MotorInfo

Nový Hyundai i20 s léty neztrácí na hodnotě

10.2.2015 09:25
Nový Hyundai i20 s léty neztrácí na hodnotě

Hyundai i20 si podrží vysokou zůstatkovou hodnotu. K těmto závěrům dospěly renomované instituce hned v pěti zemích Evropy. Nová generace i20 je navíc o 7 % lepší než její předchůdce.

Výsledky nezávislých studií provedených v pěti evropských zemích renomovanými společnostmi Eurotax (Rakousko a Španělsko), L’Argus (Francie), Quattroruote (Itálie) a DAT (Německo) předpokládají, že nová Hyundai i20 si zachová poměrně vysokou zůstatkovou hodnotu. „Odborníci ocenili kvalitu nové generace i20 tím, že jí předpovídají velmi dobrou zůstatkovou hodnotu,“ komentoval výsledek průzkumů Adrian Porter, ředitel Hyundai Motor Europe pro Fleet a Remarketing. „Myslím, že prostornost, design a celkové náklady spojené s vlastnictvím jsou pro soukromé i firemní zákazníky velmi přesvědčivé. Navíc naše pětiletá neomezená záruka dělá z nové i20 opravdu skvělou nabídku.“

Dobrou investicí se nová i20 jeví například v Rakousku. Podle Eurotaxu si benzinová verze s motorem 1,25 litru po třech letech
a 45 000 ujetých kilometrech udrží 49 % své hodnoty. Další vozy ze segmentu dosáhly nižších hodnot – Renault Clio (43 %), Peugeot 208 (41 %), Citroën C3 (40 %) i Opel Corsa (39 %).

Podobně ji hodnotí Eurotax také ve Španělsku – za i20 s 45 % zůstatkové hodnoty zůstaly modely Ford Fiesta (43 %), Seat Ibiza (40 %) a Opel Corsa (36 %). V Itálii, kde průzkum uskutečnil přední automobilový časopis Quattroruote, předstihla nová i20 své konkurenty se 40 % zůstatkové hodnoty. Za sebou nechala třeba Volkswagen Polo (39 %), Peugeot 208 (37 %), Toyotu Yaris (35 %) a Citroën C3 (32 %).

Silné postavení modelu Hyundai i20 potvrzují údaje z Francie, kde experti z časopisu L’Argus očekávají zůstatkovou hodnotu vozu na úrovni 46 %. Lepšího výsledku v B-segmentu dosáhl jen domácí Renault Clio (47 %). V Německu si korejská novinka podle společnosti DAT podrží 49 % své hodnoty, což je více, než odborníci očekávají u Opelu Corsa (47 %), Fordu Fiesta (45 %) a Fiatu Punto (43 %).

  Foto:Hyundai