MotorInfo

Nové Volvo XC90 bude disponovat velkým výkonem a malou spotřebou

13.7.2014 09:47
Nové Volvo XC90 bude disponovat velkým výkonem a malou spotřebou

Nové Volvo XC90 nabídne sedm míst, pohon všech kol a až 400 koní výkonu při emisích CO2 přibližně 60 g/km.

Nová XC90 bude dostupná s celou řadou motorových variant Drive-E, z nichž všechny nabízejí kombinaci výkonu a hospodárnosti. Veškeré motory řady Drive-E spojuje jeden charakteristický prvek, a to, že se jedná o čtyřválcové agregáty.

Technologie Twin Engine

Volvo vyvinulo čtyřválcový motor poskytující stejné potěšení z jízdy, jaké mají lidé obvykle spojeno s mnohem většími motory, a to při mnohem efektivnějším a ekologičtějším provozu. Motory Drive-E budou průběžně představeny pro celou modelovou řadu Volvo. Nové Volvo XC90 s motorem „Twin Engine“, který stojí na vrcholu celé nabídky, ponese znak „T8“, přičemž bude plug-in elektrickým vozem, hybridním vozidlem a vysoce výkonným automobilem současně v jednom provedení.

Pro běžnou jízdu je určen výchozí hybridní režim. V rámci tohoto režimu je využíván dvoulitrový čtyřválcový benzinový motor Drive-E s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem pohánějící přední nápravu v kombinaci s elektromotorem o výkonu 80 koní (60 kW), jenž bude pohánět zadní kola. Toto řešení využívá kompresor, který se stará o výkon v dolním rozsahu otáček a dodává motoru přirozený charakter silného agregátu, zatímco turbodmychadlo zajišťuje výkon ve vysokých rychlostech. Elektromotor pohánějící zadní kola zajišťuje okamžitý nástup točivého momentu. Pouhým stisknutím tlačítka může řidič přepnout do tichého režimu „Pure“ s nulovými emisemi – například při elektrické jízdě po městě s dojezdem přibližně 40 kilometrů. V případě potřeby je možné okamžitě přepnout zpět a využívat kombinovanou kapacitu benzinového i elektrického motoru, kdy vůz disponuje výkonem asi čtyř stovek koní a maximálním točivým momentem 640 N.m.

Kompletní nabídka dalších motorových variant

Součástí nabídky motorů pro Volvo XC90 je také motor D5 twin turbodiesel o výkonu 225 koní a maximálním točivém momentu 470 N.m, který se může pochlubit spotřebou přibližně 6 l/100 km, a také motor D4 turbodiesel s výkonem 190 koní, maximálním točivým momentem 400 N.m a spotřebou paliva kolem 5 l/100 km.

Do nabídky patří také dvě benzinové varianty. První je motor T6 s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který vládne výkonem 320 koní a nabízí maximální točivý moment 400 N.m. Druhou představuje motor T5 s 254 koňmi výkonu a s maximálním točivým momentem 350 N.m.

Podvozek postavený na základě nové modulární architektury (SPA) automobilky Volvo Cars umožňuje také větší flexibilitu uvnitř vozu. Ostatní výrobci automobilů se soustředí na to, aby co nejlépe zkombinovali rozměrnou baterii s luxusním a prostorným interiérem, to se však Volvu podařilo překonat.

„Protože je naše nová platforma SPA od samého počátku navržena tak, aby do ní bylo možné bez problémů začlenit technologie pro elektrifikaci, nevyžaduje instalace řešení Twin Engine žádné kompromisy na objemu zavazadlového prostoru ani na prostoru pro cestující,“ říká Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group.