Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Shell oznámil, že nový monopost formule 1 F14 T týmu Scuderia Ferrari vyjede na testovací trať v Jerezu s novými palivy a mazivy Shell.
Nejnovější řada paliv a maziv Shell byla vyvinuta na míru v úzké spolupráci s Ferrari. Společnost Shell se úspěšně vyrovnala s novými technickými výzvami především v podobě změny konfigurace motoru a omezeného množství paliva na jeden závod, jež přinesly jednoznačný požadavek na výkonné a zároveň efektivní palivo bez kompromisů.
Dosud používané osmiválce o objemu 2,4 litru byly nahrazeny turbodmychadlem přeplňovanými vidlicovými šestiválci s objemem 1,6 litru. Tyto nové technické předpisy pro pohonné jednotky, zahrnující mimo jiné také přidání turbodmychadla, druhého elektromotoru a silnějšího systému rekuperace kinetické energie (KERS) ve spojení s maximálním povoleným množstvím paliva na závod, přiměly týmy soustředit se především na efektivní využívání energie motoru. Aby Shell maximálně vyhověl požadavku, vyvinul od počátku příprav na přelomovou sezonu závodů formule 1 více než 50 různých variant závodního paliva Shell V-Power pro zkoušky na testovací stolici. Každá z nich byla poté pečlivě analyzována a hodnocena v rámci přípravy na závěrečné a nejdůležitější testování přímo na trati, jež začne ve španělském Jerezu tento týden.
„Ačkoli se technické předpisy FIA pro paliva a maziva pro sezonu 2014 neměnily, apetit a průběh výkonových křivek nového motoru jsou diametrálně odlišné od jeho předchůdce. Změna konfigurace motoru je pak stejně zásadní jako omezené množství paliva, které může být použito během každého závodu. Výkonné a zároveň efektivní palivo pro nás představuje pomyslný ‚svatý grál‘,“ vysvětluje Guy Lovett, technologický manažer společnosti Shell pro Ferrari, jenž se role ujal s nástupem sezony 2014. „Do přípravy na letošní sezonu formule 1 jsme vložili opravdu velké úsilí a dosáhli jsme zatím velmi slibných výsledků. Zbývá nám teď jen udělat poslední úpravy během testování, abychom byli připraveni na start v Melbourne, a počkat si, jak se vše projeví na výsledcích na trati,“ dodává.
Unikátní technická spolupráce společnosti Shell a Ferrari opět posouvá hranice možností a společnosti Shell poskytuje velice důležité informace při stále pokračujícím vývoji paliv pro využití nejen na závodních tratích, ale i na silnicích. Čeští zákazníci si je mohou sami vyzkoušet díky výkonným benzinovým palivům Shell V-Power Nitro+ a stooktanovému Shell V-Power Nitro+ Racing dostupným na čerpacích stanicích Shell.
Informace o palivech a mazivech Shell přichází společně s dlouho očekávaným představením monopostu týmu Scuderia Ferrari F14 T pro sezonu 2014, který je osazen nejkomplexnější pohonnou jednotkou v celé závodní historii Ferrari. Během letošního mistrovství světa formule 1 za jeho volant usednou piloti Fernando Alonso a nově Kimi Räikkönen.