Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Micra, která je jedním z nejvýznamnějších modelů v historii značky Nissan a jedním z pilířů, na nichž stojí její současný úspěch, se dočkala řady vylepšení a zdokonalení.
Modernizovaná verze vychází ze čtvrté generace městského vozu K13 a společnost Nissan ji nazývá „nová Micra". Nový je design přední i zadní části - jsou použity nové materiály - a podstatných změn doznal také interiér. Je vybaven novými technologiemi a novou středovou konzolou. Nové je čalounění i specifické detaily vozu. Pro některé verze je k dispozici také komunikační centrum s novým rádiem a navigační systém s dotykovou obrazovkou, která je větší než dosud. Micra je nyní dostupná ve dvou nových výrazných barvách a s novými 16" a 15" hliníkovými koly. Společnost Nissan také rozšířila nabídku doplňků, pomocí nichž si majitelé mohou novou Micru vyšperkovat podle svého individuálního vkusu.
Nová Micra si ale stále zachovává charakter, který kdysi určila první generace tohoto automobilu. Od té chvíle nás dnes dělí již 30 let a více než šest milionů prodaných vozů.
Pod kapotou se skrývá výkonný přeplňovaný benzinový motor s přímým vstřikováním (DIG-S), inovativní, snadno použitelnou a velmi užitečnou funkcí je měření parkovacího místa, která řidiči pomůže bezpečně zajet i na úzké parkovací místo, nebo inteligentní klíč, díky němuž lze vůz na dálku nejen odemknout, ale poté i nastartovat.
Změny a inovace
Micra, jenž se na některých trzích prezentuje jako March, se vyrábí celkem ve čtyřech centrech a prodává v 56 zemích světa. Všechny vozy určené pro evropský trh pocházejí z Indie. Další tři továrny jsou v Thajsku, Mexiku a Číně. U evropských dealerů Nissan se nová verze objeví v září. A ačkoli se vůz bude prodávat po celém světě, řada změn, které jej odlišují od předchozí verze, je motivována konkrétními potřebami evropského trhu. Nejviditelnější změnou oproti předchozí verzi je design karoserie. Micra dostala novou mřížku chladiče, která je stylově bližší klasickému vzhledu vozů Nissan, a tím i zcela nový „výraz". Typický kulatý emblém značky je posazen do chromovaného oblouku. Nezměnila se ale jen přední mřížka. Nová je také kapota, blatníky, světlomety a celý přední nárazník. Jiná jsou i přední mlhová světla. Mají nový originální tvar a slušivý chromovaný rámeček. Také záď vozu prošla zásadní proměnou. Nová jsou koncová světla s technologií LED i nárazník a panel ve spodní části zadních výklopných dveří. Do škály nabízených barev přibyly další dvě: perleťová metalíza v zajímavém tyrkysovém odstínu Pacific Blue a zelená metalíza Platinum Sage. Na výběr je tedy již celkem deset barevných provedení.
Výrazně inovován je také interiér vozu. Ukazatele na přístrojovém panelu před řidičem jsou nyní přehlednější a Micra se může pochlubit úplně novou středovou konzolou s vylepšenými větracími otvory. Lesklý černý povrch středové konzole a stříbrná hlavice řadicí páky dodávají interiéru na eleganci. Dveřní loketní opěrky jsou čalouněné, polstrování sedadel a dveří je z nového materiálu. Ve verzi Visia a Acenta se používá tkanina s odolným tkaním a v nejvyšší verzi Tekna pak látka s koženým efektem a dvojitým prošíváním. V interiéru jsou nově k dispozici i praktické prvky, jako je vstup pro externí zvukové zařízení a vstup USB na přístrojovém panelu. Přibyla praktická 12V zásuvka, takže během jízdy můžete snadno dobít mobilní telefon nebo přehrávač MP3. Všechny verze kromě základního stupně Visia jsou vybaveny audio systémem, který je nově lépe integrován do středové konzoly - má lesklý povrch s matnými černými detaily a s konzolou skvěle koresponduje. Většina řidičů určitě také ocení nový navigační a komunikační systém NissanConnect s větší 5,8" obrazovkou a chromovanými ovládacími prvky. Vylepšený navigační systém nyní nabízí funkci výpočtu ekonomické trasy, která automaticky vyhledá trasu, na níž vůz spotřebuje nejméně pohonných hmot. Systém navíc o jízdě vede záznam, takže řidič může v tabulce zjistit, jak úsporně jel. K pokročilým funkcím, které systém obsahuje, patří technologie Google Send-To-Car, která uživateli umožňuje, aby si trasu jízdy naplánoval předem na počítači, nebo tabletu v klidu domova a poté pokyny odeslal do vozu. Užitečné je také vyhledávání bodů zájmu (POI) Google a zobrazení aktuální předpovědi počasí, cen paliva v konkrétním místě, nebo informací o odletech. Navigační systém nově nabízí i funkci náhledu na dálniční sjezdy s naváděním do konkrétních jízdních pruhů, jež usnadňuje sjíždění z dálnice, a možnost zobrazování rychlostních omezení. Řidič si může sám nastavit rychlostní rozdíl, po jehož překročení systém spustí výstražnou zvukovou i vizuální signalizaci.
Nejzásadnější inovace se ale nejspíš ukrývá pod kapotou: nejnovější tříválcový přeplňovaný motor Nissan s přímým vstřikováním a objemem 1,2 litru (DIG-S). Má výkon 98 k, spotřebu 4,1 l na 100 km, a nízkou úroveň emisí. Motory DIG-S mají také funkci automatického vypínání/startování (Start/Stop), která reaguje na zastavení auta a dokáže až o 4 % snížit spotřebu paliva. Všechny verze motoru DIG-S nové Micry nesou označení PURE DRIVE - označení motorů, jejichž emise nepřesahují 120 g/km - hraniční hodnota se v průběhu roku 2013 z původních 130 g/km sníží o dalších 10 g/km. Základní verze vozu bude vybavena motorem 1,2 l o výkonu 80 k, který má emise 115 g/km. Nová Micra má pohon předních kol a ve standardní výbavě pětistupňovou manuální převodovku, kterou lze volitelně nahradit převodovkou CVT nejnovější generace.
Nová Micra bude nabízena ve třech stupních výbavy. Základní verzí je Visia. Standardní výbava nabízí dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, 14" kola a kompletní sadu bezpečnostních prvků - airbag řidiče a spolujezdce, boční a střešní airbagy, ABS a elektronický stabilizační systém (ESP). Střední verze, Acenta, má navíc chromované detaily, kryty bočních zrcátek a kliky v barvě karoserie, 15" kola, střešní spoiler, manuální klimatizaci, loketní opěrku sedadla řidiče, volant s koženým potahem a přehrávač CD s rozhraním Bluetooth. Nejvyšší výbava Tekna, nabízí automatickou klimatizaci, navigační systém NissanConnect, zadní parkovací čidla, systém měření velikosti parkovacího místa, 15" hliníková kola (volitelně 16"), sedadla čalouněná látkou s koženým efektem, přední mlhová světla a automatické ovládání světlometů a stěračů a sklápění zpětných zrcátek. Ve verzi Tekna je volitelně k dispozici panoramatická střecha, inteligentní klíč a systém startovacího tlačítka. K výbavám Acenta a Tekna je možné zakoupit množství doplňků, pomocí nichž si mohou majitelé vůz esteticky dotvořit podle osobního vkusu. Pokud jde o exteriér, mohou si vybrat barvu středů kol, krytů zrcátek a klik dveří. V interiéru si zákazník může zvolit provedení hlavice řadicí páky nebo výdechů ventilace, kryt řadicí páky a velurové koberečky.