Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích byla slavnostně zahájena sériová výroba nové generace modelu Hyundai i30.
Výrobní závod v Nošovicích, kde se kromě nové i30 vyrábí také modely i30 cw, ix20 a ix35, zavedl od září třísměnný provoz a v loňském roce zde bylo vyrobeno přes 251 000 osobních automobilů. Výroba nového modelu i30 zabere 30 % výrobní kapacity, což znamená, že se v Nošovicích vyrobí přibližně 100 000 vozů tohoto modelu ročně.
Jeho předchůdce Hyundai i30, byl prvním modelem, se kterým nošovická automobilka Hyundai Motor Manufacturing Czech zahájila v listopadu 2008 sériovou výrobu. Tento model zůstal na výrobní lince až do 22. prosince loňského roku, kdy byla jeho výroba ukončena, a to po dokončení 267 669 kusů, které byly exportovány do 48 zemí Evropy, Blízkého Východu a severní Afriky.
Pan Kim Jun-ha, prezident společnosti HMMC při slavnostním zahájení výroby nového modelu Hyundai i30 řekl: „Od světové premiéry na autosalonu ve Frankfurtu loni v září bylo tomuto novému modelu věnováno mnoho pozornosti a zájmu ze strany veřejnosti, médií i našich konkurentů. Náš Hyundai i30 nové generace je skvělým produktem pro tvrdý konkurenční boj na evropském automobilovém trhu, protože je to moderní, krásné a kvalitní auto, které dá zákazníkům za jejich peníze mimořádně vysokou hodnotu.“
V České republice má nový model i30 všechny předpoklady stát se prodejním bestsellerem. Generální ředitel Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický dodává: „ Nová generace modelu i30 se začne v České republice prodávat začátkem února. Ambicí pro nový model i30 je učinit z něj nejprodávanější vůz na českém trhu. Tomu samozřejmě bude odpovídat i cenová politika.“
Hyundai i30 se stane hlavním představitelem konceptu moderní prémiovosti, jehož cílem je nabídnout i zákazníkům v segmentu C (tzv. nižší střední třída) prvky, které dosud byly typické pro mnohem vyšší segmenty jako například: xenonové hlavní svítilny se systémem AFLS (Adaptive Front Lighting System), které natáčejí světelný paprsek podle otáčení volantu; stylové LED linky pro denní svícení; elektricky ovládaná zrcátka s osvětlením dveří
a prostoru před nimi na straně řidiče i spolujezdce při nastupování; kliky dveří s vestavěným osvětlením, aktivovaným při odemykání a otevírání auta; panoramatická otevíratelná třídílná skleněná střecha, ovládaná tlačítkem; přístrojová deska typu TFT, poskytující řidiči informace s vysokým jasem a rozlišitelností; řízení „flex steer“, umožňující zvolit si individuální úroveň tuhosti řízení: Normal, Comfort a Sport; navigace se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, na kterou se automaticky promítá i obraz zadní parkovací kamery při zařazení zpátečky; start pomocí tlačítka a tzv. „chytrého klíče“ (smart key); elektrická parkovací brzda v podob tlačítka na centrální konzole.
Nový Hyundai i30 se bude vyrábět se šesti různými motory: třemi zážehovými 1,4i / 73kw (100 k), 1,6i / 88kw (120 k) a 1,6 GDI / 99kw (135 k) a třemi vznětovými 1,4 CRDi / 66kw (90 k), 1,6 CRDi VGT / 81kw (110 k) a 1,6 CRDi VGT / 94kw (128 k). Převodovky mohou být u všech motorizací manuální šestistupňové, u benzinových i dieselových motorů o objemu 1,6 litru může být použita šestistupňová samočinná převodovka.
Spotřeba paliva bude stejně jako emise CO2 patřit k nejlepším ve svém segmentu, například emise CO2 se u nejsilnějšího dieselového motoru o výkonu 128 koní pohybují pod 100g na jeden kilometr jízdy.
Základní rozměry nového modelu Hyundai i30:
Délka 4 300 mm, šířka 1 780 mm, výška 1 470 mm, rozvor náprav 2 650 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 378 litrů, který je sklopením zadních sedadel možné zvětšit až na 1 316 litrů s ideálně rovnou podlahou.