Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nová Škoda Octavia RS oslaví svou světovou premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Třetí generace modelů Octavia RS a Octavia Combi RS využívá výkonné a současně úsporné motory a další moderní techniku.
Nová Octavia RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h (se šestistupňovou manuální převodovkou). Nový model poskytuje maximální funkčnost, dostatek prostoru, špičkovou bezpečnost, nejmodernější asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu. Prodej nového vozu Škoda Octavia RS bude v České republice zahájen 12. července 2013 u příležitosti startu jubilejního 40. ročníku Rally Bohemia.
Dostatek síly novému modelu Octavia RS poskytují dva nové motory. Pod kapotou pracuje buď dvoulitrový benzinový motor o výkonu 162 kW (220 k) nebo dvoulitrový vznětový motor o výkonu 135 kW (184 k). Benzinový motor 2,0 TSI ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou umožňuje vozu Octavia RS zrychlení u 0 na 100 km/h za 6,8 s. Maximální rychlost činí 248 km/h a je tak o 6 km/h vyšší než tomu bylo u druhé generace vozu Octavia RS. S novým vznětovým motorem 2,0 TDI Octavia RS akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s, maximální rychlost této motorizace je 232 km/h (s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou). Ve srovnání s druhou generací vozu Octavia RS mají nové motory vyšší výkon a současně až o 19 procent nižší spotřebu. Systém start-stop a rekuperace brzdné energie jsou součástí sériové výbavy. Volitelně je pro oba motory k dispozici buď ručně řazená převodovka nebo dvouspojková převodovka DSG, obě šestistupňové.
Optimální jízdní vlastnosti kompaktního sportovního vozu zaručuje moderní podvozek. Nová Octavia RS je sériově vybavena sportovním podvozkem. K tomu byla karoserie oproti standardnímu provedení snížena o 12 mm (Octavia Combi RS: 13 mm). Zadní kola využívají nově vyvinutou víceprvkovou nápravu. Vpředu je náprava typu MacPherson s trojúhelníkovitými spodními rameny. Součástí sériové výbavy je také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC. Tato funkce zlepšuje trakci kol a snižuje sklon k nedotáčivosti při rychlých průjezdech zatáčkou. Lepší ovladatelnost a vyšší agilitu umožňuje také nové elektromechanické řízení s variabilním převodem. Tato technologie vyžaduje od řidiče menší úhel natočení volantu pro dosažení požadovaného poloměru zatáčky. To znamená méně přehmatávání na volantu v prudkých zatáčkách.
Boční pohled na vůz se v porovnání se standardním modelem Octavia vyznačuje sníženou karoserií. K tomu přispívá i skutečnost, že v porovnání s druhou generací modelu Octavia RS vůz podstatně narostl do délky (+88 mm, kombi +86 mm) a do šířky (+45 mm). Současně vzrostl také rozvor o 102 mm, což stejně jako zkrácení předního převisu posiluje dojem síly. Emoce vzbuzují také třmeny kotoučových brzd, sériově červeně lakované. Sílu vyzařující proporce charakterizuje vysoká tornádo-linie a ostré precizní hrany.
Sportovní akcent modelu Octavia RS dodávají také nová kola z lehkých slitin. Designéři navrhli hned čtyři nové vzory kol ve velikostech 17, 18 a 19 palců. Sportovní pneumatiky přesvědčí dvojbarevným provedením, markantním vzhledem, optickou lehkostí, ostrými hranami a precizním zpracováním do posledního detailu. Sériově jezdí nová Octavia RS na stříbrných sedmnáctipalcových hliníkových kolech ‚Dorado’ s pneumatikami rozměru 225/45. Volitelně se dodávají dva typy osmnáctipalcových hliníkových kol v designech ‚Gemini’ a ‚Pictoris’ (vždy pro pneumatiky 225/40). U typu ‚Gemini’ je možno volit ze dvou barevných variant: stříbrné a antracitové. Pro toho, kdo ocení extrémně sportovní disky, nabízí ŠKODA Originální příslušenství pro model Octavia RS navíc ještě mimořádnou lahůdku: devatenáctipalcová kola z lehkých slitin ‚Xtrem’ v černé barvě.
Zádive spodní části dominuje černý difuzor a nad ním umístěný široký pás odrazky. Tyto prvky jsou nezaměnitelným identifikačním znakem nové generace vozu Octavia RS, stejně jako obě široké, lichoběžníkové chromované koncovky výfuku. Vedle toho jsou na zádi i zadní svítilny v typickém tvaru písmene C, které jsou nyní sériově vybaveny technologií LED. Nechybí ani spojler: u vozu Octavia RS na pátých dveřích, v provedení kombi je řešen jako spojler na konci střechy.
Interiér nové Octavie RS je vyveden ve sportovní černé. Novinkou je decentní osvětlení ovládacích páček, integrované ve výplních předních dveří. Pro řidiče a spolujezdce jsou k dispozici nově vyvinutá sedadla v designu RS. Součástí sériové výbavy je sportovní tříramenný volant, potažený perforovanou kůží. Kůží je potažena také hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy. Prahové lišty a kryty pedálů jsou z nerezové oceli. Sdružený přístrojový panel s barevným Maxi DOT–displejem má svůj vlastní design RS. Volant, hlavice řadicí páky, prahové lišty, sedačky a koberečky mají emblém RS.
Vůz je vybaven nově vyvinutými bezpečnostními systémy, jako je Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, Lane Assistant pro jízdu v pruzích, multikolizní brzdou s automatickým zásahem v případě nehody, Crew Protect Assistant pro zajištění vozu v situacích, hrozících nehodou, a Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče). V případě nehody zajistí maximální možnou ochranu řidiče a cestujících rozsáhlý paket prvků pasivní bezpečnostní výbavy, který mimo jiné zahrnuje až devět airbagů.
Nová Octavia RS může být na přání vybavena adaptivním tempomatem, který dodržuje odstup za vozem vpředu. Nový Intelligent Light Assistant umožňuje automatické zapínání a vypínání dálkovýchsvětel. Automatic Parking Assistant pomáhá při parkování a vyjíždění. Rozpoznávání dopravních značek v paketu ‚Traveller Assistant‘ zobrazuje dopravní značky. Na přání může být nová Octavia RS vybavena také systémem automatického odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Pro obě varianty karoserie je k dispozici elektricky ovládané panoramatické střešní okno. K dispozici je také zcela nově vyvinutá generace infotainmentových rádií a navigačních systémů. Součástí sériové výbavy nejnovějšího modelu značky je CD-rádio Swing s monochromatickým displejem. Vůz má čtyři reproduktory vpředu i vzadu. Ve vyšších systémech pracují až osmipalcové dotykové displeje se senzorem přiblížení. Maximální požitek z poslechu nabízí nový soundsystém CANTON, akusticky optimalizovaný pro interiér kabiny.