MotorInfo

Novinky pro DS 4

15.12.2014 10:48
Novinky pro DS 4

Při vstupu do třetího plného roku prodeje se vůz DS 4 představuje v nové dvoubarevné verzi se 3 možnými odstíny střechy, s novými motory a nabídkou služeb mobilního připojení.

DS 4 bylo na evropský trh uvedeno v roce 2011 a dnes se prodává na 4 kontinentech a získalo si ve světě 110 000 zákazníků. Od listopadu 2014 nabízí zákazníkům větší výkonnost a nižší spotřebu paliva – díky novému tříválcovému benzinovému motoru PureTech 130 a novému dieselovému motoru BlueHDi 120, které oba splňují normu Euro 6. Zvýšil se točivý moment – o 44 % u benzinového a o 11 % u dieselového motoru, emise CO2 se snížily o 19 % u benzinového a o 12 % u naftového motoru.

U vozu DS 4 byla zvláštní péče věnována sladění exteriéru i interiéru vozu. Od září 2014 má zákazník možnost zvolit si barvu střechy a spojleru. K dispozici jsou tři odstíny: černý, Whisper a virtuální modrá (poznámka: v některých zemích je možné si zvolit i barvu zpětného zrcátka). Interiér nabízí vysokou úroveň elegance a komfortu. Nejlepším příkladem je výběr kůže: kvalita použité kůže je jednou z referencí v této oblasti (semi-anilínová kůže), exkluzivní provedení sedadel ve verzi Bracelet a palubní deska potažená kůží Nappa s přesným prošitím je výsledkem patnáctihodinové ruční práce.

Vůz je navíc vybaven systémem sledování mrtvého úhlu, bi-xenonovými předními otočnými světlomety (připomínka původní DS), sedadly s masážní funkcí,…

Motor PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou

V roce 2014 se řada PureTech rozšiřuje příchodem přeplňované verze PureTech 130 k S&S, prvním benzinovým motorem skupiny PSA Peugeot Citroën, který splňuje normu Euro 6. Pro tuto novou řadu motorů je charakteristický točivý moment již při nízkých otáčkách a příjemné řízení u širokého rozsahu užití. Tyto motory mění pohled na řízení vozů s benzínovým motorem a vozu DS 4 přinášejí elán a dynamiku. Použité technologie zajišťují vynikající výkony a současně vykazují emise CO2 na úrovni nejlepších vozů konkurence: motor PureTech 130  k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou umožňuje dosáhnout o 19 % nižší spotřebu paliva a současně snižuje emise CO2 oproti původnímu čtyřválcovému motoru (VTi 120). Tříválcové uspořádání a technologie zvolené u tohoto nového motoru (čerpadlo nové generace, přímé vstřikování, proměnné časování sacích a výfukových ventilů) umožnily splnit náročné zadávací podmínky. Motor PureTech 130 k S&S disponuje výkonem 96 kW (130 k) při 5 500 1/min (+9 % oproti původnímu motoru VTi 120) a maximálním točivým moment 230 N.m (+44 % ve srovnání s motorem VTi 120).  Výkon na kola přenáší manuální šestistupňová převodovka.

Spotřeba vozu DS 4 byla výrazně snížena díky optimalizovanému spalování: centrální vysokotlaké přímé vstřikování, umístění vstřikovače a způsob rozprášení paliva, vyšší vstřikovací tlak (až 200 bar), optimalizace vnitřní aerodynamiky spalovací komory a variabilní časování sacích a výfukových ventilů; snížení vnitřního tření: rozměry klikového hřídele, vyosení čepů pístů a použití mokrého rozvodového řemene, využití uhlíkové vrstvy snižující tření DLC (Diamond Like Carbon) u os pístů, kroužků a zdvihátek, řízené olejové čerpadlo snižující mazání na nutné minimum. Tření tak bylo sníženo o 30 % oproti nejlepším vozům konkurence.

DS4 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou tak vykazuje spotřebu 5 l/100 km s emisemi 116 g CO2/km u 16’’ kol (5,1 l/100 km a emise 119 g CO2/km u 17’’ kol).

Motor BlueHDi 120 s manuální šestistupňovou převodovkou

DS nabízí od konce roku 2013 novou generaci dieselových motorů BlueHDi, které již dnes splňují budoucí normu Euro 6. Motor BlueHDi 120 s šestistupňovou manuální převodovkou vzešel z verze 1,6 l HDi Euro: zlepšení vnitřní účinnosti motoru a snížení mechanických ztrát (specifická spalovací komora, nová segmentace, nový povrch typu Diamond Like Carbon). Motor BlueHDi 120 s manuální šestistupňovou převodovkou o objemu válců 1 560 cm3 vyvíjí maximální výkon 88 kW (120 k CEE) při 3 500 1/min a maximální točivý moment 300 N.m při 1 750 1/min. Technologie Stop&Start s posíleným startérem nabízí řadu výhod: tichý chod po zastavení a snížení spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů. Zapnutí motoru proběhne za řádově 500 ms, což je méně než čas nutný k zařazení rychlosti. Fungování systému je pro řidiče zcela transparentní, a to jak při vypnutí, tak při znovuspuštění motoru.

Inovativní a účinné výfukové potrubí

Výfukové potrubí motoru BlueHDi 120 tvoří oxidační katalyzátor zabudovaný u výstupu z motoru, který odstraňuje uhlovodíky (HC) a oxid uhelnatý (CO), jež jsou výsledkem spalování paliva; modul SCR (Selective Catalytic Reduction), zabudovaný před filtrem pevných částic, jenž po vstříknutí látky Adblue(močovina) přemění až 90 % oxidů dusíku (NOx) na vodní páru (H2O) a dusík (N2), které jsou neškodné; filtr pevných částic s aditivem, který skupina PSA Peugeot Citroën uvedla ve světové předpremiéře v roce 2000, likviduje až 99,9 % pevných částic.

Inovativní architektura výfukového vedení s přesným uspořádáním technologií: katalyzátor SCR umístěný před filtrem pevných částic s aditivem je jediný systém následného zpracování výfukových plynů, který dokáže snížit emise NOx až o 90 % a současně o 4 % snížit emise CO2.

Vůz DS 4 vybavený motorem BlueHDi 120 s manuální šestistupňovou převodovkou vykazuje spotřebu 3,7 l / 100 km ve smíšeném režimu a emise 97g CO2/km u 16’’ kol (3,8 l/100 km a 100 g CO2/km u 17’’ kol).

DS Connect

DS Connect je nabídka služeb mobilního připojení, která byla vyvinuta s cílem uspokojit očekávání zákazníků značky z hlediska bezpečnosti, úspory času, rozpočtu a pohody. 

DS Connect BOX

DS Connect BOX je řada služeb mobilního připojení, které přes modul GPS a SIM kartu zabudovanou na palubě vozu ulehčují zákazníkům DS život. Uživatel má po celou dobu životnosti vozu přístup ke službám, které splňují jeho očekávání z hlediska pohody a úpory času. DS Connect BOX dnes tvoří tísňové a asistenční volání s lokalizací vozu nazvané Paket SOS & Assistance a dále služba nazvaná Paket Monitoring.

Paket SOS & Assistance

V případě nevolnosti nebo nehody se zákazník stisknutím tlačítka „SOS“ přímo spojí s platformou tísňového volání. Systém zákazníka identifikuje a automaticky lokalizuje a v případě potřeby jsou k němu vyslány potřebné záchranné složky. V případě většího nárazu spustí vůz DS tísňové volání automaticky. Zákazník tak získá vzácný čas ve chvíli, kdy se počítá každá minuta. V případě poruchy se stisknutím speciálního tlačítka se symbolem značky odesílá asistenční službě SMS s prvními diagnostickými informacemi. Služba umožňuje rychlou lokalizaci zákazníka a zkracuje čas potřebný k zásahu.

Paket Monitoring

Jde o virtuální servisní knížku a systém přispívající s ekologickému řízení, které jsou k dispozici v osobní složce zákazníka na internetu. Virtuální servisní knížka informuje zákazníka o nutnosti provést servisní kontrolu či údržbu a zásahy v případě technického problému. Systém ekologického řízení  analyzuje styl řízení a řidiči nabízí rady, jak snížit spotřebu paliva a emise CO2. Paket Monitoring se takto podílí na bezpečnosti a zákazníkovi umožňuje optimalizovat rozpočet na používání automobilu a současně přispívat k ochraně životního prostředí.

Služba DS Connect Box se bude díky internetovému připojení vozu DS vylepšovat a v roce 2015 nabídne další balíčky služeb.

Paket Mapping zajišťuje sledování používání a pozici vozu. Zákazník si tak může ověřit, zda je jeho vůz DS používán správně podle kritérií, které si nastavil ve své osobní složce (například omezení na určitý časový úsek či místa a zpětné zobrazení projetých tras). V případě překročení časových úseků a míst bude upozorněn e-mailem. Zákazník může rovněž najít svůj vůz pomocí chytrého telefonu, zobrazit v reálném čase jeho polohu, místo, kde byl naposledy zaparkován a porovnat poslední projeté trasy.

V případě odcizení vozů pomůže zákazníkovi DS při jednání s policií Paket Tracking, který určí polohu vozu a usnadní jeho navrácení.

DS Connect BOX se nabízí u všech vozů DS (DS 3, DS 3 Cabrio, DS 4 a DS 5). Tato nabídka služeb je společně s Paketem SOS & Assistance k dispozici za 7 750 Kč. Paket Monitoring je bezplatný a nevyžaduje žádné přihlašování, pokud je vůz vybaven službou DS Connect Box. Budoucí služby Mapping a Tracking budou zpoplatněny, paušální částka bude stanovena později.

Scan MyDS

Scan MyDS je aplikace pro chytré telefony, která umožňuje optimalizovat vyhledávání informací o kontrolce na palubní desce, prvku výbavy nebo funkci DS. Tato aplikace funguje na základě rozpoznávání obrazu a v telefonu okamžitě zobrazí informaci z příručky o používání vozu. Tento nástroj poskytuje odpovědi na otázky díky intuitivní a vždy dostupné palubní dokumentaci. Scan MyDS navíc umožňuje přístup ke knihovně s kontrolkami umístěnými na palubní desce, v níž řidič nalezne, co daná kontrolka znamená, a základní rady. Aplikace je k dispozici bezplatně v osobní složce MyCITROËN a v obchodě App Store či Google Play.

 

Foto:DS