MotorInfo

Nová Mazda2 přichází do Evropy

10.10.2014 13:00
Nová Mazda2 přichází do Evropy

Zcela nová Mazda2 s bohatou výbavou a nekonvenčními vlastnostmi míří do Evropy, kde se bude snažit zaútočit v segmentu B.

Jak naznačil koncept Mazda Hazumi, představený v březnu na autosalonu v Ženevě, zcela nová Mazda2 spojuje úplnou škálu technologií SKYACTIV s designem KODO – Duše pohybu. Koncepce intuitivního interiéru byla poprvé k vidění v modelu Mazda3. Její součástí jsou mimo jiné Active Driving Display, první head-up displej v této třídě, a ovládací rozhraní speciálně upravené pro interiér malého vozu. Díky systému MZD Connect je nová Mazda2 také jedním z prvních modelů segmentu B, který nabídne posádce bezpečné připojení k internetu – zcela v souladu s požadavky dnešních zákazníků. Interiér je ale i překvapivě prostorný, a to nejen na místě řidiče. Ve druhé řadě nabídne i dostatečný prostor pro kolena.

Na výběr bude ze čtyř motorů včetně novinky SKYACTIV-D 1,5 l. Tento zcela nový nízkokompresní čistý vznětový motor vyvine nejvyšší výkon 77kW/105 k a točivý moment 220 N.m, přičemž jeho spotřeba paliva činí 3,4 l/100 km a emise CO2 89 g/km. Nová Mazda2 se bude také nabízet s benzinovým motorem SKYACTIV-G 1,5 l ve třech různých provedeních, od 55 kW/75 k do 85 kW/115 k. Dosahují spotřeby paliva a emisí CO2 v rozmezí 4,5 – 4,9 l/100 km, resp. 105 – 115 g/km. Přenos síly na přední kola zajišťují pětistupňové a šestistupňové manuální převodovky SKYACTIV-MT, popřípadě šestistupňový automat SKYACTIV-Drive. Ve všech případech se jedná o nově vyvinuté, kompaktní a odlehčené verze oceňovaných převodovek, které se nabízejí v dalších modelech Mazda nové generace.

Nový malý vůz dostane také podvozek SKYACTIV-Chassis a společně s ním i sportovní jízdní vlastnosti větších modelů Mazda. Automobilka pro ně používá označení Jinba Ittai – souhra mezi řidičem a vozem. Výsledkem optimalizace podvozku pro vůz této velikosti jsou plynulé reakce společně s výrazně zlepšeným jízdním komfortem a sebejistou stabilitou. Nová Mazda2 je navíc dobře vybavená  nejmodernějšími technologiemi. Sada aktivních bezpečnostních systémů i-ACTIVSENSE je špičkou v dané třídě. Obsahuje mimo jiné systém sledování mrtvých úhlů Blind Spot Monitoring (BSM), který Mazda nabízí v Evropě poprvé. BSM sleduje mrtvé úhly za vozem a vedle něj, a to i při couvání.

Navzdory nízké pohotovostní hmotnosti od 970 kg poskytuje nejnovější model značky Mazda také dobrou úroveň pasivní ochrany. Za ni vděčí mimo jiné pokročilé architektuře SKYACTIV-Body, kterou tvoří ve srovnání se stávající Mazdou2 výrazně větší podíl lehkých pevnostních a vysokopevnostních ocelí.

Mazda tentokrát volí nekonvenční způsob uvedení nového modelu v Evropě: Místo některého z velkých mezinárodních autosalonů se společnost rozhodla předvést svůj nový malý vůz na několika regionálních akcích. Například ještě před novinářskou prezentací v Mazda Space, středobodu evropských akcí firmy, se nová Mazda2 ukáže na mezinárodním filmovém festivalu v Římě, který se koná od 16. do 25. října v MAXXI muzeu umění 21. století. Objeví se také na třech autosalonech: v Curychu (5.–9. listopadu), Vídni (14.–18. listopadu) a Bruselu (15.–25. ledna). Prodávat se začne na počátku příštího roku.

Nová Mazda2

       

Motor

 

SKYACTIV-G 1.5 (75 k)

SKYACTIV-G 1.5 (90 k)

SKYACTIV-G 1.5 (115 k s i-ELOOP)

SKYACTIV-D 1.5

 

Nejvyšší výkon

kW (k) /1/min.

55(75)/6 000

66(90)/6 000

85(115)/6 000

77(105)/4 000

 

Nejvyšší točivý moment

N.m/1/min.

135/3 800

148/4 000

148/4 000

220/1 400–3 200

 

Emisní norma

 

Euro 6

Euro 6

Euro 6

Euro 6

 

Převodovka

 

5MT

5MT

6AT

6MT

6MT

 

Spotřeba paliva

l/100km

4,7

4,5

4,8

4,9

3,4

 

Emise CO2

g/km

110

105

112

115

89

 

                   

 

Vnější rozměry

 

 

Celková délka

mm

4 060

Celková šířka

mm

1 695

Celková šířka včetně zrcátek

mm

1 983

Celková výška bez střešní antény

mm

1 495

Rozvor náprav

mm

2 570