Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Novou generaci detektorů netěsností klimatizačních systémů nabízí společnost AD TECHNIK.
Pro detekci netěsností klimatizačních systémů se dosud převážně využívají přístroje, které detekují s větší či menší přesností přímo únik chladiva – reagují zpravidla na fluorované uhlovodíky HFC, tedy mj. také na R 134a. Jejich úniky však bývají někdy velmi nepatrné a tak méně přesné přístroje nemusí takové úniky spolehlivě a dostatečně rychle odhalit. Další důležitou podmínkou je i to, že netěsné klimatizační okruhy nesmí být při filtraci a doplňování chladiva bez odstranění netěsnosti vůbec plněny.
Proto se těsnost klimatizačního systému testuje také při jeho natlakování dusíkem, nebo směsným plynem s obsahem 95 %dusíku a 5 %vodíku. Natlakování okruhu dusíkem je jednoduchá a poměrně laciná metoda. Výhodou použití dusíku je jeho schopnost vysoušet vnitřek A/C systému a po provedení testu je možné jej neškodně vypustit do ovzduší. Podmínkou použití této metody je samozřejmě prázdný okruh (odsáté chladivo). Po natlakování na 20 bar (v některých případech možno i 30-50 bar) se na manometru sleduje pokles tlaku a netěsná místa lze detekovat např. univerzálním sprejem CPS Lecksuchspray 7200.
V případě použití směsného plynu 95%N/5%H lze kromě poklesu tlaku na manometru i velmi přesně detekovat únik molekul vodíku H₂, které díky svému nesrovnatelně menšímu rozměru oproti všem uhlovodíkovým chladivům, pronikají případnými netěsnostmi systémů velmi hladce a intenzivně. Zcela nový detektor vodíku a ostatních hořlavých plynů CPS GS 4000 spolehlivě detekuje i velmi nepatrný únik vodíku a je proto velmi přesný při určení netěsnosti systému