Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Do užitkových vozů Ford Transit a Transit Custom přichází zcela nový vznětový motor Ford EcoBlue, který se vyznačuje výrazně sníženými provozními náklady a vyšším výkonem.
Na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu se ve světové premiéře představují nový Ford Transit a Transit Custom se zcela novým vznětovým motorem Ford EcoBlue o zdvihovém objemu 2,0 l. Zákazníci se mohou těšit na ještě nižší provozní náklady a lepší dynamiku. Dodávky nových modelů začnou v polovině roku 2016.
Ford EcoBlue představuje novou generaci vznětových motorů pro užitkové vozy značky Ford. Ve srovnání s dosavadní jednotkou 2.2 TDCi má až o 13 procent menší spotřebu paliva a příznivější průběh točivého momentu v nízkých otáčkách. Hodnoty emisí CO2 začínají na 157 g/km. Provozovatelé modelů Transit a Transit Custom ocení rovněž prodloužený proměnlivý servisní interval na až 60 000 km nebo dva roky.
V rámci vývoje a testování spolehlivosti najezdily prototypy Transit s motory Ford 2.0 EcoBlue ekvivalent 5 500 000 kilometrů, z toho 400 000 km v rukou vybraných zákazníků. „Měli jsme za úkol vzít úspěšný Transit a zlepšit jeho provozní náklady, dynamiku, emise, kultivovanost, bezpečnost i spolehlivost,“ řekl Pete Reyes, vedoucí sekce užitkových vozů ve Ford of Europe. „A právě to jsme udělali. Výsledkem je nový Transit a Transit Custom se zcela novým motorem Ford EcoBlue.“
Díky novým technickým řešením splňuje motor přísnou emisní normu Euro VI, která vstoupí v platnost v září 2016. Norma vyžaduje snížení emisí NOx o 55 procent oproti Euro V.
Vedle nové motorové palety nabízejí modely Transit a Transit Custom také nové asistenční technologie jako systém stabilizace při bočním větru nebo předkolizní asistent s detekcí chodců. Později během roku 2016 rozšíří nabídku také šestistupňová automatická převodovka a nové pneumatické odpružení zadní nápravy pro Transit Custom Kombi.
Právě Transit a Transit Custom jsou klíčovými modely modernizované řady Transit, kterou dále tvoří Transit Connect a Transit Courier. Úspěch těchto modelů pomohl Fordu stát se v roce 2015 poprvé po 19 letech nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě. Celkem 280 000 prodaných vozů představuje meziroční navýšení o 23 procent. Růst pokračoval i v prvním čtvrtletí 2016, kdy si modely Transit a Transit Custom společně připsaly 50 100 prodaných vozů – o 15 procent více než ve stejném období loňského roku.
Nový vznětový agregát Ford EcoBlue 2,0 l využívá zcela novou architekturu, která vytvoří základ další generace úsporných a ekologicky šetrných motorů pro osobní i užitkové vozy Ford. Díky nejaktuálnějším technickým řešením přináší nový motor výrazné zlepšení hospodárnosti, výkonu i provozní kultivovanosti. Přitom si zachovává mimořádnou spolehlivost a nízké provozní náklady, jak se od pohonné jednotky ve Fordu Transit očekává. Zájemcům o modely Transit a Transit Custom bude motor 2.0 EcoBlue k dispozici ve variantách 77, 96 a 125 kW (105, 130 a 170 k). Všechny mají vyšší výkon a točivý moment než dosavadní jednotky o objemu 2,2 l. Větší točivý moment v nízkých otáčkách (o 20 % v 1 250 1/min) se při jízdě projeví lepší pružností a pohotovější odezvou. Nižší provozní náklady jsou výsledkem výrazného snížení spotřeby paliva. Vozy Ford Transit vybavené systémem Auto-Start-Stop (dle verze výbava na přání nebo standardně) mají kombinovanou spotřebu od 6,6 l/100 km a emise CO2 od 174 g/km. Ve srovnání s ekvivalentní motorizací dosavadního modelu to znamená zlepšení o 10 procent. Transit Custom se systémem Auto-Start-Stop (dle verze výbava na přání nebo standardně) dosahuje kombinované spotřeby 6,1 l/100 km a emisí CO2 od 157 g/km. V tomto případě se jedná o snížení dokonce o 13 procent. Ford odhaduje, že provozovatel nového Transitu Custom 77 kW ušetří v porovnání s předchozím 74kW modelem při nájezdu 130 000 km až 1 600 eur (v přepočtu asi 43 tisíc korun). Prodloužily se i proměnlivé intervaly údržby, a to na až 60 000 km nebo dva roky. V zájmu splnění normy Euro VI dostal motor Ford 2.0 EcoBlue optimalizovanou spalovací soustavu se systémem selektivní katalytické redukce prostřednictvím činidla AdBlue.
Nový motor rovněž přispívá za dlouhých pracovních dnů ke komfortu řidiče díky výraznému snížení hlučnosti. Jeho kultivovanost se blíží osobní vozům. Ford dále upravil odezvu posilovače řízení a použil nové zadní tlumiče pérování. Obojí by se mělo odrazit v dalším zlepšení jízdních vlastností, jimž jsou vozy Ford Transit vyhlášené.
Spolu s novými pohonnými jednotkami se do modelů Transit a Transit Custom dostávají rovněž nové asistenční systémy, které zvyšují komfort obsluhy i bezpečnost jízdy. V nabídce jsou mimo jiné systémy využívající kameru a radary, které již Ford montuje do osobních modelů Mondeo či S-MAX. Zájemci o nový Transit a Transit Custom si tak mohou objednat:
Předkolizní asistent s detekcí chodců – snižuje závažnost čelních srážek mezi automobilem a chodcem, popřípadě pomáhá takovým srážkám zcela předejít.
Adaptivní tempomat – samočinně udržuje odstup od vozidla jedoucího vpředu.
Rozpoznávání dopravních značek – zobrazuje na přístrojovém štítu poslední zaznamenané omezení rychlosti, konec omezení a zákazy předjíždění.
Do obou modelů se standardně dodává zdokonalený elektronický stabilizační program. Sdružuje v sobě řadu funkcí, které pomáhají řidiči udržet vůz pod kontrolou v mezních situacích. Tři z nich má Ford patentované:
Stabilizace při bočním větru – nový systém, který eliminuje vliv náhlého poryvu větru na trajektorii vozu použitím brzd na jedné straně.
Regulace průjezdu zatáčkou – jedinečný Fordem vyvinutý program bezpečně zpomalí vůz při příliš rychlém nájezdu do zatáčky.
Ochrana proti převrácení – zabraňuje převrácení vozu přibrzďováním jednotlivých kol i regulací točivého momentu motoru.
Zájemci o Transit si mohou nově objednat systém Ford SYNC 2 s hlasovým ovládáním a novou barevnou dotykovou 6“ obrazovkou s vysokým rozlišením. Do Transitů Custom vybavených systémem SYNC se standardně dodává čtyřpalcový barevný displej (dosud 3,5“). Zvenku lze nový Transit a Transit Custom s motorem Ford 2.0 EcoBlue identifikovat podle chromované lišty ve spodní mřížce.
Později během roku 2016 přibude v nabídce šestistupňová automatická převodovka SelectShift. Bude ji možné objednávat k modelům s pohonem předních kol. Převodovku lze kombinovat i se systémem Auto-Start-Stop a řidiči budou moci měnit rychlostní stupně také manuálně, prostřednictvím tlačítek umístěných na páce voliče.
V dané třídě neobvyklou funkcí bude pneumatické odpružení zadní nápravy pro Transit Custom. Jeho předností je komfortní a jistá jízda, stejně jako schopnost udržování stálé světlé výšky při různém zatížení.
Stejně jako dosavadní modely nabídnou i nový Transit a Transit Custom široký výběr variant lišících se rozvorem náprav, výškou střechy, nosností i provedením karoserie (Van, Kombi, DCiV, Kombi Van). „Velký“ Transit přidává další dvě karosářské varianty (Podvozek a Minibus).
Ford Transit a Transit Custom – nové motorizace |
||
Nový motor Ford 2.0 EcoBlue |
Předchozí 2.2 TDCi |
Nárůst výkonu/točivého momentu |
77 kW/360 N.m |
74 kW/310 N.m |
+3 kW/+50 N.m |
96 kW/385 N.m |
92 kW/350 N.m |
+4 kW/+35 N.m |
125 kW/405 N.m |
114 kW/385 N.m |
+11 kW/+20 N.m |
Foto:Ford