MotorInfo

Nový Lexus RX F SPORT

3.5.2012 08:26
Nový Lexus RX F SPORT

Modernizovaná řada Lexus RX se nyní nabízí i se zcela novým stupněm výbavy F SPORT.

Ten ještě vylepšuje dynamický a sportovní charakter, typický pro tento crossover značky Lexus. 

Design exteriéru

Nové RX v provedení F SPORT je rozpoznatelné agresivnějšími čelními partiemi. Hlubší přední nárazník s důrazem na vertikální rozměr obsahuje zvětšenou spodní část masky chladiče ve tvaru vřetene, charakteristickou pro nové modely značky Lexus. Ve spodní části nárazníku zaujme široký aerodynamický spoiler zvyšující jízdní stabilitu za vysokých rychlostí; hluboko v rozšířené části po obou stranách nárazníku jsou pak schována mlhová světla. V horní i spodní části masky chladiče je použit specifický sportovní rastr, určený výhradně pro verzi F SPORT. Při pohledu z boku lze provedení F SPORT snadno poznat podle exkluzivních 19" litých kol ve speciálním odstínu a označení F SPORT na předním blatníku. Pro F SPORT se nabízí sedm barev laku karoserie, včetně tří, které jsou u řady RX zcela nové: stříbrná saténová (nová), červená burgundská (nová), modrá půlnoční (nová), bílá perleťová, šedá kovová, černá, černá hvězdná.

Design interiéru

Charakteristickým znakem speciálně vyvedeného interiéru verze F SPORT je exkluzivní barevné schéma v černém a bílošedém odstínu.  Zákazník se může těšit na jemné kožené čalounění černé barvy s bílošedou perforací a kontrastním stehováním, dekory s ocelově stříbrným lakováním a černé obložení stropu, které vnáší do interiéru atmosféru sportovního kokpitu a napomáhá k lepší koncentraci řidiče. Hlavice řadicí páky i volant jsou obšity perforovanou kůží, která je příjemná na dotek a přispívá ke sportovní atmosféře. Na volantu najdeme i exkluzivní logo F SPORT.

Příčné vzpěry s tlumičem

 

RX v provedení F SPORT používá systém aktivního tlumení bočních sil, jehož úkolem je pohlcovat a minimalizovat nežádoucí vibrace karoserie, nabídnout přímější vazbu od volantu a zvýšit celkovou úroveň jízdního pohodlí. Namísto tradičních pevných výztuh se zde používá příčná vzpěra s tlumičem, který propojuje levou a pravou věž úchytu zavěšení kol vpředu a levý a pravý panel vespod zadní části vozu. Sestavy aktivních předních a zadních tlumičů jsou konstrukčně podobné typickým jednoplášťovým tlumičům. Jejich účinek se odvíjí od kolísání tuhosti karoserie, hluku a hladiny vibrací v bezprostředním okolí, čímž se optimalizuje schopnost tlumičů pohlcovat kroucení karoserie, průhyby a jemné vibrace. Instalací tohoto systému tlumení se omezují vibrace podlahové plošiny vozu v širokém spektru kmitočtů. Snižuje se deformace karoserie kvůli vertikální dislokaci levé a pravé věže úchytu předního zavěšení kol, a dokonce klesá hladina bílého šumu u audio soustavy. Dokonce i zcela nepatrné vibrace se v praxi projevují nepříjemnými pocity při otáčení volantem a jako drobné projevy nestability v chování vozidla při akceleraci v přímém směru. Odstraněním těchto vibrací do třídy prémiových SUV zavádí zcela nová měřítka v otázkách reakcí řízení, agility a jízdního pohodlí.

Šestistupňová automatická převodovka Multi Mode s možností ručního řazení pod volantem1

Šestistupňová automatická převodovka verze RX 350 F SPORT nyní umožňuje ruční řazení pomocí pádel pod volantem. Pádla manuálního řazení lze použít i v případech, kdy je páka voliče převodovky v poloze „D“, aby řidič mohl rychle přejít do režimu pevného převodového stupně bez nutnosti přesouvat volič do pozice „S“. Cílem provedení F SPORT, které akcentuje dynamický a sportovní charakter nového RX, je přilákat k modelové řadě nové zákazníky; očekává se, že na budoucích prodejích RX bude mít podíl až 30 %.

Nový Lexus  RX F SPORT se nabízí ve dvou motorizacích: RX 450h – vlajková loď s plně hybridním systémem pohonu Lexus Hybrid Drive, RX 350 – se zážehovým šestiválcem 3,5 l.

 


1Pro verzi RX 350