MotorInfo

Nové motory pro novou Fabii

7.8.2014 12:04
Nové motory pro novou Fabii

Nová Škoda Fabia bude mít pouze nové, úsporné motory nové generace.

Třetí generace modelu Fabia se naplno představí počátkem října 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži. Již nyní ale výrobce deklaruje, že v porovnání s předchůdcem bude až o 17 % úspornější. Zcela nově vyvinutá paleta čtyř benzinových a tří naftových motorů plní emisní normu EU 6. Všechny jednotky jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Převodovky mohou být ručně řazené, samočinnou variantu představuje dvouspojkové ústrojí DSG.

Paleta nových benzinových motorů, vycházející z techniky MQB, zahrnuje jednotky se třemi a čtyřmi válci. Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem. Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem. Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW; u nového vozu je však těchto parametrů dosaženo při nižším zdvihovém objemu.

Nejekologičtějším provedením v řadě Fabia bude varianta GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která na trh přijde koncem roku 2015. Díky kombinaci systému Start-Stop, rekuperace brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a cílených úprav aerodynamiky bude nová Fabia GreenLine dosahovat spotřeby 3,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 82 g/km. Nová Fabia GreenLine se tak od roku 2015 stane nejekologičtějším vozem značky Škoda s pohonem na konvenční paliva; před ní bude už jen Citigo G-TEC na stlačený zemní plyn. V závislosti na konkrétní výbavě a motorizaci bude nová Fabia až o 65 kg lehčí než předchozí generace (při zohlednění vyššího standardu sériové výbavy v nové generaci). Základní verze s tříválcovým motorem 1,0 MPI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) 980 kg.