Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Stejně jako sedany a kombi přepracoval Mercedes-Benz kompletně také karosářské varianty kupé a kabriolet z rodiny třídy E.
Novinkou v jejich výbavě jsou mimo jiné výkonné a úsporné čtyřválcové motory BlueDIRECT s pokrokovou vstřikovací technikou a nejmodernějšími asistenčními systémy, integrovanými pod společnou hlavičkou „Intelligent Drive“ (inteligentní jízda). Mezi ně patří systémy, které dokáží zabránit srážce s křižujícími vozidly nebo chodci, dále aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo asistent pro neoslňující trvale zapnutá dálková světla. Vzhled modelů kupé a kabriolet byl přizpůsoben novému designérskému stylu značky Mercedes-Benz. Těsné sepětí s rodinou třídy E podtrhuje exkluzivní luxusní výbava pro cestování s nejvyšší úrovní kultivovanosti.
Klasická kupé a čtyřmístné kabriolety Mercedes-Benz třídy E patří v segmentu vyšší střední třídy mezi nejžádanější vozy. Oba modely jsou vybaveny chytrou a hospodárnou technikou, doplněnou o luxusně pohodlnou výbavu. Proto jsou považovány za emocionální vrchol úspěšné rodiny vozů třídy E. Svěží a ostřejší vnější i vnitřní design odráží věrně celou řadu nových technických skvostů.
Dr. Joachim Schmidt, člen vedení divize Mercedes-Benz Cars zodpovědný za prodej a marketing, k tomu říká: „Kupé i čtyřmístný kabriolet třídy E je možné stručně charakterizovat třemi slovy: strhující, atletické, vášnivé. Obzvlášť potěšitelné je, že obě vozidla nabízejí kromě toho navíc také nejinteligentnější techniku, která je v současnosti k dispozici. Díky tomu jsou oba modely skutečnými vozy snů.“
E-moce v nejlepší formě
Na novém vzhledu kupé a kabrioletů třídy E se podílí především nově navržená příď s novými světlomety, u nichž jsou všechny funkční prvky překryty jediným krycím sklem. Světlomety jsou již ve standardní výbavě osazeny diodami LED pro potkávací světla a na přání se poprvé v této třídě dodávají také světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. Nepřerušované světelné prvky uvnitř světlometů graficky podtrhují tvář se čtyřma očima, která je pro vozy třídy E typická. Nový přední nárazník s výraznějším šípovitým tvarem a velkými otvory pro přívod vzduchu výrazně umocňuje dynamiku agilních vozů. Příď s maskou chladiče sportovního vozu sice ukazuje celkově originální tvář se sportovními rysy, zároveň však zdůrazňuje blízkou příbuznost modelů kupé a kabriolet s novým sedanem třídy E.
Zachovány zůstaly zadní blatníky, které viditelně zdůrazňují zadní pohon sportovních vozů. Nové zadní svítilny a zadní nárazník, podtrhující šířku vozu v křídlovém designu s chromovaným ozdobným prvkem, navíc decentně vyzdvihují charakter těchto modelových řad.
Kupé se vyznačuje klasickými proporcemi s dlouhou kapotou motoru, protaženou boční linií, nízkou linií střechy a zádí, z níž vyzařuje síla. Tradiční stylistické prvky, díky nimž jsou kupé Mercedes-Benz nezaměnitelná, zdůrazňují markantní linie dvoudveřového vozu – například pás bočních oken není přerušen žádným střešním sloupkem B a okna lze kompletně stáhnout.
Zcela stahovatelná boční okna charakterizují také čtyřmístný kabriolet a vyzdvihují jeho jasné proporce s ramenní linií, která mírně stoupá od přídě až k zadnímu víku.
Kvalitní interiér
Mercedes-Benz přepracoval také interiér modelů kupé a kabriolet třídy E a harmonicky jej přizpůsobil expresivnímu výrazu exteriéru. Interiéru dominují ušlechtilé materiály, dvoudílná ozdobná lišta, která pokrývá celou šířku přístrojové desky, jakož i jasně definované plochy. Ozdobné obložení může mít vzhled dřeva nebo hliníku a v interiéru završuje celkový dojem nejvyšší kvality. Příbuznost s novou třídou E signalizují analogové hodiny mezi nově navrženými výdechy ventilační soustavy a ovládacími prvky s chromovanou povrchovou úpravou ve stříbrném odstínu.
Mezi charakteristické prvky interiéru patří rovněž nově navržená středová konzola bez páky voliče a tříramenný multifunkční volant s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami pro manuální řazení ve spojení se samočinnou převodovkou.
Další významnou předností nového kabrioletu třídy E je nejnižší úroveň hluku ve své třídě, a to díky „akustické“ skládací střeše s mimořádně kvalitní zvukovou izolací. Jedinečná akusticky izolovaná skládací střecha brání pronikání aerodynamického hluku do interiéru i ve vysokých rychlostech.
Výjimečné pohodlí při jízdě v kabrioletu s otevřenou střechou zajišťuje na přání dodávaný systém AIRCAP řízený v závislosti na rychlosti jízdy, který zabraňuje vzniku vzduchových turbulencí v interiéru, a tím omezuje také aerodynamický hluk. Při rychlostech nad 40 km/h se systém AIRCAP automaticky vysouvá a pod 15 km/h se aerodynamické lamely v rámu předního okna, rovněž automaticky, zasouvají, aby se kabriolet třídy E prezentoval při pomalé jízdě a v klidu ve své nejčistější a nejkrásnější podobě. Větrná clona mezi opěrkami hlavy na zadních sedadlech reaguje na počet cestujících, které automaticky rozpoznává podle připnutých bezpečnostních pásů na zadních sedadlech, a patřičně přizpůsobí polohu výsuvných aerodynamických lamel v rámu čelního okna i větrné clony. Rovněž na přání se dodává systém AIRSCARF vyhřívající prostor hlavy sedících osob. Tento prvek výbavy prodlužuje kabrioletovou sezonu, protože umožňuje pohodlnou jízdu se složenou střechou i při nízkých venkovních teplotách.
Neomezeně individuální výbava
Kupé a kabriolety třídy E nabízejí téměř neomezené možnosti pro individuální výbavu. K dispozici jsou mimo jiné nové barvy interiéru a barevné kombinace, například kontrastní odstín modré, který v kombinaci s odstínem béžové pro interiér dodává exkluzivnímu charakteru obou sportovních modelů třídy E odvážný a svěží rozměr.
„Intelligent Drive“ s novými asistenčními systémy budoucnosti
Stejně jako v sedanech a kombi byla výbava modelů kupé a kabriolet třídy E rozšířena o nové asistenční systémy, které vzájemně spojují komfort a bezpečnost. Mercedes-Benz nazývá tento koncept „Intelligent Drive“ (inteligentní jízda). Professor Dr. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za koncernový vývoj a vývoj divize Mercedes-Benz Cars, k tomu říká: „Nová třída E činí v každém ohledu velký krok vpřed. S emocionálním designem přináší do svého segmentu svěží vítr. A po technické stránce představuje jedinečnou nabídku. Do této oblasti patří nové asistenční systémy z budoucí třídy S, které například usnadňují řízení automatickým udržováním vozu ve svém jízdním pruhu a automatizovanou jízdu v popojíždějící koloně nebo poprvé dokážou také zabránit srážce s křižujícími vozidly a chodci. Třída E kromě toho stanovuje nové rekordy v oblasti hospodárnosti díky novým motorům. Dále nabízí informační a zábavní systém s připojením k internetu a zlepšuje bezpečnost při jízdě za tmy, prostřednictvím moderních světlometů LED a trvale zapnutých dálkových světel, bez oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Třída E je tak absolutním koncentrátem nejmodernější techniky, který navíc disponuje velmi atraktivním vzhledem.“
Výkonný a hospodárný
Pro kupé a kabriolet třídy E je k dispozici široká nabídka výkonných zážehových a vznětových motorů. Všechny jsou vybaveny systémem ECO Start-Stop a mohou se pochlubit mimořádnou hospodárností. Na výběr je šest zážehových motorů s výkonem od 135 kW (184 k) do 300 kW (408 k) a tři vznětové motory s výkonem od 125 kW (170 k) až 195 kW (265 k). Již známé motory V6 a V8 patří do rodiny zážehových jednotek BlueDIRECT. Novinkou je šestiválec, který je poprvé nabízen také ve verzi E 400 s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Tento motor stanovuje mezi šestiválci nová měřítka svým výkonovým potenciálem a enormním točivým momentem při nízkých otáčkách. Navíc splňuje emisní normu EU6. Vznětový šestiválec pro kupé a kabriolet se dodává v provedení BlueTEC s osvědčenou technikou selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction), díky níž rovněž plní limity emisní normy EU6.
Mercedes-Benz bude i nadále pro kupé a kabriolety třídy E nabízet dva druhy převodovky: šestistupňovou mechanickou převodovku s vysokým komfortem a krátkými dráhami řazení, jakož i sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-TRONIC PLUS s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami pro manuální řazení DIRECT SELECT. Nejnovější evoluční stupeň převodovky 7G-TRONIC PLUS nabízí značné přednosti v oblasti hospodárnosti a minimálních nároků na údržbu. Novinkou je krátkodobý program M. Zařadí-li řidič manuálně nižší nebo vyšší převodový stupeň, přejde převodovka po definovaném časovém intervalu samočinně zpátky do režimu automatického řazení s nejnižší možnou spotřebou paliva.
Podvozek – základ pro jízdní vlastnosti
Modely kupé a kabriolet jsou standardně vybaveny podvozkem AGILITY CONTROL se systémem selektivního tlumení. Jeho tlumiče se přizpůsobují příslušnému stavu vozovky, zajišťují celkově vysoký jízdní komfort a současně umožňují sportovní ovladatelnost. Přitom je zachován maximální komfort i při cestování na dlouhé vzdálenosti. Alternativně se dodává sportovní podvozek AGILITY CONTROL se systémem selektivního tlumení a tužšími tlumiči, jakož i paket pro jízdní dynamiku, který ve sportovním režimu upravuje nejen charakteristiku pedálu plynu a režim řazení převodovky, ale i elektronické řízení tlumičů. Řidič si tak může stisknutím tlačítka přizpůsobit tlumení svým přáním – podle toho, chce-li jet pohodlně nebo sportovně.