Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Jen pár týdnů po premiéře modelu 718 Boxster rozšiřuje novou modelovou řadu typ 718 Cayman.
Toto kupé je poprvé levnější než roadster, stejně jako je tomu u řady 911. Cena vozu Cayman začíná na částce 1 480 000 Kč, 718 Cayman S stojí od 1 832 000 Kč, a to včetně DPH a výbavy pro český trh.
Nové kupé 718 Cayman dostalo stejné ploché čtyřválcové motory přeplňované turbodmychadlem jako roadster 718 Boxster. Díky tomu mají oba vozy nyní stejné výkonové parametry. Základní varianta začíná na 220 kW (300 k) dostupných z dvoulitrového objemu. Verze S vyvine ze zvýšeného objemu 2,5 litru nejvyšší výkon 257 kW (350 k). To znamená nárůst o 18 kW (25 k) ve srovnání s předchozí generací, a to při spotřebě od 5,7 do 8,1 l na 100 km podle metodiky NEDC. Točivý moment nových motorů v Porsche 718 Cayman slibuje mimořádnou zábavu z jízdy a agilitu v ještě nižších otáčkách než dříve. Dvoulitrový čtyřválec dosahuje vrcholné hodnoty 380 N.m (plus 90 N.m) mezi 1 950 a 4 500 1/min. Větší, 2,5litrová jednotka v 718 Cayman S obsahuje turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek (VTG), což je technika používaná dosud výhradně ve voze 911 Turbo. Přeplňování v Porsche 718 Cayman S obsahuje poprvé také obtokový ventil (mezinárodně označovaný termínem wastegate) a výsledkem je točivý moment 420 N.m (nárůst o 50 N.m) v rozsahu 1 900 až 4 500 1/min. Pro řidiče to znamená ještě více síly ve všech režimech motoru. Porsche 718 Cayman s převodovkou PDK a příplatkovým paketem Sport Chrono díky tomu sprintuje z klidu na 100 km/h za 4,7 s. Vrcholné provedení 718 Cayman S zvládne tuto akceleraci dokonce za 4,2 s. 718 Cayman dosahuje nejvyšší rychlosti 275 km/h, 718 Cayman S vyvine 285 km/h.
V oblasti jízdní dynamiky jsou nové modely 718 Cayman plnoprávnými následníky historické řady 718. Tyto legendární sportovní vozy dosáhly v padesátých a šedesátých letech díky své koncepci s motorem uprostřed mimořádných závodních úspěchů. Za připomenutí stojí výsledky na tratích jako Targa Florio nebo Le Mans. Kompletně přepracovaný podvozek nového vozu 718 Cayman získal více tuhosti v příčném směru, přesnější je i vedení kol. Pružiny a stabilizátory byly navrženy tak, aby získaly tužší charakteristiku a modifikace se dočkaly také tlumiče. O deset procent přímější řízení zlepšuje ovladatelnost a zábavu z jízdy. O půl palce širší zadní kola zase zajišťují spolu s vylepšenými pneumatikami vyšší odolnost vůči příčným silám, a tím i lepší stabilitu v zatáčkách. Příplatkové položky jako paket Sport Chrono nebo PTV (Porsche Torque Vectoring) dále zdokonalují sportovní charakter modelu 718 Cayman. Další možnost, jak zdokonalit chování vozu, představuje systém PASM (Porsche Active Suspension Management) se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů u standardního provedení a poprvé také o 20 milimetrů ve verzi S. Tak jako u ostatních vozů Porsche lze i v novém modelu nastavit funkce paketu Sport Chrono pomocí tlačítka na volantu. K programům Normal, Sport a Sport Plus přibyla nová volba Individual, díky níž lze seřídit různé systémy individuálně podle přání řidiče.
Díky výraznému zlepšení jízdních vlastností bylo nutné patřičně dimenzovat i brzdy: průměry kotoučů nyní dosahují 330 milimetrů vpředu a 299 milimetrů vzadu. Výchozí verze 718 Cayman tak dostala brzdový systém, který byl dříve používán u špičkové varianty Cayman S. Nový top model 718 Cayman S si také polepšil, protože dostal čtyřpístkové třmeny z většího typu 911 Carrera, a to v kombinaci s jinými brzdovými kotouči zesílenými o 6 milimetrů.
Nové Porsche 718 Cayman bylo dále zdokonaleno jak z hlediska konstrukce, tak v oblasti techniky: dravé proporce, výrazné vstupy vzduchu v přídi a na bocích a nízký boční profil zdůrazňují výrazně dynamičtější charakter novinky. Příď získala mnohem ostřejší tvar, což dodává celé přední části mohutnější a ještě svalnatější vzhled. Mimořádně tenké přední světlomety, obsahující ukazatele směru a parkovací světla, tento dojem ještě umocňují. Výrazně větší jsou naopak vstupy pro chladicí vzduch, nový design dostaly hlavní bixenonové světlomety s integrovanými denními světly na bázi LED. Za příplatek mohou být diodové také hlavní světlomety se čtveřicí samostatných denních světel. Při pohledu z boku na novém kupé vyniknou hlavně nápadné blatníky a zvýrazněné prahy. Přepracovaná zadní část působí mnohem širším dojmem díky příčné liště. Ta je provedena ve vysoce lesklé černé barvě s nápisem Porsche mezi koncovými světlomety. Také ty prošly kompletní změnou, která zahrnuje novou trojrozměrnou optiku, takže čtveřice brzdových svítilen působí, jako by se volně vznášela.
V interiéru jsou změny patrné na první pohled, a to jak ve voze 718 Cayman, tak v modelu 718 Boxster. Nová je horní část přístrojové desky obsahující výdechy klimatizační soustavy. Do kokpitu 718 přibyly nové prvky jako volant v designu vrcholného typu 918 Spyder, obsáhlé možnosti konektivity a PCM (Porsche Communication Management) jako součást standardní výbavy. Ta obsahuje mimo jiné i přípravu pro použití mobilního telefonu, rozhraní pro audio a 150wattový systém Sound Package Plus. K tomu si zákazník může dopřát řadu doplňků, například modul Connect, který zahrnuje prvky pro spojení se smartphony jako port USB, technologii Apple CarPlay a Porsche Car Connect. Další dostupnou příplatkovou položkou je navigační systém s hlasovým ovládáním pro snazší vkládání údajů. Provedení Connect Plus dále disponuje informacemi o dopravní situaci v reálném čase. Řidiči mohou využívat taktéž doplňkové služby prostřednictvím svých telefonů, a to přes aplikaci Porsche Connect nebo Porsche Car Connect.
Modely 718 Cayman a 718 Cayman S lze objednávat již nyní. Uvedení na evropský trh proběhne na konci září 2016.
Foto:Porsche