MotorInfo

Nové modely Audi S4 Limuzína a S4 Avant

27.2.2016 10:25
Nové modely Audi S4 Limuzína a S4 Avant

Nové modely Audi S4 Limuzína a Audi S4 Avant nabízejí skvělé výkony, což dokládají hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a spotřeby paliva necelých 7,4 litru na 100 km.

Jejich nově vyvinutý motor V6 s přeplňováním turbodmychadlem dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k). Výbavu završují nová řešení v oblasti konektivity a asistenčních systémů. Audi přináší do střední třídy mnoho technologií ze segmentu velkých luxusních vozů.

Silným srdcem obou nových modelů Audi S je nově vyvinutý motor 3.0 TFSI. Motor, vybavený přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem, dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a poskytuje mohutný točivý moment 500 N.m od 1 370 do 4 500 1/min. Tato jednotka překonává výkonem i točivým momentem svého předchůdce, a zároveň se může pochlubit výrazně nižší hmotností i spotřebou paliva. Motor V6, přeplňovaný turbodmychadlem, umožňuje modelu Audi S4 zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Klasický „sprint“ trvá modelu S4 Avant o dvě desetiny sekundy déle. Audi S4 spotřebuje v kombinovaném režimu EU  7,4 litru paliva na 100 km, což odpovídá emisím CO2 necelých 170 gramů na kilometr. Audi S4 Avant má spotřebu paliva necelých 7,5 litru na 100 km, což odpovídá emisím CO2 175 gramů na kilometr.

Hnací síla je v nových modelech S4 přenášena osmistupňovou převodovkou tiptronic, která řadí rychle a hladce. Její nižší převodové stupně mají sportovně krátké převody, zatímco vyšší převodové stupně jsou dlouhé, čímž snižují otáčky a spotřebu paliva. Pokud řidič uvolní pedál plynu při jízdě rychlostí mezi 55 a 160 km/h, samočinná převodovka přejde do hospodárného volnoběžného režimu.

Velký podíl na sportovní ovladatelnosti modelů S4 Limuzína a S4 Avant má trvalý pohon všech kol quattro. Za normálních podmínek rozděluje hnací sílu s mírným důrazem na zadní kola. V případě potřeby může být většina hnací síly přenášena na nápravu s lepší trakcí. Rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola optimalizuje ovladatelnost a stabilitu v rychle projížděných zatáčkách s minimem brzdných zásahů. Na přání dodávaný sportovní diferenciál aktivně rozděluje točivý moment mezi zadní kola.

Pětiprvková náprava vpředu i vzadu umožňuje výrazné zvýšení komfortu s rozhodně sportovními reakcemi. Alternativou řízení s elektromechanickým posilovačem je dynamické řízení, které mění převodový poměr řízení v závislosti na rychlosti jízdy. Sériová výbava zahrnuje 18“ kola s pneumatikami rozměru 245/40. Audi Sport nabízí také 19“ kola. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a odvrtáváním vpředu mají průměr 350 mm. Kotouče jsou svírány černě (nebo na přání červeně) lakovanými šestipístkovými pevnými třmeny s nápisem S.

Sériově dodávaný sportovní podvozek S snižuje světlou výšku karoserie o 23 mm v porovnání s výchozím modelem A4. Stejnou světlou výšku má na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči. Do sféry působení systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select spadá systém CDC (continuous damping control) s adaptivními tlumiči, společně s motorem, řízením, převodovkou tiptronic a na přání dodávaným sportovním diferenciálem. To umožňuje řidiči měnit charakteristiku motoru a podvozku v několika režimech.

Nové modely Audi S4 Limuzína a S4 Avant poskytují pohodlí pěti cestujícím. Horizontální linie přístrojové desky s širokým pásem výdechů ventilační soustavy vytvářejí dojem velkorysé šířky. Audi S4 nabízí zavazadlový prostor o objemu 480 litrů a S4 Avant 505 až 1 510 litrů v závislosti na poloze opěradel zadních sedadel.

Na přání dodávaná sportovní sedadla S mají integrované opěrky hlavy, nastavitelné boční polštáře a pneumatickou masážní funkci. Sériově se dodává čalounění sedadel jemnou kůží Nappa v odstínech černá, šedá rotor nebo červená magma s kosočtvercovým vzorkem, kontrastním prošíváním a logem S. Interiéru dominuje černá barva, s níž kontrastuje ozdobné obložení z matného kartáčovaného hliníku. Novým vrcholným prvkem výbavy je na přání dodávaný panel přístrojů Audi virtual cockpit, který zobrazuje veškeré důležité informace digitálně a v detailním grafickém zpracování na 12,3“ displeji. Řidič má na výběr sportovní režim zobrazení, v němž je středem pozornosti otáčkoměr. Plochá struktura menu v novém ovládacím systému MMI vychází z řešení současných chytrých telefonů, včetně inteligentního textového vyhledávání, které navrhuje různé výsledky vyhledávání již po zadání několika písmen. Uživatel může systém ovládat také z multifunkčního volantu nebo hlasovými povely pronášenými hovorovou řečí.

Informační a zábavní systémy v nových modelech S modelové řady A4 používají nejmodernější techniku. MMI navigation plus s MMI touch a 8,3“ displejem tvoří vrchol nabídky informačních a zábavních systémů. MMI touch má dotykovou plochu pro změnu měřítka, resp. posouvání zobrazení a pro zadávání znaků. Do systému je integrován hardware systému Audi connect, který připojí nové modely S4 k internetu prostřednictvím LTE. Cestující mohou používat svá přenosná zařízení pro surfování po internetu, zasílání textových zpráv nebo e-mailů díky integrovanému hotspotu Wi-Fi, zatímco řidič má přístup k rozmanitým internetovým službám z nabídky programu Audi connect. Je snadné ovládat funkce z chytrého telefonu prostřednictvím aplikace MMI connect. Zákazník si tímto způsobem může zamknout nebo odemknout dveře vozu, ovládat na přání dodávané nezávislé topení, nebo vyhledat polohu zaparkovaného vozidla. Nová služba Kalendář přenese kalendář z chytrého telefonu do vozidla.

Audi phone box, další prvek výbavy na přání, bezdrátově propojí chytré telefony s anténou vozidla a zároveň zajistí indukční nabíjení telefonů v souladu se standardem Qi. Audi tablet slouží jako flexibilní zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech. Pro velmi náročné fanoušky hi-fi je k dispozici audiosystém Bang & Olufsen s novým prostorovým zvukem ve formátu 3D. Audi smartphone interface přináší do vozu systémy Apple Car Play a Android Auto. Pokud si zákazník připojí chytrý telefon iOS nebo Android ke vstupu USB (iOS od verze 7.1, Android od verze 5.0 Lollipop), zobrazí se v samostatném menu MMI nabídka funkcí chytrého telefonu, jako je navigace, telefon, hudba a vybrané aplikace třetích stran. Tyto funkce jsou pohodlně přístupné prostřednictvím MMI nebo hlasového ovládání. Audi navrhlo obě aplikace speciálně pro používání uvnitř vozu. Nejdůležitější součástí je funkce online music s přístupem k rozsáhlé nabídce hudby portálů Google Play Music a iTunes. K dispozici jsou rovněž funkce navigace a oznámení, jakož i upozornění na termíny. V budoucnosti bude řada funkcí průběžně rozšiřována o aplikace třetích stran, jako jsou například Pandora, Spotify a WhatsApp.

Nové modely Audi S4 Limuzína a S4 Avant jsou v čele své třídy také díky široké nabídce asistenčních systémů, které pocházejí ze segmentu velkých luxusních vozů. Jejich inteligentní spolupráce představuje další krok k autonomní jízdě. Předvídavý asistent efektivity pomáhá řidiči šetřit palivo. Adaptivní tempomat udržuje nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Řidič si může v několika stupních nastavit bezpečný odstup i dynamiku činnosti systému. Funkce Stop&Go brzdí vůz až do úplného zastavení a na povel řidiče zajistí automatický rozjezd vozidla. Asistent pro jízdu v dopravní koloně – další funkce ACC – dokáže v rozsahu rychlostí od 0 do 65 km/h převzít místo řidiče řízení na silnicích v dobrém stavu, pokud se vozidla pohybují pomalu. Další zvýšení bezpečnosti přinášejí asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran, upozornění při vystupování, asistent pro odbočování, asistent pro vyhýbací manévry a systémy Audi pre sense.

Vzhled nových modelů S4 je sportovní, nikoli však okázalý. Osobitými konturami se mohou pochlubit nárazník, otvory pro přívod vzduchu a boční prahy. Mnoho doplňků je lakováno v různých odstínech matně šedé. Design je zdůrazněn hliníkovými ozdobnými prvky. Kryty vnějších zpětných zrcátek září povrchovou úpravou se vzhledem hliníku. Do zadního nárazníku je integrována černá mřížka s voštinovou strukturou, hliníkový panel difuzoru a čtyři koncovky výfukové soustavy. Inteligentní kombinace materiálů zaručuje karoserii vysokou torzní tuhost, mimořádnou bezpečnost a nízkou hmotnost. Nový model S4 s pohonem všech kol quattro, dodávaným sériově, má pohotovostní hmotnost pouhých 1 630 kg, zatímco nový S4 Avant váží 1 675 kg – o 75 kg méně než předchozí modely.

Nové modely Audi S4 budou uvedeny na evropský trh v létě 2016. Jejich rozsáhlá sériová výbava zahrnuje světlomety LED, zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru, 18“ kola ve specifickém designu S, sportovní sedadla vpředu čalouněná kombinací Alcantary a kůže a kůží obšitý tříramenný sportovní multifunkční volant plus.

S4 Avant disponuje navíc elektrickým ovládáním zadního výklopného víka a krytem zavazadlového prostoru. Audi dodává na přání technicky vyspělé prvky výbavy, mezi něž patří ovládání víka zavazadlového prostoru senzorem pohybu, průhledový displej a světlomety Audi Matrix LED, které mění rozložení světla tak precizně, že nehrozí žádné oslňování řidičů protijedoucích vozidel. Další novou funkcí je snížené oslňování světlem odráženým z dopravních značek. Pokud světlo dopadne na dopravní značku s reflexním povrchem, intenzita světla v této oblasti se sníží o jednu třetinu.

Předpokládané uvedení nových modelů Audi S4 a Audi S4 Avant na český trh je v červnu, cena zatím nebyla stanovena.

 

Foto:Audi