Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na evropských trzích patří nová Škoda Octavia Combi mezi kompaktní kombi s nejstabilnější hodnotou. Tak vidí teprve nedávno představené mladoboleslavské kombi studie EurotaxGlass, provedená v pěti evropských zemích.
Z porovnání s pěti konkurenty vyšla Octavia Combi jako jednoznačný vítěz s předpokládanou zůstatkovou hodnotou po třech letech až 49 %.
EurotaxGlass je mezinárodní společnost, poskytující služby v automobilovém průmyslu. Její studie předpovídající postupnou ztrátu hodnoty nově uváděných modelů je uznávaným nezávislým vodítkem pro určování zůstatkové hodnoty vozu. Nejnověji EurotaxGlass prověřil šest kompaktních vozů s karoserií kombi: nová koda Octavia Combi, Ford Focus Kombi, Hyundai i30 Kombi, Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW a Renault Mégane Grandtour. Ve všech pěti zemích dosáhla Škoda po třech letech provozu a 90 000 ujetých kilometrech nejlepší předpokládané zůstatkové hodnoty. V závislosti na konkrétní zemi, motorizaci a výbavovém stupni se očekává, že si Octavia zachová mezi 49 % a 40 % původní ceny. Novince, uvedené nedávno na evropské trhy, se navíc podařilo překonat již tak velmi dobré výsledky své předchůdkyně.
Do hodnocení byla započítána kritéria jako spotřeba a emise CO2, poměr ceny a nabízené hodnoty, kvalita a spolehlivost. Svou roli hrál také design a vnímání značky. Celkově nejlepší výsledek dosáhla nová Octavia Combi v Německu, na celosvětově druhém nejsilnějším trhu značky. Octavia Combi s motorizací 2,0 TDI/110 kW a výbavou Ambition se umístila na prvním místě se zůstatkovou hodnotou 49 %, zatímco konkurenti dosáhli v průměru 43 %. Na domácím, českém trhu je Octavia Combi s průměrnou zůstatkovou hodnotou 45 % přibližně o sedm procent výš než konkurenti.
Octavia Combi má pro úspěch značky velký význam zejména v Evropě. Od jejího uvedení v roce 1998 bylo do současnosti prodáno zhruba 1,3 milionu vozů. V roce 2012 připadlo na tento model 24 % všech evropských prodejů značky, v západní Evropě dokonce 25 %. Bestsellerem je Octavia Combi nejen z pohledu mladoboleslavské automobilky, ale také trhu: v roce 2012 byla nejprodávanějším vozem s karoserií kombi. V Německu, na největším evropském trhu značky Škoda, byla Octavia Combi v minulém roce neprodávanějším dováženým vozem.