Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V závodě Škoda v Mladé Boleslavi zahájilo svůj plný provoz nové logistické centrum. Částečně automatizovaná logistická hala se 33 regálovými uličkami zásobuje v tomto závodě materiálem výrobu vozů a agregátů.
Plně automatický dopravníkový tunel do montážní haly M13 a moderní skladová technika umožňují rychlejší, pružnější a efektivnější zásobování díly.
„V příštích letech budeme kapacitu výroby v našich závodech dále zvyšovat, k tomu potřebujeme vysoce efektivní a produktivní logistiku. Technika našeho nového centra patří k tomu nejlepšímu, co moderní logistické koncepty v současné době nabízí. Nové centrum ukazuje, jakým směrem se vývoj v našich závodech bude ubírat,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti pro oblast výroby a logistiky.
Nové logistické centrum určuje nová měřítka, počínaje velikostí haly a s tím spojenou kapacitou až po instalovanou techniku. Vedle poloautomatického skladování palet s materiálem v regálových uličkách probíhá plně automatická doprava palet v požadovaném pořadí dopravníkovým tunelem do montážní haly M13. Je to první sklad materiálu v automobilce Škoda, který je přímo napojen na výrobní halu. Celý logistický proces byl prostřednictvím nového centra optimalizován a částečně automatizován, což je v této podobě v rámci koncernu Volkswagen jedinečné. „Cílem je logistické činnosti a postupy sloučit, zjednodušit a zrychlit,“ říká Jiří Cee, vedoucí logistiky.
Logistické centrum s interním označením U6 má plochu 15 500 m2 a je vysoké 18 metrů. Ve dvou úsecích haly je instalován regálový sklad, vysoký 14,5 metrů, s celkem 33 uličkami a 11 patry. Jeho kapacita je až 21 000 palet. Na další ploše určené pro skladování palet v blocích je místo pro dalších 1 500 palet. Doprava materiálu v uličkách probíhá pomocí 20 poloautomatizovaných systémových vozíků, dopravníkový tunel zásobují vysokozdvižné vozíky.
Z logistického centra se materiál do sousední montážní haly nové generace řady Octavia a modelu Rapid přepravuje novým dopravníkovým tunelem. Poté, co tam palety tunelem dorazí, jsou automaticky spárovány s příslušným vozíkem. Další materiál, skladovaný v tomto centru, je určen pro výrobu motorů a převodovek v Mladé Boleslavi. Od listopadu 2012 vyrábí Škoda v Mladé Boleslavi motory řady EA211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI pro modely značky Škoda i dalších koncernových značek. Výstavba celé haly U6 trvala necelý rok – včetně instalace zařízení. S úsekem U6A byla nyní otevřena poslední část a tím bylo uvedeno do provozu celé logistické centrum. Díky modulárnímu systému může automobilka v budoucnosti v případě potřeby centrum dále rozšířit.
Novostavba je součástí nejrozsáhlejšího projektu modernizace a rozšíření výroby v historii hlavního závodu společnosti v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření je zvýšení kapacity výrobní linky pro modely Octavia a Rapid z 800 na 1 200 vozů denně. Vedle nové generace modelu Octavia a Rapid v Mladé Boleslavi sjíždí z výrobní linky také Fabia.