání interiéru záměrně odvahu ke zcela novým řešením. Designéři v něm šikovně kombinují pojetí sportovních vozů Mercedes-Benz, opřené o zcela nově interpretovanou středovou konzolu se sportovně ladnými tvary. U vozidel se samočinnou převodovkou se elegantně táhne velký, jednodílný panel od prostředních výdechů ventilační soustavy až k loketní opěrce. Tyto nerušeně jasné, jednolité tvary vytvářejí dojem otevřeného prostoru a zprostředkovávají atmosféru puristické modernity, vyvolávající nadšení. U vozidel s mechanickou převodovkou je středová konzola o trochu strmější a má dva vzájemně oddělené ozdobné díly, aby vznikl ergonomicky optimální prostor pro ovládání řadicí páky. Nad středovou konzolou upoutává pozornost volně stojící centrální displej s úhlopříčkou 17,78 centimetru (7 palců) nebo 21,33 centimetru (8,4 palce) při výbavě systémem COMAND Online. Sportovní výraz propůjčuje přístrojové desce pět kruhových výdechů ventilační soustavy, které svým metalickým efektem „chladivého dotyku“ vytvářejí citlivě napjatý kontrast k teplému charakteru ostatních materiálů – například dřeva na středové konzole nebo kůže na přístrojové desce. Důsledné úsilí o vyšší úroveň je patrné rovněž z ovládacích prvků. Všechny ovládací prvky jsou trojrozměrné, velmi kvalitní a přehledně uspořádané, jako v automobilu vyšší třídy.
Dalším evolučním krokem je inovativní touchpad, vyvinutý značkou Mercedes-Benz, který je umístěn v opěrce pro ruku nad ovládacím prvkem na středovém tunelu. Stejně jako u chytrého telefonu jím lze velmi jednoduše a intuitivně ovládat pomocí prstových gest veškeré funkce zábavního a informačního systému. Touchpad navíc umožňuje ruční zadávání písmen, číslic a speciálních znaků, a to v jakékoli řeči. Uživatel dostává při ovládání touchpadu zřetelnou haptickou zpětnou vazbu, což je velmi přínosné pro skutečně intuitivní používání. Ve třídě C je nový rovněž průhledový displej, který stejně jako před pilotem v letadle promítá důležité informace na čelní okno, přímo do zorného pole řidiče, a zaručuje tak snadnou čitelnost a minimální odvracení pozornosti od dění na vozovce. Systém informuje o rychlosti jízdy, rychlostních omezeních, pokynech navigačního systému a ukazuje upozornění adaptivního tempomatu DISTRONIC.
Vedle standardní výbavy umožňují tři různé stylistické a výbavové linie pro exteriér a interiér dodat vzhledu vozidla individuální charakter. Line AVANTGARDE profiluje třídu C jako sportovní sedan, Line EXCLUSIVE dává najevo vyšší postavení a moderní luxus, zatímco AMG Line propůjčuje třídě C vysloveně sportovní vzhled.
Stabilní a lehký skelet karoserie
Inovativní konstrukce skeletu karoserie nové třídy C se vyznačuje především nižší hmotností a vynikající tuhostí, což zaručuje výjimečnou úroveň jízdních vlastností a zároveň i nejlepší akustický a vibrační komfort, společně s vysokou pasivní bezpečností. Díky inteligentní a inovativní lehké konstrukci je hybridní struktura karoserie z hliníku a oceli o cca 70 kg lehčí, v porovnání s konvenční, vyrobenou jen z oceli. Hmotnost celého vozidla je dokonce o cca 100 kilogramů nižší. Nová třída C je také lídrem svého segmentu z hlediska lehké konstrukce. To přináší výhody hned v několika ohledech. Lehká konstrukce přispívá u nové třídy C ke snížení spotřeby paliva až o 20 procent bez ztráty výkonu a zároveň snižuje polohu těžiště, což má za následek znatelně lepší a sportovnější jízdní vlastnosti s pohotovými reakcemi. Mercedes-Benz dosáhl technologického skoku v oblasti lehké konstrukce mimo jiné kompletně novou konstrukcí a ve velkosériové výrobě neobvykle rozsáhlou aplikací hliníku. Podíl hliníku vzrostl v porovnání s úspěšným předchůdcem z necelých 10 procent na téměř 50 procent.
V souladu s tradicemi značky Mercedes-Benz nabízí karoserie příkladnou pasivní bezpečnost. Sedan tak splňuje nejen všechny aktuální zákony v jednotlivých státech, ale i požadavky nezávislých organizací a ještě přísnější interní bezpečnostní směrnice značky Mercedes-Benz, které vycházejí z průzkumu skutečných nehod. Klíčový je velmi stabilní bezpečnostní skelet vnitřního prostoru pro cestující, který je obklopen cíleně propočtenými a prakticky prověřenými deformačními zónami, které zajišťují maximální bezpečnost cestujících, díky optimalizovaným dráhám pro rozvádění nárazové energie a kombinaci hliníkových odlitků s ultravysokopevnostními materiály. Ochranným pouzdrem karoserie je vnější plášť, vyrobený kompletně z hliníku.
Rekordní hodnoty v oblasti aerodynamiky a akustického komfortu
Předpokladem pro vynikající hospodárnost je nízký aerodynamický odpor vzduchu. Již při necelých 70 km/h je aerodynamický odpor vzduchu větší než souhrn všech ostatních jízdních odporů, a je tak hlavním faktorem pro snižování spotřeby paliva a emisí CO2. Nový sedan třídy C stanovuje s hodnotou cx = 0,24 u modelu C 220 BlueTEC ECO nový rekord ve střední třídě. Již u předchozí generace třídy C beztak velmi nízká hladina aerodynamického hluku byla nyní ještě více snížena. Inženýři pečlivě optimalizovali také další možné rušivé zdroje, jejichž působení cestující registrují sice často jen nevědomě, ale přesto mohou negativně ovlivňovat jejich pocit pohody a soustředění. Tyto rušivé faktory jsou odborně označovány zkratkou NVH (Noise, Vibration, Harshness), a jedná se tedy především o původce hluku a vibrací. Specialisté optimalizovali například hlučnost ventilátoru v interiéru, elektrického ovládání oken bočních dveří, seřizování polohy sedadel a mnoha dalších ovládacích prvků a funkcí. Co se týče hlučnosti a vibrací, zaujímá proto nová třída C vedoucí postavení ve svém segmentu.
Nový malý vznětový motor
Výkonné a hospodárné zážehové a vznětové motory, které jsou ve všech případech vybaveny funkcí ECO Start-Stop a již dnes splňují emisní normu Euro 6, jsou zdrojem temperamentních jízdních výkonů. Zároveň snižují spotřebu paliva v porovnání s předchůdcem až o 20 procent.
V době uvedení na trh budou k dispozici tři motory, jeden vznětový C 220 BlueTEC a dva zážehové C 180 a C 200:
Model |
Zdvihový objem (cm3) |
kW/k |
N.m |
0-100 km/h (s) |
l/100 km |
CO2 g/km |
Třída hospodárnosti |
C 220 BlueTec |
2 143 |
125/170 |
400 |
8,1 |
4,0 |
103 |
A+ |
C 180 |
1 595 |
115/156 |
250 |
8,2 |
5,0 |
116 |
A |
C 200 |
1 919 |
135/184 |
300 |
7,5 |
5,3 |
123 |
B |
Mercedes-Benz již krátce po uvedení na trh nabídku motorů výrazně rozšíří. Přibude nový malý vznětový motor se zdvihovým objemem 1,6 litru. Mezi jeho mimořádné přednosti patří nízká hmotnost, kompaktní konstrukce a nízká specifická spotřeba paliva. Jednostupňově přeplňovaný čtyřválec poskytuje ze zdvihového objemu 1 598 cm3 v závislosti na verzi nejvyšší výkon 85 nebo 100 kW (115 nebo 136 k) a maximální točivý moment 280 N.m, resp. 320 N.m. Přímé vstřikování paliva common rail pracuje s maximálním vstřikovacím tlakem 1 600 barů.
Kromě nového malého vznětového motoru nalezne uplatnění již osvědčený a zdokonalený vznětový čtyřválec se zdvihovým objemem 2,2 litru v několika výkonových variantách. Rozpětí výkonů vznětových motorů tak bude sahat od 85 kW (115 k) do 150 kW (204 k). Model C 220 BlueTEC se bude na přání dodávat také ve verzi BlueEFFICIENCY Edition s výkonem 125 kW (170 k). Všechny vznětové motory nové třídy C jsou vybaveny známou technologií selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction) pro mimořádně ekologickou jízdu. Modely třídy C se vznětovým motorem jsou díky tomu zařazeny minimálně do třídy hospodárnosti A, většina z nich dokonce do třídy hospodárnosti A+.
Kromě toho bude k dispozici pět zážehových čtyřválců s výkony od 115 do 175 kW (156 až 238 k). Mezi ně patří i speciální model C 180 ECO, který je jako BlueEFFICIENCY Edition zařazen do třídy hospodárnosti A. Později bude následovat i zážehový šestiválec s výkonem 245 kW (333 k). Zážehové čtyřválcové motory BlueDIRECT pro třídu C kombinují spontánní reakce a příkladnou výkonovou charakteristiku s vysokou hospodárností a nejnižšími emisemi ve své třídě. Mercedes-Benz dosáhl tohoto cíle transferem technologie BlueDIRECT z motorů V6 a V8 do konstrukce čtyřválců. Systém přímého vstřikování paliva se spalováním řízeným paprskem vstřikovaného paliva, který Mercedes-Benz nabídl jako první výrobce osobních vozů v sériové výrobě, pracuje s elektronicky precizně řízeným vícenásobným vstřikováním. Přímé vstřikování třetí generace je doplněno „rychlým vícenásobným zapalováním“.
Hybridní verze se zážehovými a vznětovými čtyřválci
Stejně jako ve třídě S a E nabídne Mercedes-Benz navíc také vznětový motor kombinovaný s hybridním modulem. C 300 BlueTEC HYBRID se čtyřválcovým vznětovým motorem a kompaktním elektromotorem dosahuje nejvyššího výkonu 150 + 20 kW (204 + 27 k) a v kombinovaném cyklu EU se spokojí s pouhými 3,9 litru nafty na 100 kilometrů (předběžná hodnota). Další mimořádně hospodárný hybridní model, který bude následovat později, bude disponovat nejmodernější technikou s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid).
Optimalizovaný hnací řetězec
V nové třídě C nabízí Mercedes-Benz pro čtyřválcové motory v závislosti na výkonu dvě nové šestistupňové mechanické převodovky, které se vyznačují především zvýšeným komfortem řazení v kombinaci s vyšší precizností a harmonickým průběhem řazení. Pohodlí automatického řazení zajišťuje samočinná převodovka 7G-TRONIC PLUS, kterou Mercedes-Benz zdokonalil z hlediska ekologie a radosti z jízdy. Také ve třídě C může trvalý pohon všech kol 4MATIC vylepšovat trakci a jízdní stabilitu, a podtrhnout tak navíc její kultivovaný sportovní charakter.
Podvozek
Podvozek nové třídy C je kompletně nově vyvinutý. Velký podíl na agilním chování vozu má nově zkonstruovaná čtyřprvková přední náprava. Díky čtyřprvkové koncepci je zavěšení kol zcela odděleno od pružicí a tlumicí vzpěry. Takto uzpůsobená výhodná kinematika přední nápravy zvyšuje přilnavost a poradí si s většími bočními sílami. Podvozek tak reaguje citlivěji na pohyby volantu a umožňuje sportovně agilní styl jízdy. Na zadní nápravě zajišťuje optimalizované zavěšení kol, na pěti prostorově uspořádaných ramenech, nepřekonatelné kvality vedení kol a nejlepší možnou směrovou stabilitu při jízdě přímým směrem. Sedan nové třídy C je standardně vybaven ocelovými pružinami. Ve spojení s tímto odpružením jsou k dispozici tři podvozky DIRECT CONTROL se systémem selektivního tlumení:
První vzduchové odpružení v této třídě
Nová třída C může být, jako první vozidlo ve svém segmentu, alternativně vybavena vzduchovým odpružením (AIRMATIC) na přední a zadní nápravě. Díky elektronicky řízenému a plynule nastavitelnému tlumení na přední a zadní nápravě je zaručen vynikající komfort odpružení i u zatíženého vozidla. Řidiči mohou prostřednictvím tlačítka systému AGILITY SELECT volit různé charakteristiky: „Komfort“, „ECO“, „Sport“ a „Sport +“. S doplňkovým nastavením „Individual“ si může řidič nakonfigurovat své vozidlo podle vlastních představ. AIRMATIC kromě toho nabízí udržování stálé světlé výšky na přední a zadní nápravě i u zatíženého vozidla, aby byl zaručen nejlepší jízdní komfort.
Standardní výbava nové třídy C kromě toho zahrnuje elektrickou parkovací brzdu, která se automaticky uvolní, jakmile se chce řidič rozjet.
Řízení se sportovním charakterem
Všechny modely třídy C budou standardně vybaveny elektromechanickým přímým řízením, které kombinuje posilovač parametrického řízení, závislý na rychlosti jízdy, s variabilním převodem v závislosti na úhlu natočení volantu. Účinek posilovače hřebenového řízení se projeví jen v případě potřeby, což také přispívá ke zvýšení hospodárnosti.
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Veřejně proklamovaným cílem značky Mercedes-Benz je poskytovat všem účastníkům silničního provozu bezpečnost na nejvyšší úrovni. Nová třída C proto přebírá téměř všechny nové, a o zásadní funkce rozšířené asistenční systémy, které oslavily před několika měsíci svou světovou premiéru ve vozech třídy S a třídy E. Asistenční systémy zvyšují současně komfort a bezpečnost, takže Mercedes-Benz v této souvislosti nabízí skutečně „inteligentní jízdu“ („Intelligent Drive“). Nová třída C disponuje velkým počtem inovativních bezpečnostních a asistenčních systémů. Standardně je vybavena systémem ATTENTION ASSIST, který dokáže řidiče upozornit na nepozornost a únavu. Přitom jsou při odpovídající výbavě nabízena, v rámci navigace systému COMAND, jako dílčí cíle, nejbližší dálniční odpočívadla. Funkce ATTENTION ASSIST má nastavitelnou citlivost a může řidiče informovat vlastním zobrazením ve sdruženém přístroji o stavu únavy a době jízdy od poslední přestávky k odpočinku. Standardně dodávaný systém pro prevenci kolizí COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS disponuje kromě adaptivního brzdového asistenta, který nabízí již od rychlosti 7 km/h ochranu před kolizemi, další doplňkovou funkcí: Při přetrvávajícím riziku kolize a chybějící reakci řidiče může systém aktivovat při rychlostech až 200 km/h autonomní brzdění, a snížit tak intenzitu srážky s pomaleji jedoucími nebo zastavujícími vozidly. Až do rychlosti jízdy 50 km/h brzdí systém i před stojícími vozidly a do rychlosti 40 km/h dokáže zabránit nárazům do překážek vpředu. K dispozici jsou na přání navíc nové a ve svých funkcích zásadně rozšířené asistenční systémy z nové třídy S a třídy E, které v rámci konceptu Intelligent Drive spojují data z různých druhů senzorů, a mohou tak výrazně zvýšit komfort a bezpečnost. DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a integrovanou funkcí Stop&Go pro automatizovanou jízdu v dopravní koloně. Tento asistent pro částečně autonomní jízdu v dopravních zácpách se dokáže při rychlostech jízdy pod 60 km/h orientovat podle vpředu jedoucího vozidla i při chybějících nebo nejednoznačných podélných čárách, vymezujících jízdní pruhy. Díky tomu umožňuje bezpečnou a pohodlnou jízdu v koloně. Brzdový asistent BAS PLUS dokáže nyní rozpoznávat i vozidla přijíždějící ze strany a zesilovat příliš slabé brzdění řidiče; systém PRE-SAFE Bremse dokáže kromě stojících vozidel rozpoznávat dokonce chodce, v situacích bez odezvy řidiče autonomně brzdit, a zabránit tak nehodám do rychlosti 50 km/h, resp. snížit intenzitu nárazu do rychlosti až 72 km/h. PRE-SAFE Bremse podporuje v plynulé dopravě řidiče obdobnými funkcemi v celém rozsahu rychlostí od 7 do 200 km/h. Aktivní asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu s rozšířenou funkčností dokáže nyní zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu změnou směru jízdy jednostranným brzděním také při přerušeném podélném značení a eliminovat riziko kolize, způsobené např.rychle předjíždějícími, paralelně jedoucími nebo dokonce i protijedoucími vozidly.
Mezi početné asistenční systémy patří kromě toho také - aktivní parkovací asistent, který umožňuje automatické zaparkování vozidla s aktivním řízením a brzděním na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa; kamerový systém s pokrytím 360°, který ukazuje vozidlo a jeho okolí z různých perspektiv včetně virtuální ptačí perspektivy; asistent pro sledování dopravního značení s upozorněním na jízdu v protisměru, který kromě rychlostních omezení připomíná i zákazy předjíždění a zákazy vjezdu; a adaptivní asistent dálkových světel PLUS, který cíleným odcloňováním ostatních vozidel z kuželu dálkových světel umožňuje jejich trvalé zapnutí.
V případě nehody zajišťuje bezpečnost cestujících kromě tříbodových bezpečnostních pásů s pyrotechnickými předpínači a omezovači síly pro řidiče a spolujezdce vpředu i pro cestující na vnějších sedadlech vzadu také velký počet airbagů. Mezi ně patří mimo jiné:
Sedadlo spolujezdce může být navíc vybaveno systémem automatického rozpoznávání dětské sedačky, který nespoléhá na dosavadní transpondér a místo něj pracuje s rohoží snímající hmotnost. Díky tomu lze používat jakoukoli dětskou sedačku. Airbag je vždy automaticky deaktivován a při demontáži dětské sedačky opět aktivován.
Klimatizace
Mercedes-Benz důsledně zdokonalil a výrazně vylepšil klimatizační systém nové třídy C. To platí zejména pro úroveň ovládání, výkonnost, celkovou účinnost a kvalitu vzduchu. Jako jediné vozidlo ve svém segmentu nabízí nová třída C navíc rozpoznávání tunelu prostřednictvím satelitní navigace. Tato funkce používá mapové podklady navigačního systému a data o poloze z GPS, aby mohla při vjezdu do tunelu automaticky uzavřít klapku pro vnitřní recirkulaci vzduchu, a po vyjetí z tunelu ji opět otevřít. Dalším pozoruhodným prvkem pro vytváření příjemného klimatu je paket AIR-BALANCE s aktivním parfémováním a ionizováním vzduchu, spolu s filtrací, která je v porovnání se základní verzí výkonnější.
Informační a zábavní systémy
Zcela nová generace multimediálních systémů nabízí v nové třídě C intuitivní ovládání s náročnými animacemi a vizuálními efekty, které jasně, přehledně a zároveň maximálně atraktivně znázorňují všechny funkce. Nová třída C je kromě toho vybavena jedinečným systémem Frontbass. Tento avantgardní akustický systém využívá objemu příčných a podélných nosníků skeletu karoserie jako rezonanční prostor pro basový reproduktor. Výsledkem je zážitek z poslechu téměř na úrovni koncertního sálu. Na přání se dodává zvuková aparatura Burmester Surround Sound. Navigační systém podává své informace interaktivně. Nabízí mimo jiné animovaný kompas, „Drive Show“ s informacemi pro cestující jako v letadle a zobrazování podkladů z Google Maps na hlavním displeji. Navigační systém nyní kromě toho dokáže ještě lépe a v reálném čase informovat o stavu dopravy, pokud získává dopravní zpravodajství prostřednictvím internetové služby „Live Traffic Information“.
Již audiosystém Audio 20 je schopen připojení k internetu prostřednictvím mobilního telefonu kompatibilního s Bluetooth. Díky tomu je možné surfování po internetu u stojícího vozidla. Za jízdy lze využívat aplikace Mercedes-Benz Apps, např. Počasí, Lokální vyhledávání Googles funkcemi StreetView a Panoramio, stahování cílů i tras a Facebook. Reprodukce zvuku a videa je možná z rozmanitých zdrojů. Například prostřednictvím Bluetooth, přístrojů Apple iPoda iPhone, z paměťové karty SD, flash disku USB nebo CD/DVD (od systému Audio 20 CD a u systému COMAND Online).
COMAND Online nabízí nejen větší displej s rozlišením 960 x 540 pixelů a se speciálním krycím sklem ve stylu oblíbených spotřebních přístrojů, jako je iPhonenebo iPad. Tento systém umožňuje mimo jiné také příjem digitálního rozhlasového a televizního vysílání a nabízí kromě mnoha jiných funkcí rychlou navigaci s pevným diskem, automatické zohledňování dopravní zácpy na základě aktuálního a přesného dopravního zpravodajství „Live Traffic Information“, integrovaný hotspot WLAN a systém hlasového ovládání LINGUATRONIC.
Jak základní systém Audio 20, tak i vyšší stupně Audio 20 CD a COMAND Online jsou standardně vybaveny základním telefonním systémem handsfree, který připojuje mobilní telefon k vozidlu prostřednictvím standardizovaného rozhraní Bluetooth.