Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Renault doplňuje svoji řadu o nový model Grandtour. Nový model inspirovaným sportovními vozy kombi přichází na trh s cenou 245 900 Kč.
Nové Clio Grandtour přichází na trh s novými estetickými argumenty, silnou a velmi odlišnou osobností, která čerpá svoji inspiraci ze sportovních vozů kombi vyšších segmentů. Tento model pomáhá novému Cliu hatchback, prvnímu vozu řady, vyjádřit kompletní změnu designu Renault, jež vznikla pod vedením Laurense van den Ackera. Nové Clio Grandtour nezapře, že je druhým potomkem konceptu DeZir. Pod atletickou linií se schovává funkčnost a modularita, jakou zákazníci od vozů kombi segmentu B očekávají. S celkovou délkou 4,267 m se prezentuje jako kompaktní a zároveň prostorné kombi. Jeho rozvor je shodný s hatchbackem, ale zadní převis je prodloužen o 204 mm na 825 mm. Zavazadlový prostor 443 dm3 lze díky sklopným opěradlům zadní řady sedadel, děleným v poměru 1/3 - 2/3, zvětšit na 1 380 dm3. Přístup do zavazadlového prostoru je usnadněn díky velmi nízké ložné hraně ve výšce 604 mm (v porovnání s hatchbackem o 150 mm níže), která je rovná za účelem posouvání a nikoliv zvedání při nakládání. Přední sedadlo spolujezdce sklopné do roviny poskytuje novému Renault Clio Grandtour ložnou délku 2,48 m od dveří zavazadlového prostoru po přihrádku na straně spolujezdce.
Clio Grandtour má stejné vlastnosti jako nové Clio hatchback: komfort, bezpečnost, dynamiku, výbavu původem z vyšších segmentů a také dvojitou nabídku multimédií. Je skloňován v souvislosti s prodejem systému Renault R-Link, multimediálního tabletu Renault, který vytváří inovativní spojení mezi světem automobilů a životem online. Renault R-Link se od svého uvedení na trh opírá o katalog aplikací, který nemá obdoby na automobilovém trhu.
Mezi motory nového Clia Grandtour patří např. tříválcový zážehový motor Energy TCe a vznětový motor Energy dCi 90. Poslední jmenovaný má spotřebu 3,6 l na 100 km a, pokud jde o emise C02 - 93 g/km. Tato renovovaná nabídka motorů bude doplněna dvouspojkovou převodovkou EDC v kombinaci s motorem dCi 90.
Pro řízení nabízí u téměř všech motorů pomoc při rozjezdu do kopce. Všechny verze jsou vybaveny tempomatem/omezovačem rychlosti, systémy ESC, ASR, ABS a AFU, jakož i variabilním elektrickým posilovačem řízení. Za účelem komfortního používání jsou všechny verze vybaveny elektronickou kartou (bez klíče), podélně a výškově nastavitelným volantem, elektricky ovládanými zpětnými zrcátky a předními okny, impulzními směrovými světly „režim dálnice". Některé verze jsou vybaveny automatickou klimatizací s pylovým filtrem s náplní z aktivního karbonu a snímačem toxicity.
Všechna rádia jsou vybavena funkcí Bluetooth pro telefonování hands-free a poslech hudby z přenosných zařízení formou audiostreamingu se skutečnou kvalitou zvuku. Všechna rádia mají konektory USB a JACK. Nové Clio Grandtour rovněž nabízí v kombinaci s multimediálním systémem R-Link couvací kameru. Nový Renault Clio Grandtour je spojen s prodejem systému Renault R-Link. Tento integrovaný tablet je inovativní, neboť spojuje svět automobilů s životem online. Poskytuje snadný přístup k rozsáhlému světu užitečných služeb. Jeho neustále se rozvíjející katalog aplikací pokřtěný jako „R-Link Store“ obsahuje již nyní velké množství nabídek. Tyto aplikace věnované použití ve světě automobilů pokrývají nejrůznější oblasti. R-Link Store má tak všechny výhody, aby se mohl stát referencí pro obchody s automobilovými aplikacemi. Systém Renault R-Link posouvá nový Renault Clio Grandtour v oblasti multimédií o celou délku vpřed.
Již 5 let se tržní podíl modelů kombi v evropském segmentu B pohybuje okolo 5,5 %. V Evropě to znamená průměrný roční objem za toto období řádově 240 000 vozidel. To je o něco méně než polovina objemu jednoprostorových vozů (11 % segmentu). Zatímco hatchbacky představují 75 % segmentu B, zbylé podíly připadají na modely cross-over (7 %) a kupé a kabriolety (2 %). Kombinace modelů kombi se v segmentu B jeví jako citlivá na účinky nabídky. Avšak nabídka modelů kombi se za poslední roky spíše zmenšila či málo změnila. Tato kombinace je model od modelu a trh od trhu dosti proměnlivá. Pokud jde o Clio III, verze Grandtour uvedená na trh v prvním čtvrtletí roku 2009 představovala velmi významný podíl z kombinace karoserií Clio v Evropě, a to 15 až 20 %. Pokud jde o segment B v Evropě, některé země se zdají být více přitahovány vozy kombi než jiné. Poměr vozů kombi prodaných za posledních 5 let zde pravidelně převyšuje průměr ostatních trhů. Celkově lze říct, že je to případ České republiky (22 %), Slovenska (13 %), Polska (8 %). Je to rovněž případ Německa (7 %) – objemově největší trh s více než 300 000 prodaných vozů za 5 let – a několika zemí na severu jako Dánsko (10 %), Nizozemí (9 %) a Švédsko (8 %). Jestliže Francie, Švýcarsko a Belgie zaznamenávají v průběhu let pokles poměru vozů kombi, pak tyto trhy ještě představují nezanedbatelný prodejní potenciál. V průběhu posledních pěti let francouzský trh takéabsorboval více než 300 000 modelů kombi segmentu B.
Průzkumy realizované v Evropě mezi zákazníky kupujícími nová vozidla segmentu B popisují profil vlastníků vozů kombi jako spíše mužský a trochu více „rodinný" než u hatchbacku. Jedná se také o starší zákazníky s vyššími příjmy než u ostatních typů karoserie. Ale na rozdíl od hatchbacku je model kombi segmentu B ve většině případů jediným vozem domácnosti. Na hlavních evropských trzích zákazníci vozů kombi jsou „pohyblivější“ mezi jednotlivými segmenty vozů v porovnání se zákazníky ostatních typů karoserií. Zákazníci hatchbacků segmentu B při nákupu váhají zejména mezi modely segmentu B a především mezi hatchbacky (+47 %). Zákazníci vozů kombi segmentu B nemají svou volbu tak přísně určenou a rádi zváží nabídku i vyšších segmentů. Z 30 % zvažují model segmentu M1 (12 % uvažuje zejména o modelu kombi M1). Ve všech případech se zdají zákazníci velmi málo citliví k jednoprostorovému vozu, a to zejména z důvodu stylu a polohy řízení.
Ve světle předchozích informací je záměr nového Renaultu Clio Grandtour jasný: okouzlit zákazníky, kteří se vyznačují vysokými očekáváními a značně odlišnými potřebami. Nové Clio Grandtour je se svým prvotřídním stylem koncipováno tak, aby se líbilo zákazníkům náročným na design a vyhledávajícím hodnotný vůz; vůz, který by nebyl pouhou odvozeninou od hatchbacku, ale měl by vlastní identitu. Pro tyto zákazníky bude design důležitým kritériem koupě: i když je praktická stránka samozřejmě důležitá, nesmí být vyjádřena na úkor stylu. Dále budou tito zákazníci vyhledávat radost z řízení a dynamické chování svého vozu než vysokou polohu při řízení nebo vysoký prostor, které charakterizují interiér jednoprostorového vozu. S těmito kritérii v hlavě budou mezi nejpočetnější zákazníky patřit rodiny s jedním nebo dvěma dětmi. Vzhledem k očekávání trhu je cílem Renaultu zaujmout s novým Cliem v případě „atletického“ modelu Grandtour mezeru mezi vozy kombi a se svou pětidveřovou verzí ve stylu kupé být ve středu trhu s hatchbacky. Na základě solidních základů a díky novým praktickým funkcím sází nový Renault Clio Grandtour na svůj styl, dynamiku a výkon - počínaje energetickým výkonem.
Ceník - nové Clio GRandtour
VÝBAVA |
MOTOR |
CENA (Kč)
|
Authentique |
1,2 16V 54 kW/75 k |
245 900
|
1,5 dCi 55 kW/75 k |
305 900
|
|
Expression |
1,2 16V 54 kW/75 k |
275 900
|
Energy 0,9 TCe 66 kW/90 k S&S |
305 900
|
|
1,5 dCi 55 kW/75 k |
335 900
|
|
Energy 1,5 dCi 66kW/90k S&S |
365 900
|
|
Dynamique |
1,2 16V 54 kW/75 k |
295 900
|
Energy 0,9 TCe 66 kW/90 k S&S |
325 900
|
|
Energy 1,5 dCi 66kW/90k S&S |
385 900
|