MotorInfo

Nová třída C kabriolet

14.3.2016 12:12
Nová třída C kabriolet

Mercedes-Benz zahajuje novou sezonu jízdy s větrem ve vlasech prvním kabrioletem na základě třídy C, jímž završuje svou nabídku kabrioletů s klasickou plátěnou skládací střechou.

Design nového kabrioletu interpretuje moderní luxus ve svěžím stylu s mnoha hodnotnými detaily, které umocňují jeho originální charakter – především s otevřenou střechou. Na přání může být kabriolet vybaven automatickým systémem větrné clony AIRCAP a vyhříváním prostoru krku a hlavy AIRSCARF – pro mimořádný komfort při jízdě s otevřenou střechou 365 dní v roce. Zdrojem sportovně-agilních jízdních vlastností jsou hospodárné a výkonné motory s výkonem od 115 do 270 kW (156 až 367 k) a dynamicky nastavený podvozek – na přání se vzduchovým odpružením AIRMATIC. Pro všechny varianty motorů je nabízena nová devítistupňová samočinná převodovka 9G-TRONIC. Výbava zahrnuje rovněž osvědčené asistenční systémy a moderní informační a zábavní systémy. Nová třída C kabriolet bude uvedena na trh v létě 2016.

Nový dvoudveřový kabriolet se s uzavřenou střechou podobá, při téměř shodných základních rozměrech, siluetě třídy C kupé, včetně markantní přídě s diamantovou maskou chladiče, vysokovýkonných světlometů LED, dlouhé kapoty motoru a vysoké spodní linie bočních oken. Pevně napnutá skládací střecha se skleněným zadním oknem harmonicky přechází do originálně tvarované zádě, která působí sportovně díky širokým ramenům a nízkým zadním svítilnám LED. Zavazadlový prostor o objemu 360 litrů (285 litrů při složené střeše) umožňuje přepravu na kabriolet neobvyklého množství zavazadel.

Při pohledu z profilu zaujme pro design značky Mercedes-Benz typická dlouhá, klesající linie, sahající až za podběh zadního kola. V porovnání se sedanem má standardní podvozek o 15 mm nižší světlou výšku, a tak kabriolet působí sportovním dojmem již na standardních 17“ kolech. Otevřený vůz se navíc může pochlubit vynikající aerodynamikou s cx = 0,28. Klesající linií se vyznačuje i nový Mercedes-AMG C 43 4MATIC kabriolet, který se však odlišuje originálním designem AMG s ještě sportovnějšími rysy a specifickými koly z lehké slitiny. Celkový vzhled umocňuje progresivní charakter značky vysokovýkonných vozů.

Při otevřené střeše je zřetelná pečlivě sladěná harmonie mezi vnějším a vnitřním designem. Mezi hodnotné detaily patří chromované ozdobné lišty a prvky na střešních sloupcích A, čelním okně, spodních okrajích bočních oken a schránce pro složenou střechu.

Klasická plátěná skládací střecha s plně automatickým ovládáním je v základní variantě černá. Na přání se dodává vícevrstvá akustická skládací střecha v odstínech tmavě hnědá, tmavě modrá, tmavě červená nebo černá. Akustická střecha výrazně snižuje hladinu aerodynamického hluku v interiéru, což se projevuje snadnější srozumitelností hovoru i ve vyšších rychlostech a lepším tlumením rušivého hluku z okolí. Akustická skládací střecha také nabízí nejvyšší úroveň tepelného a akustického komfortu. Skládací střecha, odvozená ze třídy S kabriolet, splňuje navíc vysoké nároky na kvalitu z hlediska dlouhé životnosti a funkce. Otevření a zavření trvá méně než 20 sekund, a to při jízdě rychlostí až 50 km/h. Po otevření je tiše a pečlivě uložena do schránky v zavazadlovém prostoru. Kryt schránky je svým tvarovým a barevným řešením neoddělitelnou součástí interiéru a je vyroben ze stejného materiálu jako vnitřní obložení dveří pod bočními okny.

Cestující si užívají prostředí, které vychází z interiéru sedanu třídy C a je doplněno o typické prvky kabrioletů. Kvalitní výběr a zpracování materiálů dodává interiéru moderní sportovní a lifestylovou atmosféru. Součástí výbavy je čalounění kůží, odrážející teplo, v celkem pěti barevných variantách (na přání) a obloukovitý spínač s matnou povrchovou úpravou v odstínu stříbrného chromu na středové konzole pro otevření a zavření zcela automatické skládací střechy. Od kupé jsou odvozena sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, výraznými bočními polštáři a na přání dodávaným systémem vyhřívání prostoru krku a hlavy AIRSCARF. Standardně dodávané automatické podavače bezpečnostních pásů usnadňují připoutání. Zadní sedadla mají charakter samostatných sedadel. Jejich opěradla mají otvor pro přepravu dlouhých předmětů a v zájmu praktičnosti pro každodenní provoz jsou dělená a kompletně sklopná v poměru 50:50.

Interiér modelu Mercedes-AMG C 43 4MATIC kabriolet potvrzuje četnými individuálními detaily dynamický charakter značky vysokovýkonných vozů. Ideální pro sportovní jízdu je dole zploštělý multifunkční sportovní volant obšitý černou kůží s červeným kontrastním prošíváním, který padne mimořádně dobře do rukou.

Kabriolet nabízí již standardně vysokou úroveň výbavy, která je doplněna širokou nabídkou prvků výbavy na přání (několik příkladů: 13 variant čalounění, např. designo červená bengal/černá, sedm variant ozdobného obložení, čtyři barvy střechy, dvanáct barev karoserie – mimo jiné matný lak, kůží obšitá přístrojová deska). Vnitřní čalounění stropu skládací střechy je k dispozici v odstínech černá, porcelánová a krystalicky šedá. Širokou nabídku ozdobného obložení ve sportovním stylu z hliníku, uhlíkového kompozitu nebo kompozitu vyztuženého skelnými vlákny doplňují autentická dřeva s otevřenými póry v odstínech hnědá a černá.

Dynamiku kabrioletu ještě víc zdůrazní paket výbavy AMG Line dodávaný na přání, který se v oblasti vnější výbavy odlišuje především speciálními nárazníky a prahy v designu AMG, diamantovou maskou chladiče s chromovanými prvky a 18“ koly AMG z lehké slitiny. Výbava AMG Line umocňuje sportovní a exkluzivní charakter interiéru, mimo jiné dole zploštělým multifunkčním sportovním volantem a sportovními pedály AMG.

V době uvedení na trh bude po omezenou dobu nabízena verze Edition 1, jejíž dokonale sladěné prvky výbavy kombinují sportovní a lifestylový charakter, který je dokonale přizpůsoben sportovně modernímu vzhledu nového kabrioletu.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro kabriolet, chtějí jezdit se složenou střechou co nejčastěji. Systémy AIRCAP a AIRSCARF, dodávané jak pro kabriolety třídy E a třídy S, tak i pro novou třídu C kabriolet, zpříjemňují potěšení z jízdy s větrem ve vlasech i při nízkých teplotách poskytováním maximálního komfortu v chladném počasí. Elektrický systém větrné clony AIRCAP integrovaný nenápadně do rámu střechy byl vyvinut speciálně pro kabriolety Mercedes-Benz a je propojen s elektrickou větrnou clonou za zadními sedadly. Tento systém omezuje na povel tlačítka turbulence v interiéru i pro cestující na sedadlech vzadu. AIRCAP je součástí komfortního paketu kabrioletu, který zahrnuje také vyhřívání prostoru pro krk a hlavu AIRSCARF, jehož úkolem je přivádět při nízkých teplotách teplý vzduch ke krku a šíji řidiče a spolujezdce vpředu. Kombinace obou prvků výbavy prodlužuje kabrioletovou sezonu prakticky na celý rok. Alternativně je nabízena manuálně sklopná větrná clona za předními sedadly, která je k dispozici i jako příslušenství pro dodatečnou montáž. Clona citelně omezí intenzitu proudění vzduchu v prostoru předních sedadel.

Podvozek nabízí komfort odpružení a zároveň i agilní, dynamické jízdní vlastnosti, které jsou základním předpokladem pro potěšení z jízdy. Podvozek kabrioletu, který má v porovnání se sedanem o 15 mm nižší světlou výšku, je standardně vybaven ocelovými pružinami se systémem selektivního tlumení. Na přání dodávaný sportovní podvozek s tužší charakteristikou pružin a tlumičů, včetně sportovního přímého řízení zajišťuje ještě agilnější jízdní vlastnosti. Kabriolet může být na přání vybaven vzduchovým odpružením AIRMATIC. Elektronicky řízené, plynule nastavitelné tlumiče na přední a zadní nápravě zaručují nejvyšší míru komfortu odpružení v každé situaci.

DYNAMIC SELECT – standardně s odpružením AIRMATIC a na přání s podvozky s ocelovými pružinami – nabízí řidičům možnost volby sportovní, komfortní nebo hospodárné jízdy. Volič systému DYNAMIC SELECT dává na výběr pět jízdních režimů: „ECO“, „Comfort“, „Sport“, „Sport Plus“ a „Individual“. V nastavení „Individual“ lze nastavení vozidla libovolně nakonfigurovat.

Zdrojem celoročních sportovních výkonů a radosti z jízdy jsou výkonné a hospodárné zážehové a vznětové motory s funkcí ECO Start-Stop a rozsáhlou nabídkou variant s pohonem všech kol 4MATIC. Všechny varianty splňují emisní normu Euro 6. Pro kabriolet je k dispozici šest zážehových motorů, které pokrývají rozsah výkonů od 115 kW (156 k) u čtyřválce 1,6 litru modelu C 180 do 270 kW (367 k) u šestiválce 3,0 litru modelu Mercedes-AMG C 43 4MATIC kabriolet. C 200 je na přání k dispozici také s pohonem všech kol 4MATIC. Vznětové modely jsou vybaveny čtyřválci o výkonu 125 kW (170 k) v modelu C 220 d nebo 150 kW (204 k) v modelu C 250 d a disponují ekologickou technologií SCR (Selective Catalytic Reduction) pro dodatečné čištění výfukových plynů. 4MATIC lze objednat pro model C 220 d.

Pro všechny motory se dodává nová samočinná převodovka 9G-TRONIC.

Chybějící pevná střecha způsobuje u kabrioletů často nižší tuhost karoserie. Konstruktéři tuto skutečnost zohlednili již při vývoji sedanu třídy C. Proto bylo možné přizpůsobit skelet karoserie v oblasti přídě a podlahy zvláštním požadavkům kabrioletu, aby i tato karosářská varianta mohla nabídnout příkladnou tuhost, která je pro vysokou jízdní dynamiku nezbytná. Zachována byla inteligentní lehká konstrukce s vysokým podílem hliníku jako u kupé – z hliníku jsou mimo jiné vyrobeny blatníky, kapota motoru a zadní víko. Kabriolet navíc splňuje nejen veškeré aktuální legislativní předpisy na národní i mezinárodní úrovni, ale i všechny požadavky hodnocení bezpečnosti a ještě mnohem náročnější interní požadavky značky Mercedes-Benz, které vycházejí ze studia skutečných nehod.

I kabriolet může být na přání vybaven velkým počtem bezpečnostních a asistenčních systémů, vycházejících z konceptu Intelligent Drive značky Mercedes-Benz. Standardně se dodává systém ATTENTION ASSIST s nastavitelnou citlivostí, který upozorňuje na nepozornost a únavu. Sériová výbava zahrnuje rovněž systém COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, jehož součástí je kromě vizuálního upozorňování na nedostatečný odstup od vozidla vpředu a dodatečného zvukového upozornění na nebezpečí kolize také adaptivní brzdový asistent, který dokáže řidiče podpořit zesílením brzdné síly v jeho snaze zabránit kolizi. Pokud nebezpečí kolize přetrvává a řidič nereaguje, může systém při rychlosti jízdy až 200 km/h zahájit autonomní brzdění, a snížit tak intenzitu nárazu do pomaleji jedoucího nebo zastavujícího vozidla. V nejlepším případě dokáže kolizi dokonce zcela zabránit. Systém brzdí při jízdě rychlostí až 50 km/h i před stojícími vozidly, a do rychlosti 40 km/h tím dokáže nárazu do překážky vpředu zcela zabránit.

Na přání dodávaný paket asistenčních systémů zahrnuje další pomocníky, jejichž funkce byly výrazně rozšířeny. Tyto systémy používají v rámci konceptu Intelligent Drive data z různých senzorů, jako jsou například radarové senzory a stereokamera, a mohou výrazně zvýšit jak bezpečnost, tak i komfort. Mezi tyto funkce patří například DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a funkcí Stop&Go Pilot nebo PRE-SAFE Bremse s rozpoznáváním chodců či brzdový asistent BAS PLUS, který nabízí adaptivní podporu při brzdění v nebezpečné situaci, vyvolané vozidlem přijíždějícím ze strany. Další funkcí z paketu asistenčních systémů je aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu, který dokáže zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu přibrzděním kol na jedné straně při přejetí podélné čáry vymezující jízdní pruh. Systém podporuje řidiče i při přerušovaných liniích, pokud existuje nebezpečí kolize od vozidel ve vedlejším jízdním pruhu.

K velkému počtu asistenčních systémů patří také parkovací asistent, který umožňuje částečně automatizované parkování, prostorový kamerový systém, který podporuje řidiče při parkování a manévrování, asistent pro sledování dopravních značek, propojený s kamerou a navigačním systémem, včetně funkce výstražného upozornění na jízdu v protisměru, a adaptivní asistent dálkových světel Plus, který umožňuje trvalé zapnutí dálkových světel cíleným odcloňováním ostatních vozidel z kuželu světla.

Při nehodě zaručuje nejlepší možnou ochranu vysoká úroveň bezpečnosti skeletu karoserie a zádržných systémů, včetně rozsáhlého souboru airbagů. Mezi ně patří mimo jiné - adaptivní čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu; kolenní airbag na straně řidiče; boční airbagy chránící hrudník a pánev pro řidiče a spolujezdce vpředu; okenní airbag integrovaný do horní hrany předních výplní dveří.

Pro kabriolet specifický je systém ochrany při převrácení, který je tvořen dvěma oblouky, uloženými nenápadně za zadními sedadly, které se při hrozícím převrácení pyrotechnicky vysunou a společně se střešními sloupky A zachovají prostor k přežití.

Speciálně pro kabriolety vyvinutý klimatizační systém reaguje na jízdu s otevřeným nebo uzavřeným interiérem. Při zavřené střeše pracuje podobně jako v kupé. Po otevření střechy přizpůsobí klimatizace svou činnost novým okolnostem a přivádí například teplejší vzduch k rukám řidiče na volantu, nebo deaktivuje funkci recirkulace vzduchu. Speciální nastavení pro jízdu se složenou střechou také zohledňují, zda má být zapnuta funkce chlazení nebo topení, a citlivě reagují na přechodné stavy.

Informační a zábavní systém nabízí intuitivní ovládání s animacemi a vizuálními efekty. Systém Frontbass zaručuje zážitek z poslechu téměř na úrovni koncertního sálu – především v kombinaci s audiosystémem Burmester, který se dodává na přání. Systém Frontbass využívá vnitřní prostor příčných a podélných nosníků skeletu karoserie jako rezonančního prostoru pro basové reproduktory.

Navigační systém, který poskytuje řidiči precizní informace o dopravě v reálném čase (Live Traffic Information), prezentuje svá sdělení interaktivně. Nabízí mimo jiné animovaný kompas nebo „Drive Show“ s informacemi pro cestující jako v letadle.

Již audiosystém Audio 20, ve spojení s mobilním telefonem Bluetooth s datovým tarifem, je schopen připojení k internetu. Díky tomu je u stojícího vozidla možné libovolné používání internetu. Za jízdy lze používat aplikace Mercedes-Benz Apps. Možné je i přehrávání zvukových souborů a videí z různých zdrojů. Alternativou je systém COMAND Online, který má nejen větší displej s rozlišením 960 x 540 pixelů, ale na přání umožňuje mimo jiné i příjem digitálního rozhlasového a televizního vysílání a kromě mnoha jiných funkcí nabízí i rychlý navigační systém s pevným diskem, integrovaný hotspot WLAN a systém hlasového ovládání LINGUATRONIC. Jak základní systém Audio 20, tak i systémy Audio 20 CD a COMAND Online jsou standardně vybaveny základním telefonním systémem, který propojí mobilní telefon s vozidlem prostřednictvím standardizovaného rozhraní Bluetooth.

I pro novou třídu C kabriolet je k dispozici rozsáhlý soubor bezplatných základních služeb a telematických funkcí Remote Online Services pod označením „Mercedes me connect“. Mezi základní služby patří automatické nouzové volání, asistenční služby pro případ nehody nebo poruchy a speciální zákaznické služby. Služby Remote Online umožňují kdykoli a odkudkoli přístup k informacím vozidla, mezi něž patří stav oken a dveří, počet ujetých kilometrů, tlak v pneumatikách a další diagnostické údaje. Možné je také určení polohy vozidla a odemknutí či zamknutí dveří na dálku.

 

Foto:Mercedes-Benz