Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Během května si první zákazníci odvezou z autosalonů Citroën novinku, která se ve světové premiéře představila na ženevském autosalonu, vůz Citroën C3. Základní verze Attraction 1.0 VTi 68 je v nabídce za cenu 232 400 Kč.
V České republice je nový Citroën C3 nabízen se čtyřmi benzinovými a se třemi dieselovými motorizacemi (včetně verze e-HDi s technologií Stop and Start). Nechybí nabídka pilotované převodovky BMP a klasického automatu. Zákazníci mohou vybírat z pěti úrovní výbavy, včetně dvou speciálních sérií - Vitamin a Selection. Výbava Vitamin zahrnuje, kromě jiného, již manuální klimatizaci a rádio s přehrávačem CD/MP3 a okrasné kryty kol 195/55 R16 a je zvýhodněna na 252 400 Kč. Výbava Selection je ještě bohatší a je zvýhodněna na 267 400 Kč.
Vůz Citroën C3 je možné zakoupit také v obchodní akci s názvem CASHBACK, který je spojen s financováním od PSA Finance a přináší výhodný zpětný bonus až do výše 80 000 Kč.
Nový Citroën C3 díky odzkoušenému čelnímu sklu Zénith nabízí největší výhled v tomto segmentu. V nabídce jsou i nové účinnější motory (od 87 g/km CO2), jako jsou nové benzinové motory PureTech, nabízející o 15 % vyšší výkon a o 25 % nižší spotřebu. Vůz získal výraznější styl díky dynamičtější čelní masce a novým zadním světlometům. Jeho oblá silueta dodává přívětivosti, plynulé linie dynamiku. Čelní strana se změnila. Jsou zvýrazněné stylizované šípy vytvářející logo značky a do nárazníku byla zabudována denní světla s LED diodami. Nová agresivnější zadní světla spojená s odrazovými světly předsunutými do spodní boční části posilují dojem stability. V nabídce se objevuje nový odstín inkoustově modré Encre, celkový počet odstínů tak stoupnul na devět. Uvnitř jsou použity kvalitní materiály, chromované ozdobné prvky a palubní deska z měkčeného plastu zvýrazněná novou matně černou, teple hnědou nebo šedou lištou (šedý odstín Moondust). Nový Citroën C3 také používá nové čalounění, ladící s lištami palubní desky. Palubní deska je bíle podsvícená, což působí moderně a usnadňuje to čitelnost informací.
Nový Citroën C3 patří mezi nejkompaktnější vozy svého segmentu. S délkou 394 cm, šířkou 171 cm a poloměrem otáčení 10,2 m navíc perfektně vyhovuje potřebám městského provozu. Tato vnější kompaktnost nemá žádný vliv na prostornost kabiny. Nový Citroën C3 poskytuje hodně místa na palubě, zavazadlový prostor o objemu 300 litrů a řadu odkládacích přihrádek v kabině (konzola, přihrádka před sedadlem spolujezdce, středová loketní opěrka,…). Zvýšená sedadla umožňují snadnější nastupování, ale také poskytují dobrý výhled na cestu. Sedadla zajišťují dobré držení těla pro větší komfort a bezpečnost.
Osobitost dodává vozu i čelní sklo Zénith, nabízející nejlepší výhled v segmentu. Tento kulatý prostor plný světla zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru. Jeho výjimečně dlouhé sklo vsazené mezi užšími sloupky poskytuje celé posádce dojem, že jsou venku, i když jsou uvnitř. Díky postupnému zatmavení je přechod mezi ochranou proti slunci nad hlavami cestujících vepředu a obvyklou průzračností nutnou pro výhled dopředu velmi příjemný.
Citroën C3 může být vybaven zadní parkovací kamerou spojenou se zadním parkovacím asistentem. Tato technologická novinka usnadňuje každodenní manévry. Dále je v nabídce audio systém RD4 / MP3, Connecting Box (hands free sada Bluetooth, zásuvky Jack / USB), navigační systém eMyWay, Hifi System…
Mezi benzinovými motory připravenými pro nový Citroën C3 vyniká motor PureTech, představující novou generaci tříválcových motorů o objemu 1 a 1,2 l, které mají nízkou spotřebu paliva a vykazují nízké emise CO2, ale zároveň zůstávají velmi výkonné. Při konstrukci této nové generace motorů bylo přihlášeno 52 patentů. Novinky se týkají snížení hmotnost, větší kompaktnosti, optimalizace spalování, snížení tření, to vše za účelem snížení spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů o přibližně 25 %, při zajištění vyšší reaktivity. I motory VTi 68 a VTi 82 dosahují nízké spotřeby 4,3 – 4,5 l / km, emise dosahují 99 – 104 g CO2/km. Nabídku benzinových motorů završuje motor VTi 120 spojený s manuální nebo automatickou převodovkou. K dispozici je i pět naftových motorů, z nichž 3 využívají mikrohybridní technologii e-HDi, s nejvýkonnějším systémem Stop&Start na trhu (HDi 70, e-HDi 70, HDi 90, e-HDi 90, e-HDi 115). Emise CO2 nového Citroënu C3 začínají na 87 g/km.