MotorInfo

Nové Iveco Daily

22.10.2011 08:14
Nové Iveco Daily

Koncem září Iveco představilo další stupeň evoluce modelu Iveco Daily, který je už 33 let  oblíbeným partnerem profesionálů v dopravě

Důkazem jeho popularity je více než 2 miliony prodaných vozidel řady Daily.

Nové Daily opět posouvá laťku ve svém segmentu výše. Znovu poskytne podnikatelům a řemeslníkům ideální pracovní nástroj, protože v sobě spojuje výkonnost, variabilnost, bezpečnost, komfort a ohleduplnost k životnímu prostředí.

Nejvýznamnější inovace se týkají pohonných jednotek. Modernizací však prošel i vnější design s vylepšenou aerodynamikou kabiny. Výsledkem nového řešení čelní masky je o 18 % zlepšené proudění vzduchu k motoru, což samozřejmě pozitivně ovlivňuje výkon i spotřebu paliva. Také přestylizované nárazníky reflektují vyváženost estetického hlediska a funkčnosti – jejich konstrukce usměrňuje vzduch ke chladičům. Reflektory zahrnují už také denní světla; světla do mlhy zapuštěné v nárazníku je možné objednat s funkcí osvětlení vnitřní strany zatáčky.

 

Zdokonalená ergonomie znamená více pohodlí při práci. Upravená dělící stěna mezi kabinou a nákladním prostorem ve furgonech rozšířila možnosti nastavení sedadla řidiče, přibylo výškové nastavování volantu v rozsahu 45 mm. Řidiči ocení nový koncept umístění pedálů a zrevidovanou pozici páky převodovky, aby se snadněji procházelo napříč kabinou. Ke změnám v interiéru patří nové plasty použité na přístrojové desce a přehlednější grafika přístrojů. Další novinkou je tzv. desmodromický typ klíče od dveří a zapalování, který poskytuje lepší ochranu interiéru i nákladu před zloději. Významným vylepšením je o 5 dB(A) nižší hladina hluku v kabině při běžném  provozu (otáčky motoru mezi 1 600 a 2 000 1/min).

 

Daily je připraveno splnit každý požadavek – nabízí více než 7 000 kombinací podvozků, motorů a karosářských modifikací:

  • ■Verze pro dopravu zboží, cestujících a podvozky určené na dostavbu;
  • ■ 6 celkových hmotností v rozsahu 3,2 až 7 tun;
  • ■ Maximální zatížení přední nápravy 1 500 až 2 500 kg a 1 900 až 5 350 kg na zadní nápravu;
  • ■ Užitečné zatížení do 4 700 kg a tahání přívěsů do 3 500 kg;
  • ■ 3 rozvory, 4 délky a 3 vnitřní výšky u furgonů;
  • ■ 8 objemů nákladních prostor od 7 do 17,2 m3;
  • ■ 9 motorů ve výkonovém spektru 106 až 205 k
  • ■ Parabolické, semieliptické a pneumatické odpružení zadní nápravy;
  • ■ 7 rozvorů a karosářská   délka 3 až 6,2 m pro podvozky;
  • ■ 18 barev laku;
  • ■ Téměř  30 položek volitelného příslušenství.

Všechny motory vyvinuté pro nové Daily mají špičkový výkon a současně velmi  příznivou spotřebu paliva, zredukované emise i provozní náklady. Paleta pohonných jednotek má potenciál, který pokryje všechny požadavky uživatelů. Na výběr je 6 přeplňovaných  vznětových motorů Euro 5, z nichž tři jsou s objemem 2,3 litru (106 k, 126 k, 146 k) a tři třílitrové (146 k, 170 k, 205 k). Největší novinkou je motor 3,0 litru s dvojstupňovým přeplňováním s výkonem 205 koní a točivýmm momentem 470 N.m – nejvýkonnější čtyřválec ve své třídě. Nabídku kompletují dva motory zvlášť ohleduplné k ovzduší (EEV): turbo diesel 3,0 litru ve výkonových modifikacích 146, resp. 170 k a 3,0 litru na CNG (140 k). Modely s motory 2,3 litru mohou  být vybaveny systémem Start&Stop (k dispozici bude v roce 2012), který umožňuje dosáhnout úsporu paliva do 4 % a snížení emisí CO2 o 9 g/km v kombinovaném cyklu, resp. až o 23 g/km v městském provozu. Systém GSI (Gear Shift Indicator) signalizuje, resp. doporučuje, kdy je optimální přeřadit převodový stupeň vzhledem k otáčkám motoru – aj. to je příspěvek k nižší spotřebě a menšímu znečisťování ovzduší. Významnou součástí optimálního pohonného řetězce jsou manuální pětistupňové a šestistupňové převodovky i automatizovaná převodovka Agile a k tomu paleta různých stálých převodů. Zdokonalení této konstrukční skupiny se týkají výrazně snadnějšího  řazení  a snížené hmotnosti.

Nový model charakterizuje vysoký standard v oblasti aktivní bezpečnosti. K dispozici má systém ESP9 poslední generace (včetně  ABS, EBD a ASR), MSR (regulace brzdicího účinku motoru) a LAC (adaptivní regulace brzdění v závislosti na rozložení nákladu). Novými funkcemi jsou: HFC (hydraulická kompenzace „vadnutí“ brzd), RMI & ROM (korekce klopného momentu a snížení rizika převrácení) a TSM (selektivní brzdění ke zlepšení stability vozidla s přívěsem). 

Také v oblasti kvality života na palubě Daily přichází výrobce s vylepšením – s nabídkou telekomunikačních technologií, které umožní zákazníkům zvyšovat produktivitu. Mezi opcemi jsou informačně-komunikační systémy Blue&Me™ a Blue&Me Fleet™ i navigační systém.