MotorInfo

Nový Lexus IS je zaměřený na řidiče

1.4.2013 18:09
Nový Lexus IS je zaměřený na řidiče

Klíčovou prioritou programu vývoje nového IS byl požitek z jízdy na vrcholu třídy, kultivovanost, pohodlí a intuitivní ovládání palubních přístrojů.

To se odrazilo ve zcela novém interiéru, jenž spojuje sportovnější prostředí se zaměřením na řidiče a zcela intuitivní ergonomii s výrazně větším prostorem na zadních sedadlech a větší i praktičtější zavazadlový prostor.

Sportovní atmosféra se zaměřením na řidiče

Zcela nový design interiéru nového IS nabízí ergonomicky ideální prostředí. Útulná poloha za volantem, kdy je řidič jakoby obklopen přístroji a ovládacími prvky, se inspirovala supersportem Lexus LFA, který se zrodil na závodních okruzích. Mezi další prvky ve stylu LFA (u stupně výbavy F SPORT)patří sportovní volant obšitý příjemnou perforovanou kůží zajišťující pevný úchop, multifunkční ukazatel „Innovate“ před řidičem s pohyblivým středovým kroužkem, nebo sportovní sedadla se skvělou oporou používající „integrovanou pěnovou konstrukci“, díky které se odstranily veškeré mezery mezi čalouněním sedadel a jejich výplní. Výsledkem je pohodlí a příkladná boční opora sedadel. Výška posazu se posunula o 20 mm směrem dolů, úhel sklonu nového tříramenného volantu o průměru 370 mm se snížil o 3 stupně a zároveň se o 23 mm prodloužil rozsah podélného nastavování, což přispělo ke sportovnější poloze při řízení. Požitek ze sportovní jízdy v novém IS podporuje také intuitivní a z ergonomického pohledu ideální spolupráce s palubními přístroji, ovládacími prvky a systémy rozhraní HMI (Human Machine Interface).

Nový volant používá ergonomické ovládací prvky a páčky řazení s novým tvarem umožňujícím snazší a přesnější ovládání; volant vůbec poprvé ve vozech této značky umožňuje koordinované ovládání multimediální soustavy společně se zobrazováním přístrojů pro řidiče a 7" obrazovky. Dalším prvenstvím IS je ovládací panel, kde najdeme dotykové elektrostatické spínače nastavování teploty klimatizace. Pouhým posouváním prstu nahoru či dolů po spínači lze upravovat teplotu po krocích 0,5 stupně Celsia.

Prostornost

Prodloužení rozvoru o 70 mm bylo z 50 mm investováno do zvětšení prostoru pro kolena zadních cestujících a 20 mm do zvětšení objemu zavazadelníku. Nový IS nabízí zadním pasažérům výrazně vyšší úroveň cestovního pohodlí, i díky většímu místu pro kolena na zadních sedadlech (nárůst o 50 %). Výsledkem prodlouženého rozvoru a tenčí konstrukce předních sedadel je zvětšení prostoru pro kolena vzadu o 85 mm. Jednodušší nastupování a vystupování pak dovoluje o 20 mm větší mezera mezi prostředním B-sloupkem a předním rohem zadního sedadla. Nový IS 300h je zároveň prvním plně hybridním sedanem značky Lexus, u nějž našly akumulátory místo pode dnem zavazadelníku, jenž nyní nabídne objem 450 litrů.

Nový interiér charakterizují vysoce kvalitní materiály a povrchová úprava evokující moderní prémiový vzhled i celkový dojem, s typicky vysokou úrovní řemeslného zpracování a pozornosti věnované každému detailu, kterou je značka Lexus celosvětově proslulá. Interiér oplývá povrchy měkkými na dotek, včetně měkkého čalounění pro kolena po obou stranách středové konzoly pro vyšší pohodlí řidiče i předního spolujezdce.