Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nové dvoulitrové čtyřválce řady Drive-E od společnosti Volvo Car Group přinášejí zákazníkům zajímavou kombinaci jízdních parametrů a nízkých emisí CO2.
Volvo S60 T6 s výkonem 306 koní a s novou osmistupňovou automatickou převodovkou je prvním automobilem v daném segmentu, který u spalovacího motoru nabízí přes dvě koňské síly na gram CO2. Ve verzi s motorem D4 s výkonem 181 koní v kombinaci s manuální převodovkou se pak jedná o první dieselový vůz této výkonové kategorie v prémiovém D segmentu, jenž se s hodnotou emisí CO2 dostal pod 100 g/km.
„V průběhu vývoje našich motorů řady Drive-E jsme slíbili, že výrazu ‚potěšení z úsporné jízdy‘ dodáme zcela nový rozměr. Oficiální evropská certifikace NEDC nyní potvrdila, že v poměru výkonu a emisí CO2 jsme překonali všechny konkurenty,” říká Derek Crabb, viceprezident pro konstrukci hnacích ústrojí ve společnosti Volvo Car Group. S výkonem 306 koní a emisemi CO2 na úrovni 149 g/km (6,4 l / 100 km) se Volvo S60 T6 stává prvním automobilem v daném segmentu, který řidiči nabízí přes dvě koňské síly na gram CO2. Vůz je schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy.
Benzinový motor s kompresorem a turbodmychadlem
Nový dvoulitrový čtyřválec T6 je vybaven kombinací turbodmychadla a kompresoru. Díky přeplňovacímu kompresoru se spodní část křivky točivého momentu tohoto benzinového motoru podobá velkému atmosférickému motoru. Mechanicky spojený kompresor začne fungovat hned v nízkých otáčkách a turbodmychadlo se přidá poté, co tlak naroste na potřebnou hodnotu.
„Vytvořili jsme řadu menších, inteligentnějších motorů s výkonovými parametry, které jsou zárukou jízdních vlastností srovnatelných s víceválcovými motory. Zároveň s tím se nám nadále daří snižovat spotřebu paliva a emise CO2,” vysvětluje Derek Crabb.
Také Volvo S60 T5 s výkonem 245 koní a s novou osmistupňovou automatickou převodovkou je mimořádně atraktivní volbou. Emise CO2 poklesly na 137 g/km, což odpovídá spotřebě paliva 5,9 l / 100 km.
Špičkový dieselový motor s emisemi CO2 99 g/km
Volvo S60 D4 s výkonem 181 koní a s manuální převodovkou se vyznačuje emisemi 99 g CO2/km, což odpovídá spotřebě paliva 3,8 l/100 km. Pod stogramovou hranici se podle certifikace NEDC s emisemi 99 g CO2/km vejde i Volvo V60 D4 s pneumatikami do velikosti 17 palců. Dieselové motory Drive-E jsou vybaveny technologií i-ART, u níž jsou informace o tlaku dostupné samostatně pro každý vstřikovač namísto tradičního jednoho tlakového snímače v zásobníku common rail. Každý vstřikovač má na sobě umístěn inteligentní čip, který sleduje vstřikovací tlak. Na základě této informace adaptivní systém i-ART zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého spalovacího cyklu.
„Díky kombinaci vstřikovacího tlaku 2 500 barů a technologie i-ART získávají zákazníci motor s vysokým výkonem, nižší spotřebou paliva a s výrazně nižšími emisemi. Jedná se o zlom srovnatelný s naším vynálezem průlomové lambda sondy pro katalyzátory v roce 1976,“ je přesvědčen Derek Crabb.
Připraveny na elektrifikaci
Motory Drive-E jsou již od začátku připravovány pro budoucí elektrifikaci vozidel. Kompaktní rozměry čtyřválcových motorů umožňují instalaci elektromotoru jak v přední, tak v zadní části vozidla. Svazek baterií bude umístěn ve střední části vozu.
„Úspěch našeho modelu V60 Plug-in Hybrid prokázal, že potěšení z jízdy a nízké emise se nemusejí navzájem vylučovat. Již jsme také potvrdili, že zcela nové Volvo XC90 bude v roce 2014 ve vrcholné verzi dostupné i jako plug-in hybrid s benzinovým motorem,“ říká Derek Crabb. Na závěr dodává: „První vůz Volvo, vyrobený v roce 1927, byl vybaven dvoulitrovým čtyřválcovým motorem. Můžeme tedy s klidem říci, že nová řada motorů Drive-E zůstává věrna odkazu značky.“