MotorInfo

Nové BMW řady 5 Touring

1.2.2017 20:34
Nové BMW řady 5 Touring

Stejně jako nedávno uvedené BMW řady 5 Sedan, také druhá karosářská varianta řady 5 Touring přináší nový koncept zobrazování a ovládání, průkopnické asistenční systémy a výrazné pokroky v oblasti digitální konektivity.

„BMW řady 5 Touring bylo vyvinuto speciálně pro evropský trh, kde se posledních 25 let těší mimořádné oblibě. Jsem si jist, že praktičnost této nové, již páté generace bude mezi zákazníky, kteří dokáží ocenit typickou prostornost BMW řady 5 Touring, variabilní zavazadlový prostor v kombinaci s elegantním vzhledem a v neposlední řadě jízdní dynamiku, typickou pro vozy BMW, ještě úspěšnější,“ říká Dr. Ian Robertson, člen představenstva BMW AG, Sales and Marketing.

Nové BMW řady 5 Touring oslaví svou světovou premiéru v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě. Od uvedení na trh v červnu 2017 budou zákazníkům k dispozici čtyři motory nejnovější generace BMW Group, zatímco inteligentní pohon všech kol BMW xDrive bude od počátku nabízen v kombinaci se dvěma motory. Další varianty, jak s klasickým pohonem zadních kol, tak s pohonem všech kol, doplní modelovou nabídku v průběhu roku.

Sportovní jízdní vlastnosti nového BMW řady 5 Touring jsou výsledkem použití nových technologií podvozku a snižení celkové hmotnosti. Vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky je součástí standardní výbavy. Kromě toho na seznamu volitelné výbavy figurují aktivní tlumiče Dynamic Damper Control, adaptivní stabilizátory Adaptive Drive, integrální aktivní řízení Integral Active Steering (nyní k dispozici ve spojení s pohonem všech kol xDrive) a M sportovní podvozek s o deset milimetrů nižší světlou výškou.

Některé nosníky podvozku a také víko zavazadlového prostoru jsou nyní vyrobeny z hliníku, který je společně s vysokopevnostní ocelí použit také na dalších dílech podvozku a extrémně pevné karoserie. Tato kombinace materiálů, společně s již zmiňovanými úspornými technologiemi hnacího ústrojí a optimalizovanou aerodynamikou, ústí ve srovnání s předchůdcem nového BMW řady 5 Touring v pokles spotřeby paliva a emisí CO2 o 11 %.

S tvary karoserie, které působí sportovním dojmem s elegantně protaženou boční linií, dává exteriér nového BMW řady 5 Touring jasně na odiv kombinaci dynamického charakteru a všestrannosti. Precizní tvary dávají vyniknout přední části nového BMW řady 5 Touring a standardně nabízené LED světlomety zasahují až do vpřed skloněné přední masky chladiče. Při pohledu z boku je zřejmá působivá vyváženost a harmonické proporce. Dalším faktorem, přispívajícím ke sportovní auře nového BMW řady 5 Touring, je dlouhá linie střechy, která plynule přechází do šikmých D-sloupků. Zadní okno je orámováno střešním spoilerem se zabudovaným třetím brzdovým světlem a větrnými deflektory po stranách. V dolní části zvýrazňují šířku vozu nápadné horizontální linky a zadní svítilny ve tvaru písmene L, které výrazným způsobem zasahují do boků.

Uvnitř nového BMW řady 5 Touring se kombinuje na řidiče orientovaná palubní deska s prémiovou atmosférou, kterou tvoří souhra elegance, precizně zpracovaných kvalitních materiálů a zaměření na detaily. Přístrojová deska je méně napřímená než v předchozím BMW řady 5 Touring, čímž napomáhá vytvářet dojem velkorysé prostornosti. Kontrolní displej nyní stojí samostatně a má tenký displej. Na všech sedadlech je více prostoru pro hlavu, ramena i nohy, zatímco optimalizovaná opěradla, delší sedáky a větší prostor pro nohy zvyšují komfort cestujících na zadních sedadlech. Další vylepšení v oblasti odhlučnění, které mají „na svědomí“ čelní sklo a čalounění stropu a zavazadlového prostoru, povyšují akustický komfort na palubě nového BMW řady 5 Touring na úroveň sedanu. Nárůst šířky interiéru umožňuje přepravu až tří dětských sedaček, které mohou být bezpečně a pohodlně uchyceny na zadních sedadlech.

Objem zavazadlového prostoru nového BMW řady 5 Touring vzrostl na 570 až 1 700 litrů. Užitečná hmotnost se v závislosti na variantě zvětšila až o 120 kg (720 až 730 kilogramů). Stejně působivý je vysoký stupeň flexibility pramenící z řady praktických detailů, jako je například sklopné opěradlo dělitelné v poměru 40 : 20 : 40, elektricky ovládané dálkové uvolnění opěradel zadních sedadel (ovládá se stisknutím tlačítka v zavazadlovém prostoru), samostatně otevíratelné zadní okno či automatické otevírání víka zavazadlového prostoru, které může být volitelně vybaveno funkcí bezdotykového otevírání a zavírání.

Motory, které budou po uvedení nového BMW řady 5 Touring k dispozici, se vyznačují technologiemi BMW TwinPower Turbo a kombinují vyšší výkon s menší spotřebou paliva a nižšími emisemi. 2,0 litrový zážehový čtyřválec pod kapotou nového BMW 530i Touring generuje maximální výkon 185 kW/252 k a točivý moment 350 N.m. BMW 530i Touring je standardně dodáváno s osmistupňovou převodovkou Steptronic a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 6,5 sekundy. Jeho kombinovaná spotřeba paliva činí 6,3–5,8 litru na 100 kilometrů a emise CO2 143–133 gramů na kilometr.

3,0 litrový zážehový řadový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic a inteligentní systém pohonu všech kol se společně starají o to, že nové BMW 540i xDrive Touring doslova letí po řidičem zvolené silnici. Navýšený výkon na 250 kW/340 k a maximální točivý moment 450 N.m nabízí zrychlení 0–100 km/h během 5,1 sekundy. BMW 540i xDrive Touring vykazuje hodnoty kombinované spotřeby paliva 7,7–7,3 litru na 100 kilometrů a emise CO2 177–167 gramů na kilometr.

Čtyřválcový motor v novém BMW 520d Touring odevzdává z dvoulitrového objemu výkon 140 kW/190 k a točivý moment 400 N.m. Tato vznětová pohonná jednotka je standardně spojena s šestistupňovou manuální převodovkou, ale na přání může být vybavena také osmistupňovou převodovkou Steptronic. BMW 520d Touring zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy (Steptronic: 7,8 s), ovšem výjimečná účinnost jeho motoru rovněž umožňuje dosáhnout kombinované spotřeby paliva 4,9–4,5 l/100 km (Steptronic: 4,7–4,3 l/100 km) a emisí CO2 ve výši 129–119 g/km (Steptronic: 124–114 g/km).

Sestavu motorů dostupných od uvedení na trh uzavírá vznětový řadový šestiválec o objemu 3 litry, produkující maximální výkon 195 kW/265 k a točivý moment 620 N.m. Tento motor je schopen výkon na vozovku přenášet buď prostřednictvím pohonu zadních kol, nebo přes pohon všech kol xDrive, a je spojen výhradně s osmistupňovou převodovkou Steptronic. BMW 530d Touring zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,8 s (BMW 530d xDrive Touring za 5,6 s). Kombinovaná spotřeba paliva činí od 5,1 do 4,7 l/100 km (xDrive: 5,7 až 5,3 l/100 km) a emise CO2 dosahují hodnot 134 až 124 g/km (xDrive: 139 až 149 g/km).

Nové BMW řady 5 Touring je vybaveno dotykovým kontrolním displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou až 10,25 palce. Stejně jako předtím lze funkce vozu, navigace, komunikace a infotainmentu podle přání řidiče ovládat také pomocí dotykového ovladače iDrive Touch. Nově rozvržené hlavní menu napomáhá zajistit intuitivní ovládání a minimální rozptýlení od dění na silnici. Dalšími dostupnými možnostmi, jak ovládat funkce vozu, jsou vylepšená technologie hlasového ovládání a ovládání gesty, které je nyní k dispozici také pro BMW řady 5. Nejnovější generace BMW Head-Up Displeje s o 70 procent větší projekční plochou představuje další krok v oblasti zobrazování a ovládání vozu.

BMW řady 5 Touring je nejnovějším modelem, který pomocí nových asistenčních systémů a rozšířené funkcionality ukazuje cestu směrem k plně autonomní jízdě. K tomuto vytrvalému pokroku přispívají systémy varující před z boku přijíždějícími vozy, asistent pro změnu jízdního pruhu a udržení v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti boční srážce či asistent pro vyhýbací manévry. Nové systémy nabízejí kontrolu řízení a jízdy od téměř nulové rychlosti až do 210 km/h, čímž zajišťují větší komfort a nabízejí pomocnou ruku v náročných jízdních situacích. Aktivní systém pro udržování nastavení rychlosti s funkcí Stop&Go dokáže nyní do své činnosti na přání řidiče vložit také data o aktuálních rychlostních omezeních a regulovat rychlost jízdy podle nich.

Vůz je vybaven technologií BMW Connected, která poskytuje automatické spojení mezi vozem a chytrým telefonem řidiče. Tato technologie pomáhá řidiči s jeho schůzkami a plánováním – a to jak na cestách, tak doma nebo v zaměstnání. Z chytrého telefonu lze do vozu například zaslat navigační cíle a pomocí dopravních informací v reálném čase RTTI vypočítat ideální čas odjezdu. Kromě toho, funkce Remote 3D View uživatelům umožňuje sledovat okolí jejich vozu na chytrém telefonu. Uživatelé mohou prostřednictvím Microsoft Exchange spravovat své kalendáře, e-maily a kontakty. Bezdrátové propojení chytrého telefonu také umožňuje použití Apple CarPlay a je doplněno o funkci indukčního nabíjení.

Nové a komplexní parkovací systémy rovněž zvyšují komfort. Kromě parkovacího asistentu je nové BMW řady 5 Touring nyní k dispozici také s funkcí na dálku ovládaného parkování. Navíc řidiči mohou rovněž využít služby ParkNow, umožňující on-line rezervaci parkovacích míst a bezhotovostní platbu. Nová, pokroková informační služba On-Street Parking Information pomáhá uživatelům najít parkovací místa v ulicích měst zobrazením pravděpodobnosti volných míst.

Modelové varianty v době uvedení na trh

BMW 530i Touring:

Zážehový čtyřválec, osmistupňová převodovka Steptronic

Objem: 1 998 cm3

Výkon: 185 kW/252 koní při 5 200–6 500 1/min

Max. točivý moment: 350 N.m při 1 450–4 800 1/min

Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s

Maximální rychlost: 250 km/h

Kombinovaná spotřeba paliva*: 6,3–5,8 l/100 km

Kombinované emise CO2*: 143–133 g/km

BMW 540i xDrive Touring:

Zážehový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic

Objem: 2 998 cm3

Výkon: 250 kW/340 koní při 5 500–6 500 1/min

Max. točivý moment: 450 N.m při 1 380–5 200 1/min

Zrychlení 0–100 km/h: 5,1 s

Maximální rychlost: 250 km/h

Kombinovaná spotřeba paliva*: 7,7–7,3 l/100 km

Kombinované emise CO2*: 177–167 g/km

BMW 520d Touring:

Vznětový čtyřválec, šestistupňová manuální převodovka (volitelně osmistupňová převodovka Steptronic)

Objem: 1 995 cm3

Výkon: 140 kW/190 koní při 4 000 1/min

Max. točivý moment: 400 N.m 1 750–2 500 1/min

Zrychlení 0–100 km/h: 8,0 s (7,8 s)

Maximální rychlost: 230 km/h (225 km/h)

Kombinovaná spotřeba paliva*: 4,9–4,5 l/100 km (4,7–4,3 l/100 km)

Kombinované emise CO2*: 129–119 g/km (124–114 g/km)

BMW 530d Touring/BMW 530d xDrive Touring:

Vznětový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic

Objem: 2 993 cm3

Výkon: 195 kW/265 koní při 4 000 1/min

Max. točivý moment: 620 N.m při 2 000–2 500 1/min

Zrychlení 0–100 km/h: 5,8 s/5,6 s

Maximální rychlost: 250 km/h/250 km/h

Kombinovaná spotřeba paliva*: 5,1–4,7 l/100 km/5,7–5,3 l/100 km

Kombinované emise CO2*: 134–124 g/km/149–139 g/km

*Hodnoty podle normovaného evropského cyklu měření závisejí na rozměru kol a pneumatik. Všechny hodnoty dynamiky, spotřeby paliva a emisí jsou předběžné.

 

Foto:BMW