Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Mercedes-Benz rozšiřuje svou nabídku o specialistu pro stavebnictví - řadu Arocs.
Inženýrům značky Mercedes-Benz se podařil v disciplíně Euro VI třetí výrazný skok - značka rozšiřuje letos řadou Arocs, specialistou pro stavebnictví, svoji aktuální nabídku těžkých vozidel poté, co byl v roce 2012 na trh uveden Antos pro těžkou rozvážkovou dopravu a v roce 2011 Actros pro dálkovou dopravu. Kromě maximální ochrany životního prostředí, díky motorům Euro VI, se nová vozidla Arocs vyznačují silou, účinností a robustností.
Nabídka vozidel Arocs je rozdělena přesně podle požadavků zákazníků v tomto velmi diferencovaném sektoru trhu. Nové sklápěče, sklápěče s pohonem všech kol, domíchávače betonu, tahače návěsů a valníkové podvozky pro nástavby se dodávají se dvěma, třemi nebo čtyřmi nápravami v 16 výkonových stupních od 175 kW (238 k) do 460 kW (625 k). Všechny motory byly od začátku vyvíjeny podle požadavků mimořádně přísné emisní normy Euro VI.
Jasně segmentovaná oblast stavebnictví vyžaduje vozidla, která se dokážou optimálně přizpůsobit daným provozním podmínkám. Přibližně polovina všech stavebních vozidel pracuje přímo na staveništích. Asi třetina na staveniště dodává materiál a stavebniny a 15 procent stavebních vozidel jezdí s betonem. Kromě toho existují ještě rozmanité požadavky na dopravní prostředky z odvětví vedlejší stavební výroby nebo ze sektoru přepravy nadměrných nákladů. Ale také provozovatelé komunálních vozidel požadují pro svou činnost vhodná vozidla.
Loader a Grounder
Nový Arocs splní přepravní úkoly ve stavebnictví ještě hospodárněji než dosud. Aby to bylo možné i v nejobtížnějších podmínkách, jako například při požadavku na maximální užitečnou hmotnost u vozidel se sklápěcím návěsem nebo u domíchávače betonu, byly vyvinuty modely Arocs Loader a Arocs Grounder.
U modelu Arocs Loader byly důsledně realizovány všechny možnosti pro snížení pohotovostní hmotnosti. Výsledek: tahače návěsů 4x2 s optimalizovanou užitečnou hmotností, která patří mezi nejvyšší ve stavební dopravě. A domíchávače betonu 8x4/4 s celkovou hmotností 32 tun, které dokážou při každé jízdě přepravit 8 m3 hotového betonu díky mimořádně nízké pohotovostní hmotnosti (max. 9 250 kg). To je o půl metru krychlového více než u většiny jiných vozidel.
Arocs Grounder je koncipován pro extrémní provoz v náročných podmínkách, například v kamenolomu nebo na staveništi. Díky velkému počtu technických opatření, jako je například tloušťka stěny podélných nosníků rámu 9 mm, je mimořádně robustní a vyznačuje se velmi vysokou stabilitou a zatížitelností.
Spektrum vozidel s celkovou hmotností od 18 tun
Jak modely Loader, tak i modely Grounder patří do rozvětvené rodiny vozidel Arocs, která sahá od celkové hmotnosti 18 tun u dvounápravových vozidel až do 41 tun u terénních čtyřnápravových vozidel z řady Grounder. Řada stavebních vozidel Arocs je zásadně specializovaná pro všechny aplikace. Například dvounápravové tahače návěsů s poháněnou zadní nápravou (4x2), určené pro převažující provoz na silnici, nejsou variantami Actrosu, nýbrž samostatně konstruovanými typy vozidel.
Vysoký rám
Rám, výška rámu a převisy se záměrně liší od vozidel pro dálkovou dopravu. Díky tomu nejsou nutné úpravy a přestavby u vozidel, která mají převážet stavebniny. Dvounápravový tahač Arocs tak může být objednán jako standardní vozidlo 4x2 s ocelovým nebo vzduchovým odpružením, ale také jako Arocs Loader 4x2 s optimalizovanou užitečnou hmotností, jako vozidlo 4x4 s pohonem všech kol a celkovou hmotností 20 tun, nebo jako Arocs Grounder 4x4. Dalšími specialisty v rámci široce rozvětvené rodiny vozidel Arocs jsou varianty, které se dosud dodávaly pouze jako dodatečné speciální přestavby. Z výrobní linky největšího závodu pro nákladní vozidla na světě ve Wörthu nyní proto v rámci normální sériové výroby sjíždějí i čtyřnápravová vozidla s jednou přední a třemi zadními nápravami.
Novinka přímo z výroby: čtyřnápravový typ 8x4/4 ENA se třemi zadními nápravami
Toto čtyřnápravové vozidlo je postaveno na základě třínápravového podvozku s jednou nepoháněnou vodicí nápravou a dvěma hnacími zadními nápravami s dvoumontáží pneumatik. Za nimi je pak umístěna řízená a zdvihatelná vlečená náprava s jednoduchou montáží pneumatik. Mezi možnosti využití patří například valníková vozidla s nakládacím jeřábem pro přepravu stavebnin, která musí jezdit sólo. Umístění nakládacího jeřábu na zádi u třínápravových vozidel i u klasických čtyřnápravových verzí by nebylo možné z důvodu nevyváženého rozložení hmotnosti. Tři zadní nápravy ovšem tento problém vyřeší.
Domíchávač betonu - poprvé s kapacitou 8 m³
Pro přepravu 8 metrů krychlových hotového betonu, který je obvykle dávkován v relativně velkých krocích po 0,5 m3, smí čtyřnápravový podvozek pro domíchávač betonu vážit v souladu s legislativou maximálně 9,25 tuny. Nový Arocs to splňuje. Podvozek domíchávače betonu ve verzi Loader kombinuje lehký motor OM 470 se zdvihovým objemem 10,7 litru a kabinu S Classic Space. To však ještě nestačí. Navíc je u podvozku nahrazena standardní dvojitá hnací zadní náprava s dvoumontáží pneumatik zadní nápravou s jednoduchou montáží pneumatik rozměru 368/65. Aby zůstal rozchod kol, důležitý pro stabilitu, široký, jsou obě zadní nápravy speciálně pro tuto aplikaci s jednoduchou montáží pneumatik upraveny. Díky uchycením kol, přemístěným k vnějším krajům, navazují široké, speciálně pro Mercedes-Benz vyráběné trakční pneumatiky v klasickém návěsovém formátu plynule na blatníky.